Rolbeugel en Rolkooi uitleg
- Gerard Roelofsen
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
- Locatie: Borculo
Rolbeugel en Rolkooi uitleg
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"
People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"
People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"
- Gerard Roelofsen
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
- Locatie: Borculo
Re: Rolbeugel en Rolkooi uitleg
[youtube][/youtube]
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"
People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"
People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"
- BMWturbotim
- Senior
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 11 jan 2012 17:12
- Locatie: Deventer
Re: Rolbeugel en Rolkooi uitleg
Zou je aub voor de zekerheid ook de MM's van de buizen erbij willen zetten dus hoofdbuis zoveel mm enzo..
want ben er niet helemaal uit namelijk met dit tekeningetje
gr Tim
want ben er niet helemaal uit namelijk met dit tekeningetje
gr Tim
- Porsche Power
- Normal
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 26 dec 2011 20:42
- Locatie: Fryslan
Re: Rolbeugel en Rolkooi uitleg
de hoofbeugel moet 45 mm en wanddikte 3 mm
de rest 40 mm en wanddikte 3mm voor gewone stalen buizen.
voor chroom molydheem mag de wanddikte 2,5 mm zijn maar de buitenmaten hetzelfde.
deze vragen had ik hier 14 dagen geleden ook en ik heb later nog nagevraagd bij wat autocrossers in de buurt en die hebben hetzelfde regelement maar dan van de knaf.
als je het door een erkend bedrijf laat doen kan je er ook nog een fia keur op krijgen.
ik zit nu midden in het buigproces
gr pieter.
de rest 40 mm en wanddikte 3mm voor gewone stalen buizen.
voor chroom molydheem mag de wanddikte 2,5 mm zijn maar de buitenmaten hetzelfde.
deze vragen had ik hier 14 dagen geleden ook en ik heb later nog nagevraagd bij wat autocrossers in de buurt en die hebben hetzelfde regelement maar dan van de knaf.
als je het door een erkend bedrijf laat doen kan je er ook nog een fia keur op krijgen.
ik zit nu midden in het buigproces
gr pieter.
Re: Rolbeugel en Rolkooi uitleg
HO HO
De hoofd buizen moeten 45x2.5 zijn bij chromo.
de kruizen en steun pijpen naar achter 40x2, als je er een 14 punter van maak mag je al weer dunner,de rest wat niet met veiligheid te maken heeft mag naar eigen keuze.
Let op bij de tekeningen van Gerard, bij de 12 punter, daar zijn meer mogelijkheden voor.
Die foto is een circuit wagen en hebben een heel andere construktie.
Een drag kooi heeft hele andere regelement dan een cross kooi.
Als je met deze auto verder wilt moet je toch echt de NHRA regelement volgen.
mocht er iemand tekeningen nodig hebben of voor buig werk van chromo bel me maar
0620-816689
De hoofd buizen moeten 45x2.5 zijn bij chromo.
de kruizen en steun pijpen naar achter 40x2, als je er een 14 punter van maak mag je al weer dunner,de rest wat niet met veiligheid te maken heeft mag naar eigen keuze.
Let op bij de tekeningen van Gerard, bij de 12 punter, daar zijn meer mogelijkheden voor.
Die foto is een circuit wagen en hebben een heel andere construktie.
Een drag kooi heeft hele andere regelement dan een cross kooi.
Als je met deze auto verder wilt moet je toch echt de NHRA regelement volgen.
mocht er iemand tekeningen nodig hebben of voor buig werk van chromo bel me maar
0620-816689
Re: Rolbeugel en Rolkooi uitleg
Oh ja ..PS
voor dragracen heb je geen FIA keur nodig.
als de certifcaten van de buis er bij zijn en de kooi is TIG gelast door een erkende lasser, dan komt de SFI keur meester bij je thuis en keurt de kooi.
De Kadett is al goed gekeurt tot 7.5 sec.
(nu nog het vermogen en de lef om met zo'n wielbasis 7.5 te rijden)
voor dragracen heb je geen FIA keur nodig.
als de certifcaten van de buis er bij zijn en de kooi is TIG gelast door een erkende lasser, dan komt de SFI keur meester bij je thuis en keurt de kooi.
De Kadett is al goed gekeurt tot 7.5 sec.
(nu nog het vermogen en de lef om met zo'n wielbasis 7.5 te rijden)
- BMWturbotim
- Senior
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 11 jan 2012 17:12
- Locatie: Deventer
Re: Rolbeugel en Rolkooi uitleg
Oke dan ik ben een goeie Tig lasser hehe en certificaat van buis ? moet je wel rekening mee houden als je buis koopt dus anders krijg je die nooit erbij haha , en nee Fia keur heb ik niet nodig drag keur wel
heb al vaker kooitjes gevouwen in een auto dus da's het probleem niet alleen nu wil je het volgens de rules doen hehe dus ff op wat meer punten letten
heb al vaker kooitjes gevouwen in een auto dus da's het probleem niet alleen nu wil je het volgens de rules doen hehe dus ff op wat meer punten letten
- knetter
- DHRA Timing Crew
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 23 sep 2011 22:13
- Locatie: reek
- Contacteer:
Re: Rolbeugel en Rolkooi uitleg
hehehehe en ik ben gecertificeerde tig/mig lasser
- BMWturbotim
- Senior
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 11 jan 2012 17:12
- Locatie: Deventer
Re: Rolbeugel en Rolkooi uitleg
Ik ook dat scheelt hehe mijn werk en zo nog 10tallen
http://i218.photobucket.com/albums/cc19 ... hit011.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i218.photobucket.com/albums/cc19 ... hit011.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Rolbeugel en Rolkooi uitleg
En dat moet er in vanaf 11.99 sec ,voor op een recht stuk.
Hoe zwaar is zo,n ding en hoeveel kost dat,en is dat nou echt nodig voor een recht stukje weg,of is dit bedoeld voor time attack auto,s die met 2 a 3 g door een bocht heen gaan?
Hoe zwaar is zo,n ding en hoeveel kost dat,en is dat nou echt nodig voor een recht stukje weg,of is dit bedoeld voor time attack auto,s die met 2 a 3 g door een bocht heen gaan?