@ Gerard: Ik kwam net een voorbeeld van zo'n scattershield tegen bij een drag-race kever in de US:
Zou deze vorm/dit model ok zijn, mits uiteraard van de bekende 6mm dikte gemaakt? (en de bovenkant nog aan elkaar gelast wordt)
Motor ligt er nu toch nog ff uit, dus zou nu wel eens kunnen kijken of ik wat kan maken ervoor zodat ik eventueel straks in Modified ook 'legal' ben
Scattershield
- Gerard Roelofsen
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
- Locatie: Borculo
Re: Scattershield
kijk wist wel dat ze er waren
hij mag alleen beter aangesloten zijn maar dat is aan te passen denk ik zo.
hij mag alleen beter aangesloten zijn maar dat is aan te passen denk ik zo.
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"
People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"
People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"
Re: Scattershield
Bovenkant bedoel je dan neem ik aan?
- Gerard Roelofsen
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
- Locatie: Borculo
Re: Scattershield
yep
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"
People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"
People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"
Re: Scattershield
Ok, dat moet op die manier te maken zijn denk ik
Thanks,
Walter
Thanks,
Walter
- lachgasvullen.nl
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 14 sep 2011 23:59
- Contacteer:
Re: Scattershield
beetje strakker d'r omheen.......en wat lipjes aan de bovenste bak montage bouten datie ook rondom vast zit.
Re: Scattershield
Check! +thanks!
Re: Scattershield
En nog een model dat blijkbaar goedgekeurd is:
Onderaan is de transmissiebeugel blijkbaar voldoende.
Zou dit nog steeds goed zijn zo voor rear-engined modellen?
Wat me opviel bij deze waren de lassen en dat de strip alleen boven de krukascenterline loopt.TroyG schreef:This is a NHRA Approved Scatter Shield for a Type 1 gear box running a solid trans mount or a bug pack urethane trans mount. As of 4/12/07 we received approval from the NHRA in regards to our scatter shields.
For More Info See
http://www.volkstalk.com/forum/index.php?topic=115.0" onclick="window.open(this.href);return false;
Onderaan is de transmissiebeugel blijkbaar voldoende.
Zou dit nog steeds goed zijn zo voor rear-engined modellen?
- lachgasvullen.nl
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 14 sep 2011 23:59
- Contacteer:
Re: Scattershield
Vaak ontkom je niet aan lassen, geen probleem bij deugdelijk laswerk, beetje "schijten" met Co2 is geen lassen in mijn ogen.
Wat is de extra moeilijkheid voor een strip onderlangs? Is een verzwaarde uitvoering van de transmissiebeugel niet een goed idee?
Een paar montage lippen bij de bovenste transmissie-/motorblokbouten lijk mij geen overbodige luxe.
Wat is de extra moeilijkheid voor een strip onderlangs? Is een verzwaarde uitvoering van de transmissiebeugel niet een goed idee?
Een paar montage lippen bij de bovenste transmissie-/motorblokbouten lijk mij geen overbodige luxe.
Re: Scattershield
En zou dat helpen zo,n schild van 6/8mm hoe vaak is het al voor gekomen dat zo,n vliegwiel eruit is geklapt.
En welke vermogens hadden die auto,s.
Ik heb een sti 6 bak die 90kg weegt,en die is geloof ik net zo dik als die versnellingsbak en schild van airspeed bij elkaar,en met een 5.8kg vliegwiel, die gaat never nooit niet door die dat staal heen ,kan niet,en of ik nu 12.3 sec doe over de 402m of 11.7 sec dat maakt niks uit.
Kijk als je 600+pk of nog veel meer heb, dan heb ik zo iets van ok,dan gaat het allemaal net iets harder.
Maar die 11.99 sec slaat nergens op,doe dan bij zoveel pk.
Hier een foto, kijk hoe dik dat ding is,dit is mijn 6 bak,en al rij ik vol boost 280km/h dan knalt ie er nog niet uit.
Uploaded with ImageShack.us
En welke vermogens hadden die auto,s.
Ik heb een sti 6 bak die 90kg weegt,en die is geloof ik net zo dik als die versnellingsbak en schild van airspeed bij elkaar,en met een 5.8kg vliegwiel, die gaat never nooit niet door die dat staal heen ,kan niet,en of ik nu 12.3 sec doe over de 402m of 11.7 sec dat maakt niks uit.
Kijk als je 600+pk of nog veel meer heb, dan heb ik zo iets van ok,dan gaat het allemaal net iets harder.
Maar die 11.99 sec slaat nergens op,doe dan bij zoveel pk.
Hier een foto, kijk hoe dik dat ding is,dit is mijn 6 bak,en al rij ik vol boost 280km/h dan knalt ie er nog niet uit.
Uploaded with ImageShack.us