Naamswijziging SM -> Street Modified 10.5 Outlaw Class

10.5 Outlaw Class
Gebruikersavatar
Marcel Gouma
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 955
Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
Locatie: Twente
Contacteer:

Naamswijziging SM -> Street Modified 10.5 Outlaw Class

Bericht door Marcel Gouma »

Zoals jullie waarschijnlijk al gezien hebben is de naam van de Street Modified gewijzigd naar Street Modified 10.5 Outlaw Class.

Dit heeft met een aantal punten te maken. De hoofdreden is EDRS.
Nu zullen de rijders zich afvragen heeft dit veel nadelige consequenties voor mij..

Hier kunnen we heel kort in zijn, Nee.
Het is voornamelijk een administratieve wijziging met een 3tal kleine aanpassingen.

- Full Slicks zijn in deze klasse vanaf heden gelimiteerd op 10.5inch breedt. Een uitzondering hierop is de Goodyear 10.5w slick (deze is 13" :silenced )
Alle straat legale, semi slick en cheater slicks met Dot en of E keur vallen NIET onder deze 10.5 regeling.
- De maximale AR van een Turbo is 0.88
- Een bigblock mag maximaal een single shot nos ingespoten krijgen.

Verder zijn er geen aanpssingen gedaan op het reglement voor de 10.5 Outlaw class alleen een aantal toevoegingen op de helmen en kleding en versoepeling van de maatvoering van ruiten en vliegwielschild
http://www.corsa-novatuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Webmaster DHRA

Airspeed
Junior
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 dec 2011 21:47

Re: Naamswijziging SM -> Street Modified 10.5 Outlaw Class

Bericht door Airspeed »

Even een vraag over de turbo begrenzing: wat is de preciese regel?
Gaat het hier bijvoorbeeld over de turbine kant of de compressor zijde (om met de hoofdgroep te beginnen)?

Alvast bedankt,
Walter

Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: Naamswijziging SM -> Street Modified 10.5 Outlaw Class

Bericht door Gerard Roelofsen »

Compressor Kant, Aantal Te gebruiken turbo' s vrij
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

Airspeed
Junior
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 dec 2011 21:47

Re: Naamswijziging SM -> Street Modified 10.5 Outlaw Class

Bericht door Airspeed »

gerard roelofsen schreef:Compressor Kant, Aantal Te gebruiken turbo' s vrij
Goed te horen, gebeurt niet vaak dat de compressor kant met een nax. A/R waarde begrensd wordt volgens mij.

De enige begrenzing die ik ken in een amerikaanse drag racing klasse is de begrenzing van het compressor wiel op max 67mm inducer maat (dat zijn dan al wel tegen de 800-950pk turbo's).

Tnx,
Walter

Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: Naamswijziging SM -> Street Modified 10.5 Outlaw Class

Bericht door Gerard Roelofsen »

Daarom. Regel komt uit de 10.5 klasse uit de states.
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

Gebruikersavatar
Private-Bryce
Junior
Berichten: 47
Lid geworden op: 22 dec 2011 20:02
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Naamswijziging SM -> Street Modified 10.5 Outlaw Class

Bericht door Private-Bryce »

Is dat ff leuk...

Ik heb een BorgWarner EFR T4 1.05A/R met 62.6mm inducer

Heb ik nu €2000,- over de balk gegooid?

*EDIT*

Of moet ik nu gewoon S/E gaan rijden zolang ik niet onder de 10.00 kom?
SPONSORS WANTED

Airspeed
Junior
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 dec 2011 21:47

Re: Naamswijziging SM -> Street Modified 10.5 Outlaw Class

Bericht door Airspeed »

Private-Bryce schreef:Is dat ff leuk...

Ik heb een BorgWarner EFR T4 1.05A/R met 62.6mm inducer

Heb ik nu €2000,- over de balk gegooid?

*EDIT*

Of moet ik nu gewoon S/E gaan rijden zolang ik niet onder de 10.00 kom?
Daarom vroeg ik over welke kant van de turbo het ging. Turbine of compressor zijde.
Die vraag is naar tevredenheid en helder beantwoord.
Het verbaasd me echt dat iemand die zo'n dure superturbo heeft gekocht, of slecht kan lezen of geen verstand van turbo's heeft :roll:

Trouwens grote bewondering en jalouzie van mijn kant dat je een EFR 8374 hebt weten te bemachtigen en gelukkig niet met de interne wastegate, maar de externe uitvoering (want alleen die worden met 1.05 A/R geleverd) :rock

Gebruikersavatar
Private-Bryce
Junior
Berichten: 47
Lid geworden op: 22 dec 2011 20:02
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Naamswijziging SM -> Street Modified 10.5 Outlaw Class

Bericht door Private-Bryce »

Ooh gekkehuis, ik had eigenlijk nog geeneens gelezen:D
zag
- De maximale AR van een Turbo is 0.88
staan en schrok me dood...
vond het al zo`n vage regel:D

my bad

*EDIT*

Heb hem BTW nog niet weten te bemachtigen, heb hem 2 maanden geleden besteld bij de rest van m`n turbo setup...alleen de turbo staat voor 8 maanden in backorder dus das nog ff afwachten:(
SPONSORS WANTED

Airspeed
Junior
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 dec 2011 21:47

Re: Naamswijziging SM -> Street Modified 10.5 Outlaw Class

Bericht door Airspeed »

Private-Bryce schreef:Ooh gekkehuis, ik had eigenlijk nog geeneens gelezen:D
zag
- De maximale AR van een Turbo is 0.88
staan en schrok me dood...
vond het al zo`n vage regel:D

my bad

*EDIT*

Heb hem BTW nog niet weten te bemachtigen, heb hem 2 maanden geleden besteld bij de rest van m`n turbo setup...alleen de turbo staat voor 8 maanden in backorder dus das nog ff afwachten:(
Ja, dat was mijn eerste reactie ook (ik heb een 0.91 en een reserve 1.00 T4 achterhuis op/voor m'n Borg 8475 :mrgreen: )
En ja, het is een vage regel, waarbij mij niet duidelijk is hoe je met zo'n regel vermogen beperkt. Wat ze hiermee hebben willen bereiekn in de US is ook mij volstrekt onduidelijk, maar goed, volgens mij raakt een compressorhuis A/R beperken op deze manier niemand 8-)

Ok, dacht dat je hem al had. Tsja, de leveringsproblemen daarvan zijn bekend. Maar wel het wachten waard imo ;)

Gebruikersavatar
BMWturbotim
Senior
Berichten: 323
Lid geworden op: 11 jan 2012 17:12
Locatie: Deventer

Re: Naamswijziging SM -> Street Modified 10.5 Outlaw Class

Bericht door BMWturbotim »

Private-Bryce schreef:Ooh gekkehuis, ik had eigenlijk nog geeneens gelezen:D
zag
- De maximale AR van een Turbo is 0.88
staan en schrok me dood...
vond het al zo`n vage regel:D

my bad

*EDIT*

Heb hem BTW nog niet weten te bemachtigen, heb hem 2 maanden geleden besteld bij de rest van m`n turbo setup...alleen de turbo staat voor 8 maanden in backorder dus das nog ff afwachten:(

hehe moet je ook een echte turbo bestellen :P die zijn altijd op stock omdat ze zo gewild zijn :lol

Plaats reactie