Scattershield

Hier kun je al je vragen wat betreft regelgeving kwijt
Airspeed
Junior
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 dec 2011 21:47

Re: Scattershield

Bericht door Airspeed »

Ben bang dat anderen er al een keer over nagedacht en over besloten hebben en het nu alleen een geval van 'regel is regel' is Marcus...

marcus555
Junior
Berichten: 73
Lid geworden op: 09 jan 2012 12:22

Re: Scattershield

Bericht door marcus555 »

Ja er zit een retourlijding in de weg,en de ophanging van de versnellingbak zit er ook nog,dus kun je niet makkelijk eromheen bouwen,en dan zou ik gaten in me 6bak moeten maken om dat ding vast te maken,dus dat gaat gewoon niet gebeuren,daar heb je wel wat werk aan,en dat voor die paar tiende.

Gebruikersavatar
Marcel Gouma
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 955
Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Scattershield

Bericht door Marcel Gouma »

Marcus weer een topic waar je blijft door zeiken.
Regels zijn regels klaar. Kappen.

Op mijn corsa heb ik het ook wel gebouwd.
http://www.corsa-novatuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Webmaster DHRA

Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: Scattershield

Bericht door Gerard Roelofsen »

Beste marcus,

ten eerste , regel is regel en dat gaat niet veranderen. de veiligheids eisen blijven altijd bestaan. dit heeft ook te maken met een verzekering.

Ten tweede, verdiep je eerst eens in de materie.
Die auto van jou heeft standaard 270-280 pk. dus die 500 zijn ook niet standaard. Dat betekend dat je meer van je auto vraagt en ook meer risico loopt.
Er zijn genoeg filmpjes te vinden van vliegwielen en koppelingen die uit elkaar spatten.
Pk heeft hier niet minder mee te maken toeren en koppel wel. Er zijn gevallen bekend dat een vliegwiel met 2500 toeren uit elkaar klapt en een crater van 10 cm in het beton heeft geslagen. Dit kan zelfs bij een circuit auto gebeuren.

er zijn voor jou auto standaard geen sfi belhousingen te krijgen dus mag je een schild zelf fabriceren die aan de eis van 6,35 mm voldoet. Jan-Frank en en jan-dirk hebben al zo'n schil dus misschien kan je hun eens vragen?

waarom deze regel,
1 ik kan nooit controleren op een drachten wat voor koppeling of vliegwiel jij gebruikt. heeft deze een sfi keurmerk of is dit een afgedraaid vliegwiel ? Met een schild weet ik zeker ook al heb jij een niet gecertificeerde sfi vliegwiel of koppeling set, dat als deze explodeerd, jij, het publiek ongedeerd blijven en de baan niet word vernield ( een stuk asfalt is erg duur namelijk)

hopelijk begrijp je de reden hier nu van. Als je vragen hebt , mail even naar keuring@dhra.nl dan kunnen we beter helpen en begelijden.

ps een tip, volgens mij wil jan-frank zijn cusco rolkooi verkopen, dit is een dashboard besparend model en je kan er nog steeds me naar de mc donalds

mvg
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

Gebruikersavatar
Corsa_GSi
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 750
Lid geworden op: 19 okt 2011 14:38
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Re: Scattershield

Bericht door Corsa_GSi »

marcus555 schreef:Ja er zit een retourlijding in de weg,en de ophanging van de versnellingbak zit er ook nog,dus kun je niet makkelijk eromheen bouwen,en dan zou ik gaten in me 6bak moeten maken om dat ding vast te maken,dus dat gaat gewoon niet gebeuren,daar heb je wel wat werk aan,en dat voor die paar tiende.

Jongen, iedereen moet zo'n ding....
Bij mij in de Corsa is er ook amper ruimte voor om dat ding om de F28 6bak te doen.
En er bestaat ook helemaal niets wat standaard te koop is.
Uiteindelijk kost me dat ding op maat gemaakt en verchroomd een dikke 300 euro.

En ja dat voor een paar tienden :?

Wat is er nu belangrijker, dat beetje staal of je eigen leven!
Speed provides the one genuinely modern pleasure!

bundie
Junior
Berichten: 41
Lid geworden op: 08 feb 2012 11:05

Re: Scattershield

Bericht door bundie »

" onclick="window.open(this.href);return false;
Horsepower sells cars.....Torqeu wins races

marcus555
Junior
Berichten: 73
Lid geworden op: 09 jan 2012 12:22

Re: Scattershield

Bericht door marcus555 »

Kijk dat filmpje ,is dat een japanse auto die 500pk heeft of een auto met 1000pk ,dan heb ik er meer begrip voor.
jan frank en JD waneer spreek ik die,,dus wie gaat dat ding bouwen dan.
Ik ken een hele hoop jongens die subaru,s evo skylines supra,s enz hebben met 400tot 700pk en ik heb nog nooit iets meegemaakt dat er bij hun dat vliegwiel eruit klapt ,eerder dat er een slang of intercoolerbuis losklapt,of engine blow up.
Ook zijn die auto,s en ook die van mij diverse keren op de testbank geweest ,en dat ging soms erg hard pfff,maar er zitten geen gaten in het plafond van een vleigend vliegwiel,en sommige draaien 750pk met 9000rpm op2.3 bar boost niks aan t handje,zulke veligheids eisen stel je bij funny cars en top feuldragsters ,of extreme auto,s niet bij straat auto,s. en ik rij met een 5.8kg vliegwiel en een exedy stage 1 single plate,dus geen habidabi kwalitijd.

Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: Scattershield

Bericht door Gerard Roelofsen »

[youtube][/youtube]
geen 500 pk

[youtube][/youtube]
schat zo in ook geen 500 pk

[youtube][/youtube]

verveldende is als het gebeurd en een bezoeker word geraakt, maar dat zal je wel niks intresseren.

en met je sbbo techniek kan je er misschein zelf 1 maken.

discussie gaan we nu sluiten, als je weer zonder goede beargumentatie en zonder goed te lezen wat wij aangeven sullig commentaar gaat geven, gaan we redacteren.
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

venemaaai
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 53
Lid geworden op: 25 dec 2011 17:58

Re: Scattershield

Bericht door venemaaai »

Kan me een paar jaar terug nog een auto op bittburg herinneren.
Daar was niks extreems aan maar toch boem vliegwiel weg. Het hoeft dus niet een of anderen extreme auto te zijn kan ook gewoon gebeuren.


Greetz van,
Venemaaai

marcus555
Junior
Berichten: 73
Lid geworden op: 09 jan 2012 12:22

Re: Scattershield

Bericht door marcus555 »

Dan rij ik gewoon events zoals streetpower en walibi 201 m ook goed.

En laat ik 402m sprints achter me,hoef ik ook geen scatter en rolkooi probleem opgelost

Plaats reactie