SLB en SMB ??

Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

SLB en SMB ??

Bericht door Gerard Roelofsen »

Beste motor rijders,


Ivm EDRS zijn we bezig met de regelgeving voor 2012. Dit ook omdat er een aantal SOET rijders wil meedoen.

hierdoor zijn we van mening om niet 1 klasse maar twee klasses te vormen.
SLB: streel legal bike, heads-up, sportmans tree. ( regelgeving +/- zoals 2011)
SMB: street modified bike, bracket, 0.5 pro tree en meer vrijheden omtrent de regelgeving en voertuig eisen.

wat is jullie idee en mening hierover.


mvg
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

daddyphilipsen
Junior
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 jan 2012 02:03

Re: SLB en SMB ??

Bericht door daddyphilipsen »

Goed idee om 2 klasses te doen.
Ik vind persoonlijk het bracketrijden wel leuker want dan kun je ook met een mindere motor nog een beetje mee doen.
O enne 11.99 sec dat haal ik wel
Wordt het ook dan mogelijk om in alle 2 de klasses op 1 avond te kunnen rijden?
Want dan kun je dubbel zo veel knallen :dance
Dit dan wel met 1 en dezelfde motor?

Gebruikersavatar
Marcel Gouma
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 955
Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: SLB en SMB ??

Bericht door Marcel Gouma »

dat mag ik niet hopen.
Mogen we met de auto's ook niet
http://www.corsa-novatuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Webmaster DHRA

Ducati Olanda Club
Junior
Berichten: 96
Lid geworden op: 27 jan 2012 10:11

Re: SLB en SMB ??

Bericht door Ducati Olanda Club »

begrijp ik het nu goed dat je dan in de SLB niet in bracket rijdt en dus eigenlijk al verloren bent met een lichtere motorfiets?

Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: SLB en SMB ??

Bericht door Gerard Roelofsen »

ja dat kopt. echter is de ondergrens van de smb vrij hoog zodat je ook daarin mee kan doen.
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

Ducati Olanda Club
Junior
Berichten: 96
Lid geworden op: 27 jan 2012 10:11

Re: SLB en SMB ??

Bericht door Ducati Olanda Club »

Aha, Ik kreeg meer het gevoel dat je juist de SLB als instapklasse gebruikt zeker gezien het nog meer straatuitvoering beeld wat je erbij schept.

Waarom is er eigenlijk een onderscheidt gemaakt en laten jullie niet alles in Bracket rijden? He tbracket systeem elimineert voor een groot gedeelte de afmeting van je bankrekening en laat het meer aankomen op precisie van het reageren, je reflex en kunde om je vermogen op de baan los te laten.


( sorry voor de vraag, maar heb geen vergadering bijgewoond waar dat misschien wel uitgelegd is)

Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: SLB en SMB ??

Bericht door Gerard Roelofsen »

Ducati Olanda Club schreef:Aha, Ik kreeg meer het gevoel dat je juist de SLB als instapklasse gebruikt zeker gezien het nog meer straatuitvoering beeld wat je erbij schept.

Waarom is er eigenlijk een onderscheidt gemaakt en laten jullie niet alles in Bracket rijden? He tbracket systeem elimineert voor een groot gedeelte de afmeting van je bankrekening en laat het meer aankomen op precisie van het reageren, je reflex en kunde om je vermogen op de baan los te laten.


( sorry voor de vraag, maar heb geen vergadering bijgewoond waar dat misschien wel uitgelegd is)

SLB is voor straat motoren die iedereen zo kan kopen. er ook is relatief weinig toegestaan kwa modificatie. dit geeft iedereen die ook net begint een leuke ervaring. Niet iedereen is direct toe aan het bracket systeem. daarom is het een heads up klasse.

SMB is voor straat motoren die gemodificeerd zijn. hier heb je veel meer verschil tussen een grote en kleine protemonnee. ook hebben deze rijders doorgaans meer ervaring en daarom is het bracket systeem hiervoor gekozen. OOk geeft dit toegang voor SOET rijders uit duitsland. deze groep wil graag bij ons komen rijden.

mvg
G
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

Ducati Olanda Club
Junior
Berichten: 96
Lid geworden op: 27 jan 2012 10:11

Re: SLB en SMB ??

Bericht door Ducati Olanda Club »

ik heb vorig jaar voor het eerst meegedaan en na mijn positieve ervaring een aantal mensen enthousiast gekregen, het eerste wat ze zeiden "ik kan met mijn kleinere motor nooit tegen jou op"waarop ik zei dat er dmv bracketrijden dat verschil in vermogen juist teniet wordt gedaan en je zo evenveel kans hebt om te winnen.

De regels voor 2012 zullen er zeker voor zorgen dat er een aantal vrienden niet meer mee gaat doen, gewoon omdat ze een lichtere motorfiets hebben. Nu hoeft dat natuurlijk niet automatisch te zorgen voor een bij voorbaat verloren wedstrijd, maar als er iemand met een 80 pk twin mee wil doen en dan tegenover een hayabusa met 175 pk komt te staan dan weet iedereen wie er in heads-up gaat winnen.


Kun je niet beter een grens stellen aan de SLB als je sneller bent dan 10.4 ( ik geef maar een voorbeeld dat je dan automatisch naar de SMB klasse gaat ?

De SLB loopt dan van 10.4 tot 35,9 sec ;-) met een bracketsysteem om mensen met een lichtere fiets evenveel kans te geven ?

groeten,

Ronald

Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: SLB en SMB ??

Bericht door Gerard Roelofsen »

Ducati Olanda Club schreef:

Kun je niet beter een grens stellen aan de SLB als je sneller bent dan 10.4 ( ik geef maar een voorbeeld dat je dan automatisch naar de SMB klasse gaat ?

De SLB loopt dan van 10.4 tot 35,9 sec ;-) met een bracketsysteem om mensen met een lichtere fiets evenveel kans te geven ?

groeten,

Ronald

|Vind ik wel een idee. we zeggen ook niet dat deze klasses zo ideaal zijn maar we wilden wel graag in 2012 een tweede klasse hebben om voor de motoren meer te bieden. Dit betekend dat we ook zullen moeten kijken hoe zaken in practijk blijken te werken. een andere optie is de index vn de SMB verhogen van 11,99 naar 12,49. dan denk ik dat iedereen al een goede optie heeft.
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

Ducati Olanda Club
Junior
Berichten: 96
Lid geworden op: 27 jan 2012 10:11

Re: SLB en SMB ??

Bericht door Ducati Olanda Club »

dan nog lijkt het mij als redelijk onervaren rijder ( dus wordt door weinig kennis gehinderd) dat een bracket juist voor een instap klasse goed werkt, juist omdat dit de verschillen meer gelijk trekt.
en waarom daar twee verschillende dingen aanhouden? als iedereen bracket rijdt is het ook makkelijker om door te stromen in de SMB. Daar moet je al wennen aan de andere tree en hoe minder er verandert in het startsequence des te makkelijker er omgeschakeld kan worden.

Plaats reactie