Scattershield

Hier kun je al je vragen wat betreft regelgeving kwijt
Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: Scattershield

Bericht door Gerard Roelofsen »

marcus555 schreef:bij 7,5 sec ook al wtf ,mm die is wel wat moeilijker te halen, A/SL gaat tot 7,68 geloof ik,dat was eerder nooit.dat was pas vanaf vorig jaar na streetpower gekomen eerder mog je zo hard als je wou,het begint steeds leuker te worden,.
Dus je hebt het wel eerder gelezen, zwets dan niet zo.

de kooi mag gebout zijn dan kan je hem er altijd nog uit halen dus kan je hem altijd weer verkopen aan de echte subaru dealer.
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

bundie
Junior
Berichten: 41
Lid geworden op: 08 feb 2012 11:05

Re: Scattershield

Bericht door bundie »

Marcus hou is op met dat gejank,bekijk op youtube wat chrashes op de drag baan.

ALS het fout gaat gaat het goed fout.

Kooi is niet voor de stijfheid van je auto maar van het behoud van je koppie
Horsepower sells cars.....Torqeu wins races

venemaaai
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 53
Lid geworden op: 25 dec 2011 17:58

Re: Scattershield

Bericht door venemaaai »

Ik weet niet wat goed koper is een nieuwe auto of een kooi? Als ze je pakken ben je de auto kwijt! Maar jou feestje.

Gebruikersavatar
Marcel Gouma
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 955
Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Scattershield

Bericht door Marcel Gouma »

Grootte jongen marcus,
Op dit forum gaan roepen dat je op straat gaat racen.

En hoeveel mensen moeten je het nog vertellen.
regels zijn regels.. Voor jou, mij, piet etc...
http://www.corsa-novatuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Webmaster DHRA

marcus555
Junior
Berichten: 73
Lid geworden op: 09 jan 2012 12:22

Re: Scattershield

Bericht door marcus555 »

Dat ik op straat ga racen,dat doe ik al 3jaar hoor,staat zelfs op you tube.

En ik wil eerlijk gezegd liever legaal rijden,vanwegen uitdaging,en dat je niet weg gestuurd wordt door de politie of een boete kan krijgen,en het is een stuk veiliger,man ik probeer zelfs meerdere jongens naar de lagaale events te halen,en dat lukt nu,maar dan komen we op een paar regeltjes die niet iedereen effe leuk vindt.

Ok scatterschild kan ik begrijpen,heb genoeg info en beeldmatriaal gezien,dus dat kan nog wel,maar dan een rolkooi heb ze opgezocht kosten tussen de 800/950 euro voor een impreza ,en ja je kunt ze er ook in bouten,i.p.v lassen,maar ja vindt het nog steeds een beetje bezopen je een kooi in moet bouwen voor een recht stuk weg,waar je amper de 200km/h haalt,kijk rij je nu circuit of rally,ja dan geef ik je groot gelijk dan zat ie er al in en deed ik daar niet moeilijk over,maar voor een 402m/201m sprint kom op zeg,en als ik nou 1000pk had en ging met een snelheid van 300 over de baan dan zeg ik ok daar heb je een punt,maar zeg nou zelf vinden jullie het niet een beetje overdreven,ik en vele andere wel,dus darom sla ik drachten over ,en kom alleen op de 402 events,en rij dan maar op low boost,dan hou ik me aan de regeltjes,hoef ik ook niks aan te passen,blijf ik gewoon in de A/SL klasse ,en zijn we klaar met dit verhaal.

Het was te proberen,maar hellaas ik geef t op.

Gebruikersavatar
Jaap blom
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 337
Lid geworden op: 19 okt 2011 15:49

Re: Scattershield

Bericht door Jaap blom »

Ik vind een rolkooi bij auto,s sneller dan 11,99 een investering in jezelf, en de sport. De sport is niet gebaat bij dodelijke ongevallen, hetzij rijders danwel toeschouwers, de eerste winst is dat je een ongeval met 200 km/h overleeft en de sport krijgt geen slechte naam, dat is de tweede winst. Uit jouw reactie blijkt wel dat je nog nooit een crash of rollover met 200 kmh hebt meegemaakt, dan wel live gezien. Ook weet ik zeker dat jij de reactie van de auto in geval van uitbreken op de baan enorm onderschat, en denkt dat je de auto simpel onder controle houdt. Niets is minder waar. Juist jouw onderschatting van het rijden op de dragstrip maakt het onmogelijk om daar aan jou op een goed niveau uitleg over te geven. Er is meer nodig dan een zak met geld en een goede basis auto. Als je zelfs weet dat er rijders zijn die door het plaatsen van een rolkooi 0,3 sec tijdwinst hebben bereikt, omdat de wagen niet meer tordeert tijdens acceleratie zijn er al drie winst punten. Ik heb als kind al van mijn sensei geleerd om niets te onderschatten, en eerst ervaring op te doen voor dat men de uitdaging plaatst. Jij hebt de uitdaging al rondgebruld, en bent niet in staat om aan de eisen te voldoen. Dan heb je al verloren. En om gezichtsverlies te voorkomen ga je op een forum een beetje popi-jopie lopen doen. Met vooringenomenheid verlies je de mogelijkheid om anderen jou iets te laten leren waar je de rest van jou leven iets aan hebt. Jammer voor jou, gemiste kans

Gebruikersavatar
Marcel Gouma
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 955
Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Scattershield

Bericht door Marcel Gouma »

Dat zijn wijze woorden jaap.
En op 1 of andere manier lijkt het haast wel dat ik dezelfde sensei heb gehad als jou..
Of een broer ervan hihi
http://www.corsa-novatuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Webmaster DHRA

Gebruikersavatar
corsaracer
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 327
Lid geworden op: 24 okt 2011 15:50
Locatie: brabant
Contacteer:

Re: Scattershield

Bericht door corsaracer »

:clap :clap :clap

zeer goed uitgedrukt jaap!!!
c20xe in de corsa,
c20xet in opbouw

Gebruikersavatar
GofastBuick
Normal
Berichten: 177
Lid geworden op: 20 dec 2011 15:09
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Scattershield

Bericht door GofastBuick »

Jaap geweldig uitgelegd! :rock

En op straat zijn er geen regels?
Als ik aan straatraces alleen maar zou doen, dan MOEST juist die rolkooi erin, omdat de kans dat ik me op straat doodrijd veel groter is dan bij een legale race!!!

Maar goed daarom vind ik het rijden bij de DHRA schijnbaar zo relaxed. 8-)

Omdat je niet hoef op te letten of er iemand of iets uit een zijstraat komt zetten, of dat soort zaken van we hadden die omhoog staande putdeksel niet gezien toen we er met 160kmpu er over heen reden en daardoor die NESCAFE winkel ingevlogen zijn, toen de politie arriveerde en aan ons vroeg waarom we in deze winkel geparkeerd stonden, antwoordde we: NESCAFE, What Else?!
Blijft leuk dat straatracen! :lol :jerry
Go Fast! The Taste of Adrenaline!!

Torque! A 8 Piston Figure!

Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: Scattershield

Bericht door Gerard Roelofsen »

Jaap for sensei :rock
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

Plaats reactie