A/SL klasse index.

Hier kun je al je vragen wat betreft regelgeving kwijt
Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: A/SL klasse index.

Bericht door Gerard Roelofsen »

eerder 500 tot 1000 euro is een betere richtprijs, maar goed. 10000 in je motor pompen is natuurlijk geen enkel probleem,

denk dat we je gaan missen marcus,
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

venemaaai
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 53
Lid geworden op: 25 dec 2011 17:58

Re: A/SL klasse index.

Bericht door venemaaai »

Je weet van te voren de regels dus zit niet zo te miepen.
De regels zijn er nou een maal dus leer er mee leven. Er worden hier geen regels verandert.
Ik vraag toch ook niet aan de gene die de regels voor werken op hoogte bedacht heeft van kan je het niet veranderen, wan dat komt mij nu even beter uit.

Zoek dus naar de spullen die je nodig hebt en ga gewoon lekker rijden en mee doen met het spelletje.

Greetz van,
Venemaaai

Gebruikersavatar
Jaap blom
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 337
Lid geworden op: 19 okt 2011 15:49

Re: A/SL klasse index.

Bericht door Jaap blom »

Ik vind het lekker arrogant om, alleen voor eigen ego, de al meerdere jaren bestaande tijdsgebonden veligheidseisen ter discussie te stellen. Verdiep je eens in de oorsprong van de sport, in plaats van je alleen maar als arrogante forumsintrigant op te stellen. veiligheid is een van de belangrijkste investeringen naast de speedparts. Wat je nu loopt te zeuren lijkt op zo'n puber die een patserige smartphone met abonnement neemt en dan geen apps meer kan kopen.

marcus555
Junior
Berichten: 73
Lid geworden op: 09 jan 2012 12:22

Re: A/SL klasse index.

Bericht door marcus555 »

11,99 sec is de grens, 3 x overschrijden en je wordt verplicht een rolkooi in je auto te lassen en een scatterschild te monteren,en naar de SM klasse toe,waar je leuk achter 10 sec cars mag gaan rijden,die je nooit bij gaat houden,tenzei je nog meer geld in de auto pompt,die 5 jaar dat ik bezig ben,ben ik al veel geld kwijt,er gaat iets kapot hop wordt vervangen door beter spul,en zo kom je uitijndelijk bij een leuke sprintauto,die al veel geld heeft gekost,ik wil gewoon A/SL blijven rijden,en rond die 12 sec rijden,en als ik dan een paar keer iets uit zou schieten,wie heeft daar dan last van,die tijden tellen niet eens,dus heb ik daar voor in de klasse weinig baat bij,maar het is gewoon leuk om te zien dat ie het kan en ook leuk voor in de finale,wat voor verassingen kan zorgen,maar dat wordt je eigenlijk ontnomen door die fijne regeltjes,en zo gaat de lol er gouw vanaf warom zo pro doen,en verzekering,je tekent voor eigen risico.vindt het gewoon kut vroeger deed die andere organisatie nooit moeilijk die het voor 402 events regelde,en mocht je zo hard als je kon ,ik mis die tijd.

venemaaai
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 53
Lid geworden op: 25 dec 2011 17:58

Re: A/SL klasse index.

Bericht door venemaaai »

Regels veranderen nou een maal. Het leven gaat ook gewoon door, je kan niet altijd in het verleden blijven hangen.

Je zit bracket af tekraken maar dat geeft iedereen een kans om te winnen ook van een 10sec car.


Greetz van,
Venemaaai

Gebruikersavatar
Danny Sanders
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 140
Lid geworden op: 06 nov 2011 12:03

Re: A/SL klasse index.

Bericht door Danny Sanders »

marcus ik vindt je echt een domme jongen.

je doet mee aan een autosport wedstrijd en daar zijn veiligheids regels.
leer ermee leven en houd je eraan. deze discussie ga je niet winnen.
dus hou ermee op en pas je aan of blijf lekker thuis.

en dit is je laatste waarschuwing dus bedenk goed wat je volgende stap is....

Gebruikersavatar
Corsa_GSi
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 750
Lid geworden op: 19 okt 2011 14:38
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Re: A/SL klasse index.

Bericht door Corsa_GSi »

marcus555 schreef:Ja weet je hoe moelijk dat is,ik ben geen robot,ik weet t regels zijn regels maar ik,en ook andere rijders vinden het erg overdreven om 1500/2000 euro uit te geven aan hun auto,vanwegen de veiligheid,en erg kinderachtig dat ze niet harder als 11.99 sec mogen,en dan gelijk maar SE of SM moeten rijden wat een ander spel is of nog meer regeltjes,en dat allemaal voor een sprint,en omdat je net iets te snel bent,kom op zeg,
1. Als je echt goed bent, dan kan je inderdaad 12,001 rijden elke run! Maar goed zo te lezen ben je er 1 van het voltrappen en wel zien waar het schip strand. :(
2. Het is niet alleen jouw veiligheid, als jouw vliegwiel klapt, dan kunnen de brokstukken best wil is bij je oponent in de auto terecht komen :!:
3. En ja je mag per evenement geloof ik 3 keer onder de klasse eindtijd komen, voordat je wordt gediskwalificeert :idea:
4. Rolkooi (FIA Wiechers met wat extra's) kost je ongeveer 900 euro, een vliegwielschild op maat ongveer 350 (incl. spuiten / verchroomen).
5. SM is ook gewoon heads up, dus ja alleen moet je dan nog meer investeren om Harry en co bij te houden. :mrgreen:
6. Nogmaals sprinten doe je op straat, als je een beetje professioneel met deze sport bezig bent, dan noem je het gewoon dragracen.

*EDIT*
Ik weet ff niet wie je precies bent of welke auto je rijdt. :roll:
Ik reageer alleen op je posts op dit forum!
:idea: :idea:
Speed provides the one genuinely modern pleasure!

Gebruikersavatar
GofastBuick
Normal
Berichten: 177
Lid geworden op: 20 dec 2011 15:09
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: A/SL klasse index.

Bericht door GofastBuick »

Als je te snel bent voor je klasse daar hebben ze jaren geleden al wat voor uitgevonden, en dat is een Throttle Stop, kan je nooit te snel rijden, mist goed afgesteld.
Dit is verboden in jou klasse, maar dit kan ook op andere wel toegestane manieren.
De goedkoopste en simpelste manier is voet van het gas af.

De wagens die jij opnoemt ZR1, Audi R8 ferrari's etc, zijn van een betere bouwkwaliteit dan een standaardwagen die alleen motorisch opgevoerd is, en de rest van de aandrijflijn niet mee ge-upgrade is.
Maar ook deze dienen aan deze eisen te voldoen als ze sneller als 12.00 sec gaan op de 1/4 mile.

En mocht je het nog niet weten, er komen grotere krachten vrij bij een wagen die heel snel accelereert, dan een wagen die snel (topsnelheid) rijd.
Ga je dat snel accelereren dan ook eens heel vaak doen achter elkaar, dan overschrijd dat de normale levensduur van een standaard onderdeel al heel erg snel, en dien je dit te vervangen door onderdelen die dit wel aan kunnen. Vandaar de SFI gekeurde onderdelen.

In de praktijk zou je niet eens zelf zo willen rijden, voor je eigen veiligheid alleen al.
Interesseert je eigen veiligheid je niets, bedenk dan inderdaad dat bijvoorbeeld een standaard vliegwiel je hele auto of motorblok etc kan vernietigen, en dat had met een SFI versie van +/-350 euro voorkomen kunnen worden.
Dat noem ik dan een goedkope verzekering dat je andere veel duurdere onderdelen heel blijven, en kan je al je aandacht besteden aan de race, ipv te denken ik hoop dat alles maar heel blijft!

Je zal niet de eerste zijn die even stoer staat te doen voor een paar vrienden, en de boel klapt en dan er achter komt dat ze vriendenkring letterlijk gehalveerd is. :smiling

De beste manier om je wagen te bouwen is om eerst je hele aandrijflijn aan te passen, en daarna pas gaan investeren in meer vermogen, op die manier zullen je tijden ook constanter zijn.

En wat de DHRA crew ook al aangeeft deze regels bestaan al jaren, en dat weet je ook als je bij zo'n evenement gaat rijden, dus dan dien je daar aan te voldoen.
Go Fast! The Taste of Adrenaline!!

Torque! A 8 Piston Figure!

marcus555
Junior
Berichten: 73
Lid geworden op: 09 jan 2012 12:22

Re: A/SL klasse index.

Bericht door marcus555 »

Laatste waarschuwing,o je mag dus geen discussie aangaan,omdat je het niet hellemaal eens bent met bepaalde regels,vind dit wel grappig,andere vertelde mij al discussie is zinloos.

Dan los ik het op een andere manier op,zal wel effe duren,dus nog effe geduld.

venemaaai
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 53
Lid geworden op: 25 dec 2011 17:58

Re: A/SL klasse index.

Bericht door venemaaai »

Boe hoe. Als je net zoveel tijd en moeite zou steken in je wagen in plaats van deze discussies, dan zou je inmiddels een hele snelle wagen gebouwd hebben en aan alle veiligheids eisen vol doen.

Greetz van,
Venemaaai

Gesloten