A/SL klasse index.

Hier kun je al je vragen wat betreft regelgeving kwijt
Gebruikersavatar
Marcel Gouma
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 955
Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: A/SL klasse index.

Bericht door Marcel Gouma »

nissangtr schreef:
gerard roelofsen schreef:Marinus,

Moet je dan een regel aanpassen voor een zeer kleine groep mensen die toevallig het geld hebben om een gtr te kopen. De regelgeving is er voor iedereen. We gaan niet zomaar een uitzondering maken
Gerard,

Hoeft niet, mag wel..

Maar de tijden blijven veranderen. Die hele kleine groep gaat groter worden, niet kleiner.
Alvast daarop anticiperen zou van visie getuigen..

Ik hoop dat ik op die manier toch nog een keer mag meedoen in de toekomst.. :)

Marinus
Dit is wel de grootste onzin die ik tijden heb gehoord.
Dus omdat er een aantal mensen met geld een dikke auto kunnen kopen moeten wij onze veiligheidseisen voor jullie gaan aanpassen.

Van welke verdieping ben je gevallen???

Wij zitten met verzekeringen, waarborging voor de veiligheid van het publiek, de rijders en ons eigen team.

Dus jij wilt ook zeggen dat jou GTR ervoor gebouwd is om alleen maar op de strip te staan en elke keer bij de start een portie op zijn flikker te krijgen.
En er dan geen kans bestaat dat er een vliegwiel klapt of wat anders stuk gaat.

Of dat jou auto zo superieur is; dat bijvoorbeeld bij 200 km/h er een wiel vast slaat om welke reden dan ook, dat jij na de diverse koprollen gewoon uitstapt zonder kooi.
Met kooi is de overlevingskans bewezen groter.

Dus niet janken, die veiligheidseisen zijn een lachertje ten opzichte van de aanschaf van de auto.. Dus ik weet niet waar je dan zo moeilijk om doet...

En kom niet aanzetten met ik wil geen kooi in mijn auto want het is mijn dagelijkse auto, dan moet je lekker gaan vissen of bowlen...
http://www.corsa-novatuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Webmaster DHRA

Gebruikersavatar
Corsa_GSi
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 750
Lid geworden op: 19 okt 2011 14:38
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Re: A/SL klasse index.

Bericht door Corsa_GSi »

nissangtr schreef:Ja helaas blijf ik nu ook lekker thuis... jammer had graag weer meegedaan.

Als een auto al standaard onder de 12 sec kan rijden, en gewoon helemaal steet-legal is dan is het vliegwiel al geheel veilig. De regel voor vliegwielschild zijn neem ik aan alleen maar gemaakt omdat dat voorheen alleen zwaar opgevoerde autos onder de 12 sec konden komen met alle risikos van dien voor een vliegwiel.

Voorstel: sta een auto zonder vliegwielschild toe als hij standaard al geconstureerd is voor tijden onder de 12 sec..
What the fuck is dit voor onzin......

Ik denk dat mijn opgevoerde auto met alle special parts erin veiliger is, dan jouw standaard autootje. :evil:

Daarnaast als je je ene GTR kan veroorloven die bijna anderhalve ton kost, dan praten we nog niet eens over wegenbelasting en verzekering, dan kan je je de kosten voor een rolkooi en vliegwielschild ook wel lijden.... :evil:

Ik mag hopen dat ik nooit op de strip naast mensen komt te staan die kapot gaan en niet deze veiligheidszaken aan boord heeft! :smiling
Speed provides the one genuinely modern pleasure!

marcus555
Junior
Berichten: 73
Lid geworden op: 09 jan 2012 12:22

Re: A/SL klasse index.

Bericht door marcus555 »

hahahaha Jeeej eindelijk iemand die het er mee eens is,en dat kleine groepje is groter dan jullie denken.
Ik ken er al een stuk of 10 die hetzelfde probleem hebben,die zowel nieuwe auto,s als oudere auto,s hebben.


Ik zeg laat die gtr r35 maar mee doen,ik wil nog wel een keer tegen hem,en hoop zulke auto,s meer tegen te komen op de 402 of 201m want het is best gaaf om tegen zo, auto te rijden ook al verlies ik dat,de 201m heeft ie moeite ,dus dat is al mooi,en trouwens de versnellingbak van een gtr zit tussen de voorstoelen,je kan daar moeilijk bij en zien of ie erop zit.

En als je bij een gtr r35 een rolkooi in bouwd en scatterschild,dan gaat de waarde hard naar beneden,de nieuwere auto,s zijn gebouwd om zulke snelheden en g krachten te houden,fabrieks getest,en gekeurd.

Van mij mogen dit soort auto,s mee doen,dan trekt enrom veel publiek,en wat dacht je van utdaging,dan stijgt het nivo gigantish en wordt het sprinten populairder dan ooit,dat is wat mensen willen zien pk kanonnen,en supercars.

Dus gooi eens wat uitdaging in de ring,en zorg dat het publiek intresse houdt in het sprinten.
Veiligheid is natuurlijk belangerijk,maar dat moet niet ten koste gaan van alles.
Ik heb ook een heel gesprek gehad met jaap en marcel en de rest,van de keuring maandag op DAF,en snap hun punt,en heb ook afgesproken dat ik die kooi en schild erin bouw als ik door die 12 sec duik,maar voor die tijd niet,en dat ik niet naar de SM klassee hoef tenzei ik dat zelf wil.

Gebruikersavatar
Marcel Gouma
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 955
Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: A/SL klasse index.

Bericht door Marcel Gouma »

Klaar, topic gaat op slot.
Luister gvd nou gewoon een keer.

Wij gaan niets aanpassen aan het reglement en de klasses.
Einde discussie..
http://www.corsa-novatuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Webmaster DHRA

Gesloten