Paar vraagje

Hier kun je al je vragen wat betreft regelgeving kwijt
Danny
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mar 2013 11:22
Locatie: Amersfoort

Paar vraagje

Bericht door Danny »

Hoi,

Ik had een paar praktische vragen.

1) Op DAF wil ik meedoen met de dragrace. Ik denk dat ik in de C/SL klasse zit, hiervoor heb ik mij aangemeld via de inschrijfmodule. Nu hoefde ik nog niet te betalen, dat moet dus ter plaatse. Begrijp ik goed dat ik voor slechts €10,- een dag mee kan doen? (hoeveel runs zijn dit ongeveer? Moet ik denken aan 5? Of 10?)

2) Mijn vriendin lijkt het ook leuk om het eens te proberen maar vind het zonde (en een beetje eng :jerry ) om het met haar eigen tigra te doen. Die zou dus wel een keer in mijn auto willen rijden in plaats van mij, 1 run. Mag dat? Met andere woorden, is het deelname ticket op de auto of op de persoon?

Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: Paar vraagje

Bericht door Gerard Roelofsen »

1) Op DAF wil ik meedoen met de dragrace. Ik denk dat ik in de C/SL klasse zit, hiervoor heb ik mij aangemeld via de inschrijfmodule. Nu hoefde ik nog niet te betalen, dat moet dus ter plaatse. Begrijp ik goed dat ik voor slechts €10,- een dag mee kan doen? (hoeveel runs zijn dit ongeveer? Moet ik denken aan 5? Of 10?)

-*- ligt helemaal aan het aantal deelnemers, maar doorgaan is tussen 5 a 10 runs wel een gemiddelde.

2) Mijn vriendin lijkt het ook leuk om het eens te proberen maar vind het zonde (en een beetje eng :jerry ) om het met haar eigen tigra te doen. Die zou dus wel een keer in mijn auto willen rijden in plaats van mij, 1 run. Mag dat? Met andere woorden, is het deelname ticket op de auto of op de persoon?[/quote]

-*- start nummer is auto en persoonsgebonden, je vriendin moet zich dan ook inschrijven. dit ivm de vrijwaring en betaling. ( ik zou mooi haar tigra laten rijden ) :jerry
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

Danny
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mar 2013 11:22
Locatie: Amersfoort

Re: Paar vraagje

Bericht door Danny »

Bedankt voor je snelle antwoord. Nog een andere dan. Bijrijders, in beide reglementen lees ik hier niets over.
Met de juiste kleding + helm, is een bijrijder dan toegestaan in de klasse c/sl?

Gaat erom dat ik wat mensen heb die het leuk vinden eens mee te maken, maar het zelf niet willen/kunnen/durven.

Gebruikersavatar
corsaracer
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 327
Lid geworden op: 24 okt 2011 15:50
Locatie: brabant
Contacteer:

Re: Paar vraagje

Bericht door corsaracer »

Danny schreef:Bedankt voor je snelle antwoord. Nog een andere dan. Bijrijders, in beide reglementen lees ik hier niets over.
Met de juiste kleding + helm, is een bijrijder dan toegestaan in de klasse c/sl?

Gaat erom dat ik wat mensen heb die het leuk vinden eens mee te maken, maar het zelf niet willen/kunnen/durven.
bijrijders zul je binnen de dhra evenementen niet vinden.
weet wel dat er in Aalen (Duitsland) bijrijders toegestaan zijn maar verder voor zover ik weet niet.
c20xe in de corsa,
c20xet in opbouw

Danny
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mar 2013 11:22
Locatie: Amersfoort

Re: Paar vraagje

Bericht door Danny »

Ik heb het inderdaad wel eens eerder gezien, maar niet op de DHRA evenementen.
Ik vond er wel een discussie over van 2010, daar werd gezegd dat het zeker interessant is. Dat denk ik zelf ook, op die manier kan je juist die mensen die zelf niet gaan eens de ervaring meegeven! Maar verzekering en organisatorisch technisch lijkt het me inderdaad een erg moeilijk verhaal.

Vandaar ook de vraag of je tussen de runs mag switchen van bestuurder. Een maatje en mijn vriendin zouden het allebei wel eens willen doen. Maar dan 1 run ipv mij of als passagier, en niet met de eigen auto. (maatje heeft wel een heeeeel traag autootje, en vriendins auto is behoorlijk rap maar die is er zuinig op)

Gebruikersavatar
freek corsa
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 568
Lid geworden op: 16 nov 2011 21:32
Locatie: Friesoythe

Re: Paar vraagje

Bericht door freek corsa »

Zover ik weet, kun je dan met drie rijders op één auto inschrijven.

Hierbij moet zover het mij bekend is dan wel de juiste nummers op de auto leesbaar zijn.

Dat betekend dat als er van bestuurder gewisseld wordt, de in dit geval andere startnummers onleesbaar gemaakt moeten worden.

Dit heb ik in het verleden al eens gedaan met behulp van plakband over de niet te gebruiken nummers.

Ik ben een rijder en geen organisatie-lid, de organisatie zal hierover een definitief antwoord moeten geven.
#111 Freek Teeuwen -> Opel Corsa A C20NE Turbo -> 700kg 277pk 417Nm -> 1/4 mile 11,87 sec.

babs bunny
Normal
Berichten: 112
Lid geworden op: 20 okt 2011 23:38
Locatie: elst
Contacteer:

Re: Paar vraagje

Bericht door babs bunny »

Beste Freek,

je hebt helemaal gelijk, ik hoef hier dan ook niks aan toe te voegen
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!!!

Danny
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mar 2013 11:22
Locatie: Amersfoort

Re: Paar vraagje

Bericht door Danny »

Helemaal top, duidelijke antwoorden. Ik ga eenmaal daar toch nog wel iemand aanspreken voor wat vragen mbt het rijden zelf haha. Als ze willen rijden pakken ze een run van mij af, maar dat maakt mij niet uit. Kunnen ze over nadenken, meer dan 2 runs geef ik ook niet weg :lol:

Kan me goed herinneren op automaxx vorig jaar dat er iemand was die die lijnen niet begreep :jerry Duurde ruim 2 minuten voordat die eindelijk goed aanreed, en dat was met behulp van iemand die hem duwde :roll: Gelukkig heb ik me daar wel op ingelezen.

Misschien nog 1 laatste vraag. Als je in de line up staat, mogen er dan vrienden bijvoorbeeld helpen met iets sleutelen of ouwehoeren oid? Of moet je daarvoor echt helemaal van de baan af? Want ik neem natuurlijk wel wat gereedschap en wat reserve dingen mee..

Gebruikersavatar
Marcel Gouma
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 955
Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Paar vraagje

Bericht door Marcel Gouma »

In de line-up mogen alleen rijders komen.
Gereedschap zul je in een ander voertuig moeten leggen net als de onderdelen.

Doe dit VOOR de technische keuring anders sta je voor niets te wachten.
Slap ouwehoeren met vrienden in de line-up is niet mogelijk aangezien daar alleen rijders mogen komen.
http://www.corsa-novatuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Webmaster DHRA

Gebruikersavatar
freek corsa
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 568
Lid geworden op: 16 nov 2011 21:32
Locatie: Friesoythe

Re: Paar vraagje

Bericht door freek corsa »

Marcel Gouma schreef:In de line-up mogen alleen rijders komen.
Gereedschap zul je in een ander voertuig moeten leggen net als de onderdelen.

Doe dit VOOR de technische keuring anders sta je voor niets te wachten.
Slap ouwehoeren met vrienden in de line-up is niet mogelijk aangezien daar alleen rijders mogen komen.
Dit klinkt wel erg saai, maar dat valt voor de rijders best mee, want de rijders kunnen onderling gezellig met elkaar praten.

Helaas is het voor de toeschouwers minder leuk op deze manier, maar het is wel veel veiliger op deze manier.
#111 Freek Teeuwen -> Opel Corsa A C20NE Turbo -> 700kg 277pk 417Nm -> 1/4 mile 11,87 sec.

Plaats reactie