A/SL klasse index.

Hier kun je al je vragen wat betreft regelgeving kwijt
marcus555
Junior
Berichten: 73
Lid geworden op: 09 jan 2012 12:22

Re: A/SL klasse index.

Bericht door marcus555 »

Is goed,maar dan moet ik wel eerst die tijden halen ,wielspin houdt dat nu nig een beetje tegen,zal wel geniaal zijn als ik 12,00 rond rij,lol

Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: A/SL klasse index.

Bericht door Gerard Roelofsen »

Met welke banden rij jij nu dan?
Heb je een sper? Voor en achter
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

marcus555
Junior
Berichten: 73
Lid geworden op: 09 jan 2012 12:22

Re: A/SL klasse index.

Bericht door marcus555 »

Nee heb geen sper of dccd gewoon 50/50 verdeling.

Ik rij nu op toyo proxes tr1 ,maar ga straks federals semi slicks aanschaffen,of meschien wel niet vanwegen die 12 sec grens.

Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: A/SL klasse index.

Bericht door Gerard Roelofsen »

als je wielspin hebt zou ik als ik jou was een dragradial kopen met dot keurmerk. dat is in de a/sl toegestaan en is echt voor het dragracen gemaakt. de banden die je nu gebruikt kunnen wel maar zijn gemaakt voor circuit rijden en bochten werk.

voorbeelden drag radials:
nitto 555r
hoosier dot drag radial
g-Force T/A™ Drag Radial
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

marcus555
Junior
Berichten: 73
Lid geworden op: 09 jan 2012 12:22

Re: A/SL klasse index.

Bericht door marcus555 »

Die federals ook,ik heb marcel van dalen gesproken en die zij dat die het aardig deden op de strip.

nissangtr
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2012 16:15

Re: A/SL klasse index.

Bericht door nissangtr »

gerard roelofsen schreef:Ga lekker buiten spelen Marcus'.
Je kan hele tirades houden maar er gaat niks veranderen aan onze regelgeving die wij al jaren hebben.
We hebben het geprobeerd uit te leggen maar je snapt er weinig van.

En als je geen zin in hebt om je aan te passen of het te begrijpen blij lekker thuis wil je
Ja helaas blijf ik nu ook lekker thuis... jammer had graag weer meegedaan.

Ik kan me wel iets voorstellen bij een gedeelte van de redenatie van Marcus.
Tijden veranderen, autos veranderen.
Als een auto al standaard onder de 12 sec kan rijden, en gewoon helemaal steet-legal is dan is het vliegwiel al geheel veilig. De regel voor vliegwielschild zijn neem ik aan alleen maar gemaakt omdat dat voorheen alleen zwaar opgevoerde autos onder de 12 sec konden komen met alle risikos van dien voor een vliegwiel.

Voorstel: sta een auto zonder vliegwielschild toe als hij standaard al geconstureerd is voor tijden onder de 12 sec..

En een argument als: "regels zijn regels en zijn al jaren hetzelfde" zeggen niet zo heel veel als de realiteit om je heen veranderd. Soms moet je dan ook regels veranderen..

Marinus

Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: A/SL klasse index.

Bericht door Gerard Roelofsen »

Marinus,

Moet je dan een regel aanpassen voor een zeer kleine groep mensen die toevallig het geld hebben om een gtr te kopen. De regelgeving is er voor iedereen. We gaan niet zomaar een uitzondering maken.
De realiteit blijft dat je aan het racen bent. Ook al is de auto vele male beter ontwikkeld dan een gemiddelde gezins auto
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

nissangtr
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2012 16:15

Re: A/SL klasse index.

Bericht door nissangtr »

gerard roelofsen schreef:Marinus,

Moet je dan een regel aanpassen voor een zeer kleine groep mensen die toevallig het geld hebben om een gtr te kopen. De regelgeving is er voor iedereen. We gaan niet zomaar een uitzondering maken
Gerard,

Hoeft niet, mag wel..

Maar de tijden blijven veranderen. Die hele kleine groep gaat groter worden, niet kleiner.
Alvast daarop anticiperen zou van visie getuigen..

Ik hoop dat ik op die manier toch nog een keer mag meedoen in de toekomst.. :)

Marinus

Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: A/SL klasse index.

Bericht door Gerard Roelofsen »

Weet niet of dat van visie getuigd, kijk een auto welke dan ook worden gebouwd om snelheden aan te kunnen afhankelijk van wat men er mee wilt doen. Een stijf chassis is nodig om een deugdelijke sport auto te maken die ook nog eens decennia kan meegaan. Maar de bots proeven doen ze allemaal bij snelheden van Max 64 kmh (Adac).
Dus als je een auto vol open trekt en een snelheid van 180 haalt en dan crashed heb je alsnog een uitdaging.

Snap heel goed wat je bedoeld, je hebt een hele goed geconstrueerde auto maar ook daar kan wat mee fout gaan als je gaat race. Wij willen dat risico voor jou zelf, voor ons zelf en de bezoeker minimaal houden.
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

nissangtr
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2012 16:15

Re: A/SL klasse index.

Bericht door nissangtr »

gerard roelofsen schreef:Weet niet of dat van visie getuigd, kijk een auto welke dan ook worden gebouwd om snelheden aan te kunnen afhankelijk van wat men er mee wilt doen. Een stijf chassis is nodig om een deugdelijke sport auto te maken die ook nog eens decennia kan meegaan. Maar de bots proeven doen ze allemaal bij snelheden van Max 64 kmh (Adac).
Dus als je een auto vol open trekt en een snelheid van 180 haalt en dan crashed heb je alsnog een uitdaging.

Snap heel goed wat je bedoeld, je hebt een hele goed geconstrueerde auto maar ook daar kan wat mee fout gaan als je gaat race. Wij willen dat risico voor jou zelf, voor ons zelf en de bezoeker minimaal houden.
Duidelijk...

maar om jezelf te quoten:

"Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!"
:)

Gesloten