Rolkooi vraag met spoed.

Hier kun je al je vragen wat betreft regelgeving kwijt
Plaats reactie
einneb
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 apr 2013 20:13

Rolkooi vraag met spoed.

Bericht door einneb »

Hallo,

Ik heb voor mijn lancer evo een 6 poots cusco rolkooi.
Het is een schroefkooi, maar volgens mij voldoet hij qua maten niet bepaald aan de reglementen.

Nu wou ik de kooi in mijn auto bouwen, maar wil dit wel op de goede manier doen.
Wie kan mijn uitleggen hoe ik dit precies vastbout ? Ik zat zelf te denken aan plaatjes maken met gaten die overeen komen met de kooi. En dan een plaatje boven de boden van de auto en een plaatje eronder. En dit geheel vastbouwen + de kooi er tussen natuurlijk.

Iemand tips ?

Bennie
Volg mijn projecten en updates in mijn loods op: http://bruutt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Jaap blom
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 337
Lid geworden op: 19 okt 2011 15:49

Re: Rolkooi vraag met spoed.

Bericht door Jaap blom »

Ik begrijp de vraag denk ik niet helemaal. Als de kooi qua maten al niet aan de reglementen voldoet, waarom zou je deze dan er in zetten? Want ook al zet je deze er goed in, alsnog zit je met een kooi die niet reglementair is. Welke zaken zijn aan de kooi niet conform reglement? materiaaldikte? buis positie? Pas nadat je weet wat er aan de kooi goed of niet goed is kun je aanpassingen maken om deze goed in te bouwen.

einneb
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 apr 2013 20:13

Re: Rolkooi vraag met spoed.

Bericht door einneb »

Het enige waar ik graag antwoord op wil, is hoe ik volgens de reglementen een schroefkooi vastzet in mijn auto.
De kooi meet ik wel op nog, maar ga hem zowieso gebruiken eerst.
Ik rijd voorlopig toch nog geen snelle tijden gezien mijn setup, en voor de meeste evenementen is de kooi goed genoeg.
Volg mijn projecten en updates in mijn loods op: http://bruutt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Jaap blom
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 337
Lid geworden op: 19 okt 2011 15:49

Re: Rolkooi vraag met spoed.

Bericht door Jaap blom »

Om eventuele verwarring uit te sluiten : Wij van de technische keuring proberen de racers gelijk een juiste reglemenaire ombouw te laten maken. Dat is uit interesse in de sport en de veiligheid. Of een kooi goed genoeg is bepalen uiteindelijk onze reglementen en de keurmeesters. Het is namelijk een van onze namen die op het keurings formulier staat. En indien er een ondeugdelijke kooi is gemonteerd en er een ongeval plaatsvindt worden wij daarop aangesproken. Een ondeugdelijke kooi is een veiligheids risico, zelfs als je maar 16 seconden rijdt.

Hier een link naar een PDF met de instructies om een ACHT punts rolkooi met bouten correct vast te maken.

http://www.competitionengineering.com/c ... 0_inst.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

ReesKees
Senior
Berichten: 496
Lid geworden op: 24 okt 2011 14:42

Re: Rolkooi vraag met spoed.

Bericht door ReesKees »

IK ben het geheel met Jaap eens ,
je koopt voor 300 euro zomaar een soort rol kooi, dan ben je 3 weken aan het kutten om hem er in te krijgen, en dan heb je nog niets.(punt)
als je goed gaat shoppen ...kan je voor 500 euro een rolbar kopen/gemonteerd en al op maat.
neem.... bijvoorbeeld ....eens contact op met VA-Motorsport.

ik maak geen reclame voor een specifiek bedrijf maar zij zijn een van de weinige die onze regels respecteren.
ik zelf bouw mijn kooien etc ,zelf maar zij snappen het.

einneb
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 apr 2013 20:13

Re: Rolkooi vraag met spoed.

Bericht door einneb »

ReesKees schreef:IK ben het geheel met Jaap eens ,
je koopt voor 300 euro zomaar een soort rol kooi, dan ben je 3 weken aan het kutten om hem er in te krijgen, en dan heb je nog niets.(punt)
als je goed gaat shoppen ...kan je voor 500 euro een rolbar kopen/gemonteerd en al op maat.
neem.... bijvoorbeeld ....eens contact op met VA-Motorsport.

ik maak geen reclame voor een specifiek bedrijf maar zij zijn een van de weinige die onze regels respecteren.
ik zelf bouw mijn kooien etc ,zelf maar zij snappen het.
Je hebt geen idee sorry, moet ik dit nou serieus nemen ? 300 euro voor een cusco 6 punts kooi ?
En 3 week aan het kutten ?

Nog iemand een zinvol antwoord waar ik iets aan heb ? of is dit zoals het hier gaat op het forum ?
Volg mijn projecten en updates in mijn loods op: http://bruutt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Marcel Gouma
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 955
Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
Locatie: Twente
Contacteer:

Rolkooi vraag met spoed.

Bericht door Marcel Gouma »

Hoi Bennie,

De reactie van Jaap en Kees is puur in jouw eigen belang. Wij vinden het zonde dat je nu een kooi of beugel gaat plaatsen welke zoals je zelf aangeeft niet voldoet aan het reglement.

Om dus teleurstelling op een evenement te doen voorkomen geven ze aan dat je het beter in 1 keer goed kunt doen.

Ik vind het jammer dat je niet serieus antwoord geeft op jaap zijn vragen. Hij heeft echt het beste met de rijders voor. Zijn reactie is echt niet om iemand af te zeiken.

Wiechers maakt dus bijvoorbeeld fia gecertificeerde kooien. Deze kooien plaats je in de auto. Vervolgens boor je 3 gaten in de bodemplaat per poot.
Drie m8 bouten erdoor welke zijn meegelevert en via de onderkant komt er dan een grondplaat onder. Met de moeren. Bij Wiechers is dit allemaal mee gelevert. Ik weet niet hoe het bij cusco zit.

Zo is het in ieder geval hoe ik de kooien aangelevert krijg.

Hopelijk kun je hiermee verder.
http://www.corsa-novatuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Webmaster DHRA

Plaats reactie