Regels Street legal bike

daddyphilipsen
Junior
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 jan 2012 02:03

Re: Regels Street legal bike

Bericht door daddyphilipsen »

Ook gisteravond werden de viziers die alleen op een klein kiertje stonden steeds weer helemaal dicht gedrukt en volgens horen zeggen zelfs bij 1 persoon dusdanig hard dat de zijsluiting van zijn vizier los schoot. Dit terwijl hij al helemaal klaar stond om weg te knallen bij de start boom.
Ten eerste moet je dan eerst weer je helm af doen en je vizier weer goed vast klikken en ten tweede ben je dan meteen je hele concentratie kwijt.
Kan dit nu niet anders?
Heel veel motorrijders rijden ook op de openbare weg als ze in de stad rijden met hun vizier op een klein ventilatie kiertje en nogmaals er kan niets meer gebeuren als het vizier maar op een kiertje staat en boven de 100km/u klikt hij vanzelf dicht en dat is bij de meeste deelnemers al na 3 seconden.
Gaarne nogmaals dit weer bespreken want ik begrijp dat het met de beste bedoelingen is maar in de optiek van ons motorrijders is het volstrekt overbodig.

Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: Regels Street legal bike

Bericht door Gerard Roelofsen »

Ga eerst even wat navragen maar kom hier op terug


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

Gebruikersavatar
Jaap blom
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 337
Lid geworden op: 19 okt 2011 15:49

Re: Regels Street legal bike

Bericht door Jaap blom »

Ik zit al een tijdje op de webcam naar de EU finals op Santa-pod te kijken. Bij elke motorrijder wordt bij de start gecontroleerd of het vizier dicht is door een steward. De rijder doet het vizier zelf vlak voor deze in pre stage gaat dicht. Is het vizier niet dicht krijgt de rijder rood licht.( volgens de deskundige commentatoren).

Gebruikersavatar
corsaracer
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 327
Lid geworden op: 24 okt 2011 15:50
Locatie: brabant
Contacteer:

Re: Regels Street legal bike

Bericht door corsaracer »

dat lijkt me dus vrij duidelijk dan, aangezien ik het ook doe als ik als starter sta.

is ook mijn persoonlijke mening dat het vizier helemaal dicht moet, en zal dat ook blijven doen op de races in binnen en buitenland.

en om een beslagen vizier te voorkomen zijn er een aantal middeltjes op de markt die dit tegen gaan.

hier bijvoorbeeld:
http://www.4bikersandbikes.nl/a-2026879 ... og-vizier/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motorlook.nl/contents/nl/d59 ... motor.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.voordeelhelmen.nl/jopa-antif ... age=page-1" onclick="window.open(this.href);return false;
c20xe in de corsa,
c20xet in opbouw

Gebruikersavatar
Jaap blom
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 337
Lid geworden op: 19 okt 2011 15:49

Re: Regels Street legal bike

Bericht door Jaap blom »

Betekent dus dat de starter het vizier niet dicht drukt!!!! Want dat is natuurlijk voor een adrenaline gestuurde concentratie gefocuste motorrijder heel erg gevaarlijk. Je kunt zelfs zo schrikken dat je de koppeling laat schieten, en dan????

Voor de rijders: burnen en naar pre stage helm op een kiertje. Vlak voor pre stage helmvizier zelf dicht klikken. Dan in pre stage- stage en knallen. helm open in stage = rood.

" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Jaap blom
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 337
Lid geworden op: 19 okt 2011 15:49

Re: Regels Street legal bike

Bericht door Jaap blom »

Ikzelf gebruik Rain-x aan de binnenkant van mijn vizier. In mijn oude helm had ik een "neus stuk", waardoor mijn vizier niet ging beslaan. Hieronder nog twee links die laten zien dat bij de start het vizier dicht is.

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie