Scattershield

Hier kun je al je vragen wat betreft regelgeving kwijt
Gebruikersavatar
Jaap blom
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 337
Lid geworden op: 19 okt 2011 15:49

Re: Scattershield

Bericht door Jaap blom »

Hee Marcus ,
als je eerst nog eens mijn posting leest dan weet je waarom. Je kunt ook de link naar SFI foundation aanklikken en er eens over lezen. Als je dat nog niet genoeg info geeft zou je eens een brief kunnen schrijven naar de Mythbusters op Discovery channel. Die hebben misschien wel zin in de uitdaging. Wij vallen namelijk niemand aan, wij helpen en adviseren, maar doordat ik geen onderwijsopleiding heb genoten wordt het een beetje lastig als men blijft doordrammen.

Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: Scattershield

Bericht door Gerard Roelofsen »

Airspeed schreef:Vandaag even op pad geweest en bij de locale staalboer een strip van 6mm gehaald:
Afbeelding

Dikte nagemeten zodat Gerard alvast daarvoor straks niet meer onder m'n auto hoeft te kruipen ;)
Afbeelding

Ik was voor dit reststukkie zegge en schrijve 10 euro kwijt, dus voor de (materiaal)kosten hoef je het idd niet te laten.
Weegt wel wat en buigen van deze ellende wordt ook nog 'spannend'...
Kijkt goed bezig walter :rock
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: Scattershield

Bericht door Gerard Roelofsen »

marcus555 schreef:Ok zie toch weer een hoop info.

En de reactie,s op mijn antwoordt,nu wordt ik wel een beetje aangevallen,door een paar van DHRA omdat ik er iets van vindt en zeg,en dat mag gewoon,maar ik heb nog steeds geen antwoordt gekregen,over die 11.99 sec is dat wetenschapenlijk bewezen,hebben ze dat getest,zijn daar raporten van,van hoeveel pk een auto had hoeveel rpm die maakte en hoe goed ie gebouwd was.want een vliegwiel kan er ook uit uit klappen bij een D/SL klasse auto.

Kijk zo duur is zo,n scatterschild nu ook weer niet,en veligheid voor alles,dat snap ik,maar nog steeds die 11.99 sec daar gaat het mij om,en een paar andere mensen willen dat ook graag weten.
:shock: , JA dat hebben ze getest. Wat denk je zelf. :roll:
kijk ff op deze linkjes.
dit is een organisatie die al sinds de jaren 30 ervaring heeft met dragracen
http://www.nhra.com
dit is een organisatie die materiaal test en ook de veiligheids producten test.
http://sfifoundation.com/Spec_9.1_120602.pdf

dus we gaan niet het wiel opnieuw uitvinden.
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

bundie
Junior
Berichten: 41
Lid geworden op: 08 feb 2012 11:05

Re: Scattershield

Bericht door bundie »

marcus555 schreef:Ok zie toch weer een hoop info.

En de reactie,s op mijn antwoordt,nu wordt ik wel een beetje aangevallen,door een paar van DHRA omdat ik er iets van vindt en zeg,en dat mag gewoon,maar ik heb nog steeds geen antwoordt gekregen,over die 11.99 sec is dat wetenschapenlijk bewezen,hebben ze dat getest,zijn daar raporten van,van hoeveel pk een auto had hoeveel rpm die maakte en hoe goed ie gebouwd was.want een vliegwiel kan er ook uit uit klappen bij een D/SL klasse auto.

Kijk zo duur is zo,n scatterschild nu ook weer niet,en veligheid voor alles,dat snap ik,maar nog steeds die 11.99 sec daar gaat het mij om,en een paar andere mensen willen dat ook graag weten.
Ergens moet je de streep trekken....en die is internationaal getrokken bij 11.99.
Horsepower sells cars.....Torqeu wins races

Gebruikersavatar
Marcel Gouma
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 955
Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Scattershield

Bericht door Marcel Gouma »

marcus555 schreef:Ok zie toch weer een hoop info.

En de reactie,s op mijn antwoordt,nu wordt ik wel een beetje aangevallen,door een paar van DHRA omdat ik er iets van vindt en zeg,en dat mag gewoon,maar ik heb nog steeds geen antwoordt gekregen,over die 11.99 sec is dat wetenschapenlijk bewezen,hebben ze dat getest,zijn daar raporten van,van hoeveel pk een auto had hoeveel rpm die maakte en hoe goed ie gebouwd was.want een vliegwiel kan er ook uit uit klappen bij een D/SL klasse auto.

Kijk zo duur is zo,n scatterschild nu ook weer niet,en veligheid voor alles,dat snap ik,maar nog steeds die 11.99 sec daar gaat het mij om,en een paar andere mensen willen dat ook graag weten.

Waarom blijven je nu als een verdomd klein kind door janken over die 11.99
Wordt wakker, wordt volwassen.

Als de regering zegt we verhogen de benzine naar 5 euro de liter kun je er ook niets tegen in brengen. Dus of het spul zo bouwen of niet door de 12 sec heen gaan.

Klaar, einde discussie..
Ik wordt er erg moe van..

Als je blijft doorgaan met dat gejank over de regels dat je het er niet mee eens ben ga ik wel de moderator uithangen en laat ik alleen nog relevante vragen etc staan..
http://www.corsa-novatuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Webmaster DHRA

marcus555
Junior
Berichten: 73
Lid geworden op: 09 jan 2012 12:22

Re: Scattershield

Bericht door marcus555 »

Nou dan rij ik vortaan geen 402 m meer,en doe ik alleen de 201 m sprints heb ik geen rolkooi nodig geen scatterschild en hoef ik ook niet naar de SM klasse,en als mensen dan vragen warom ik geen 402 m rij,dan zeg ik,omdat ik niet sneller dan 11.99 sec mag,en anders een rolkooi enz moet gaan inbouwen en tegen 10 sec cars mag opboxen,wat nog veel meer geld gaat kosten om dat bij te houden,en geen zin heb om als een aangelijd hondje mezelf in te moeten houden in de A/SL klasse,dan zou 99% zeggen,ja gelijk heb je,en 1% tja regels zijn regels.

Dus zie jullie op walibi wel 402 summer 201m sprint,dus tot dan.

Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: Scattershield

Bericht door Gerard Roelofsen »

sijt me Marcus maar als je zo gaat jammeren heb ik liever dat je ook op walibi bij je tent blijft zitten met een doos tissue's

als je goed had gelezen weet je dat er op de 201 meter een kooi en scatter shield verplicht is van af 7,5 sec.
en als je niet wilt opboksen tegen tie 10 sec auto's omdat je anders geen beker meer wint ga je in de SE lekker Bracket rijden. Maar wel met kooi en scattershield als je sneller bent als 12.00 sec

bye
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

Rinus
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jan 2012 21:10

Re: Scattershield

Bericht door Rinus »

Het grappige is dat je nog nooit een 11sec hebt gereden, dus vanwaar al dit gedoe joh...
En ik snap ook niet wat je tegen SE hebt eigenlijk, kan je zelf je index tijd bepalen.
En dat je op walibi ook aan de regels moet voldoen was ook al eerder gezegd...
Pleur er lekker een rooitje tegen aan voor een stukje plaat en een beetje puup,
en stop bitching...
Hatjoo

Gebruikersavatar
Corsa_GSi
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 750
Lid geworden op: 19 okt 2011 14:38
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Re: Scattershield

Bericht door Corsa_GSi »

Dat proberen we hem nu al geloof ik 7 pagina's duidelijk te maken :evil:
Speed provides the one genuinely modern pleasure!

marcus555
Junior
Berichten: 73
Lid geworden op: 09 jan 2012 12:22

Re: Scattershield

Bericht door marcus555 »

bij 7,5 sec ook al wtf ,mm die is wel wat moeilijker te halen, A/SL gaat tot 7,68 geloof ik,dat was eerder nooit.dat was pas vanaf vorig jaar na streetpower gekomen eerder mog je zo hard als je wou,het begint steeds leuker te worden,en rinold het gaat mij niet om het geld ik kan best 1000 euro missen voor veiligheid,en die scatter kan ik me nog wel iets bij voorstellen,maar een kooi is een ander verhaal, dat wil ik juist niet in mijn auto hebben,maargoed ik heb de kaartjes al gekocht en ga volluit op walibi,dan maar als laatste keer,en dan maar op de straat ook goed.

Plaats reactie