A/SL klasse index.

Hier kun je al je vragen wat betreft regelgeving kwijt
marcus555
Junior
Berichten: 73
Lid geworden op: 09 jan 2012 12:22

A/SL klasse index.

Bericht door marcus555 »

IK zag dat vorig jaar een aantal auto,s in de A/SL klasse rijden die in de 11 sec duikte,en daar zitten een aantal die dus net te snel zijn voor de A/sl maar net te langzaam om SM te rijden.

Nu zag ik dat SE vorig jaar nog van 13.99 tot 11,00 sec mocht rijden,en dit jaar mogen ze van 13.99 tot zelfs 10 sec,dat is dus zo,n beetje 4 sec index,ruime keuze dus.

En de A/sl moet het doen met 13 sec tot 12 sec,en als ze 11.99 voorbij gaan moeten ze of naar SE of naar SM klasse ,dus zou het leuk zijn als de A/SL van 13 sec tot 11 sec ging,en dan de SM van 11 sec tot 7 sec ,dan krijg je een intersant deelnemersveld in de A/sL en gaan er meer auto,s meedoen want het is nog steeds de hoogste apk gekeurde klasse die er is,en aangezien een gtr r35 gewoon apk heeft ,en een 11.5sec rijdt zonder scatterschild en rolkooi,want die bouw je niet op een 135.000 euro auto,dat zou ik ook niet doen.

Dus gewoon A/SL klasse van 13 sec tot 11 sec heads up,zonder rolkooi zonder schatterschild,wel brandvertragende kleding en een brandblusser,en straatbanden/ semi slicks toegestaan zoals r888 enz.
Dan krijg je denk ik hele interesante auto,s in die klasse en dan een stuk of 20 i.p.v 4
Dat zouden de rijders,en het publiek niet erg vinden denk ik.

Want als je D/sL rijdt kan je altijd nog hoger op,tot je bij A/sL komt,want er zitten nu eenmaal een aantal rijders die geen kant meer op kunnen of willen,SE is met bracket,en SM 10 sec cars,11.99 is een muur waar je niet doorheen mag, :wall dus verleng die gewoon,is wel zo eerlijk.

En als er regels zijn ,dan moet iedereen zich daar ook aan houden,en niet de ene wel en de andere niet,want dan mag ik ook 12 sec rijden in qwalificatie,en dan in een finale onder de 12 sec duiken,net als die gtr r35 dat deed,en dat heb ik ook al eens een paar andere auto,s zien doen.

Gebruikersavatar
Marcel Gouma
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 955
Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: A/SL klasse index.

Bericht door Marcel Gouma »

Marcus wat heb ik nou gezegd tegen je.
We zijn er mee bezig. Waarom blijf je nou doorgaan.
http://www.corsa-novatuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Webmaster DHRA

Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: A/SL klasse index.

Bericht door Gerard Roelofsen »

kan hier kort op zijn,

Nee gaan we niet veranderen, 99% van alle productie auto's gaan standaard niet sneller als 12.00 sec op 402 meter, dus voor die 1% gaan we dit niet aanpassen.
die rode gtr op jaf had btw een perfecte rolbeugel en een sfi belhousing.

die grijze gtr had nog nooit een drag race gedaan , dus vandaar dat deze de auto 1 malig mocht proberen.
de volgende keer moet hij ook aan die veiligheids eisen voldoen. dit is hem ook medegedeeld.

de beredenering die je telkens geeft is puur uit eigen gewin omdat je niet wil investeren in een rolkooi en scatter shiel/ vliegwiel schild. je hebt hierin twee opties als je in de sm wilt rijden. Of je zorgd dat je alles op orde hebt of stop met huilen.
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

Gebruikersavatar
Corsa_GSi
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 750
Lid geworden op: 19 okt 2011 14:38
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Re: A/SL klasse index.

Bericht door Corsa_GSi »

Misschien moet er een klasse aan de bovenkant bij komen dan, maar doen moeten alle bestaande klasses van letter wijzigen.

Dan zou het huidige DSL ESL worden?
Speed provides the one genuinely modern pleasure!

Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: A/SL klasse index.

Bericht door Gerard Roelofsen »

Waarom?

Heeft totaal geen zin. De strengere veiligheids eisen gaan er echt niet door veranderen
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

marcus555
Junior
Berichten: 73
Lid geworden op: 09 jan 2012 12:22

Re: A/SL klasse index.

Bericht door marcus555 »

En wie bepaald dat wat heeft een rolkooi en een schatterschild met apk te maken,zoiets bouw je als je circuit gaat rijden,dan heb ik daar alle begrip voor,wat heeft die 11.99 sec er mee te maken.
Wie dat verzonnen heeft is niet goed bij zijn hoofd,die moet wel koos spee heten kan niet anders.
Dus met andere woorden je verplicht dus daarmee deelmnemers,te investeren in een rolkooi en schattershild die ze moeten hebben in hun auto,als ze voorbij de 11.99 sec rijden.
En nogmaals A/SL is een klasse voor straat auto,s die apk goed gekeurd zijn,en al hebben die 700pk,en rijden ze 11,sec rond hoeft er geen scattershild op of een rolkooi in,zelfs niet van de RDW.
Anders kun je de A/SL klassen geen straatlegaale klasse meer noemen,ofwel dan.

Dan zou een gtr r35 een rolkooi en scatter erin moeten hebben vanuit de fabriek als het met veiligheid te maken heeft en wat dacht je van een audi r8 of een corvette zr1 en zo kan ik nog wel een paar dure sportauto,s op noemen die dik in de 11 sec rijden,en die hebben geen rolkooi nodig en zijn gewoon apk gekeurd.

Ik investeer in veiligheid zoals remmen en een brandvertragend pak,dat is veiligheid,het is 402m je gaat rechtdoor met amper 200km/h wat is daar nou gevaarlijk aan met een goed gebouwde auto,die niet zomaar uit elkaar valt.
En de SE heeft 1 sec extra gekregen,warom de A/Sl dan ook niet,is wel zo redelijk,en komen er leuke auto,s op events af,en ook naar drachten,is ook weer goede reclame voor jullie,en uitijndelijk meer inkomsten,en leuker voor publiek,dus wordt iederen er beter van ,niet alleen marcus,denk daar maar eens goed over na,ik denk dat ze dat bij 402 events ook niet een gek idee vinden, :idea:

Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: A/SL klasse index.

Bericht door Gerard Roelofsen »

Ga lekker buiten spelen Marcus'.
Je kan hele tirades houden maar er gaat niks veranderen aan onze regelgeving die wij al jaren hebben.
We hebben het geprobeerd uit te leggen maar je snapt er weinig van.

En als je geen zin in hebt om je aan te passen of het te begrijpen blij lekker thuis wil je
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

marcus555
Junior
Berichten: 73
Lid geworden op: 09 jan 2012 12:22

Re: A/SL klasse index.

Bericht door marcus555 »

Als het zo door gaat blijft DHRA thuis op drachten,geen 402 events meer dus zelf weten.

Gebruikersavatar
freek corsa
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 568
Lid geworden op: 16 nov 2011 21:32
Locatie: Friesoythe

Re: A/SL klasse index.

Bericht door freek corsa »

Of Marcus gaat niet volgas en rijdt precies een 12.00 seconden
#111 Freek Teeuwen -> Opel Corsa A C20NE Turbo -> 700kg 277pk 417Nm -> 1/4 mile 11,87 sec.

marcus555
Junior
Berichten: 73
Lid geworden op: 09 jan 2012 12:22

Re: A/SL klasse index.

Bericht door marcus555 »

Ja weet je hoe moelijk dat is,ik ben geen robot,ik weet t regels zijn regels maar ik,en ook andere rijders vinden het erg overdreven om 1500/2000 euro uit te geven aan hun auto,vanwegen de veiligheid,en erg kinderachtig dat ze niet harder als 11.99 sec mogen,en dan gelijk maar SE of SM moeten rijden wat een ander spel is of nog meer regeltjes,en dat allemaal voor een sprint,en omdat je net iets te snel bent,kom op zeg,wees eerlijk gaat toch nergens meer over,en zo jaag je rijders weg met auto,s die leuke tijden neer zetten en waar mensen graag naar komen kijken,hoe vet is het als je nek aan nek gaat met een zr1 of een amg e63 een ferrari f430 een GTR r35,en dan bij houdt of verslaat,ik denk dat het publiek dan juist uit zijn dak gaat,en als zulke auto,s ook naar drachten komen,dan komen er nog meer mensen op af,geniaal gewoon,ook al zou ik verliezen van zulke auto,s geeft niet het is juist een eer om daar tegen te mogen rijden,net als die andere snelle auto,s die nu mee doen.

Maarja he de regels zijn het belangrijkste en voral de veiligheid,dus ja dan maar geen drachten en 402 m sprints meer dan alleen de 201m of race wars in zolder of elders op straat,tja dat ga je dan krijgen.
En dat allemaal om die paar tiende van een sec,waar gaat het heen met deze wereld,zo jammer he.

Gesloten