Heb me weer kostelijk vermaakt afgelopen vrijdag,
Maar er waren wel kleine ergernissen. Tuurlijk was het jammer dat de veegwagen er niet was en wss daarom de grip minder was voor de rijders.
Maar waar ik me echt aan ergerde was de herrie van de motoren. Hoe hard je ook schreeuwt, tijdens het bestellen van me broodje hamburger kwam ik er niet boven uit.
Ook motoren hebben een geluids limiet van 98 db volgens de reglementen voor motoren zie hoofdstuk 1 paragraaf 3. ik kan me niet voorstellen dat deze conform de regels zijn. Auto`s behoren 1 werkzame dempers te hebben, en er rijdt er eentje tussen die heeft een werkzame megafoon op z,n motorfiets. Dat doet echt pijn aan je oren als hij langs rijdt.
DHRA en de technische keuring die daar bij hoort, steekt met kop en schouders boven andere organisaties uit (zoals die van bitburg)
Daarom zou ik graag iets zien gebeuren.
Ps ook is het jammer dat men zo lang moet wachten en daarom de banden te ver afkoelen.. is het niet mogenlijk om 1 keer per jaar een street legal weekend te houden in drachten? lijkt mij persoonlijk helemaal geweldig
Gaarne hier graag feedback over,
mvg Sebas
10-08 drachten
-
- Junior
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 25 jan 2012 23:05
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
-
- Normal
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 20 okt 2011 23:38
- Locatie: elst
- Contacteer:
Re: 10-08 drachten
Ik kan me dit helemaal voorstellen het is niet alleen pijnlijk maar idd ook zeer irritant, is iets voor de keuring om over na te denken.
Verder heb ik me ook prima vermaakt en wederom erg veel lol gehad.
Dat lange weekend willen we zelf ook maar ja vergunningen zijn altijd lastig te krijgen helaas
Verder heb ik me ook prima vermaakt en wederom erg veel lol gehad.
Dat lange weekend willen we zelf ook maar ja vergunningen zijn altijd lastig te krijgen helaas
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!!!
- Marcel Gouma
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: 10-08 drachten
Nou de grip was er wel hoor.
Goeie banden, goeie afstelling en gas erop.
Alleen op de 200 meter was het voor de rwd auto's zoeken naar tractie.
Goeie banden, goeie afstelling en gas erop.
Alleen op de 200 meter was het voor de rwd auto's zoeken naar tractie.
- Gerard Roelofsen
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
- Locatie: Borculo
Re: 10-08 drachten
met name op links na 200 meter is het minder met de grip
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"
People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"
People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"
-
- Junior
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 25 jan 2012 23:05
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: 10-08 drachten
Dat bedoel ik, jullie hebben harry vast ook wel tot 2 keer toe met de kont zien zwabberen.
Los daarvan is denk ik 90% van de motor rijders uit de Groningse wijk Beijum, en ik denk te weten hoe moeilijk die jongens kunnen doen als ze hun zin niet krijgen. Ik begreep dat het altijd al gezellig is in de lineup wanneer ze niet willen stoppen met rijden, en de beurt aan abcd/sl is.
En ik snap dat je als vrijwilliger ook een leuke dag wilt, maar toch zie ik er op de lange termijn het liefst wel iets aan gebeuren.
Ik snap dat jullie ook allemaal vrijwilligers zijn, en liefhebbers van de sport.... de ene wilt trackbite, de ander wilt dat asl een sec sneller mag zijn zonder vliegwiel schild en kooi. en dat het voor jullie inzet niet leuk is om gezeik terug te krijgen. daarom laat ik het hier nu ook bij,
als er nog meerdere mensen feedback willen geven dat is welkom.
mvg, Sebas
Los daarvan is denk ik 90% van de motor rijders uit de Groningse wijk Beijum, en ik denk te weten hoe moeilijk die jongens kunnen doen als ze hun zin niet krijgen. Ik begreep dat het altijd al gezellig is in de lineup wanneer ze niet willen stoppen met rijden, en de beurt aan abcd/sl is.
En ik snap dat je als vrijwilliger ook een leuke dag wilt, maar toch zie ik er op de lange termijn het liefst wel iets aan gebeuren.
Ik snap dat jullie ook allemaal vrijwilligers zijn, en liefhebbers van de sport.... de ene wilt trackbite, de ander wilt dat asl een sec sneller mag zijn zonder vliegwiel schild en kooi. en dat het voor jullie inzet niet leuk is om gezeik terug te krijgen. daarom laat ik het hier nu ook bij,
als er nog meerdere mensen feedback willen geven dat is welkom.
mvg, Sebas
-
- Junior
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 27 jan 2012 10:11
Re: 10-08 drachten
ik vind het erg jammer dat je nu ineens met vooroordelen over mensen gaat komen terwijl de geluidproductie de insteek van jou betoog is. Laten we het centraal houden en vooroordelen buiten wegen laten.russelheimer schreef:Dat bedoel ik, jullie hebben harry vast ook wel tot 2 keer toe met de kont zien zwabberen.
Los daarvan is denk ik 90% van de motor rijders uit de Groningse wijk Beijum, en ik denk te weten hoe moeilijk die jongens kunnen doen als ze hun zin niet krijgen. Ik begreep dat het altijd al gezellig is in de lineup wanneer ze niet willen stoppen met rijden, en de beurt aan abcd/sl is.
En ik snap dat je als vrijwilliger ook een leuke dag wilt, maar toch zie ik er op de lange termijn het liefst wel iets aan gebeuren.
Ik snap dat jullie ook allemaal vrijwilligers zijn, en liefhebbers van de sport.... de ene wilt trackbite, de ander wilt dat asl een sec sneller mag zijn zonder vliegwiel schild en kooi. en dat het voor jullie inzet niet leuk is om gezeik terug te krijgen. daarom laat ik het hier nu ook bij,
als er nog meerdere mensen feedback willen geven dat is welkom.
mvg, Sebas
( ooowww en die knetterende civics met hun overactieve wastegate is ook niet prettig voor je trommelvliezen )
Maar dat vind ik op de strip toelaatbaar, alleen jammer dat er ook iemand in de wachtende rij van de auto's dat constant bleef doen. ( of was dat om een probleem te lokaliseren en op te lossen ?
-
- Junior
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 25 jan 2012 23:05
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: 10-08 drachten
Je hebt helemaal gelijk die civic van sneaky maakt bij de start erg veel herrie maar alleen als de lampen aan gaan. (ik zag idd publiek wegspringen omdat ze zich de !"£$%^&*( schrokken.
En ja er zijn ook een aantal andere auto`s die in de lineup begonnen te knallen das ook niet zoals het hoort. en ook dit is irri maar dat zijn er 2 of 3 van alle auto`s (en is al stukken minder dan dat het ooit geweest is) en je hebt gelijk hier is al vaker wat van gezegd en nu is het zo goed als nihil.
en wat je zegt ik vind het ook toelaatbaar op de strip. ook de 98 db is erg laag voor motoren alleen vermoed ik dat het meer en deel van de motoren er heel ver boven zit. zo ver dat ik het niet meer leuk vindt.
En prima we laten mijn mening over de omgang van de heren buiten wegen.
En ja er zijn ook een aantal andere auto`s die in de lineup begonnen te knallen das ook niet zoals het hoort. en ook dit is irri maar dat zijn er 2 of 3 van alle auto`s (en is al stukken minder dan dat het ooit geweest is) en je hebt gelijk hier is al vaker wat van gezegd en nu is het zo goed als nihil.
en wat je zegt ik vind het ook toelaatbaar op de strip. ook de 98 db is erg laag voor motoren alleen vermoed ik dat het meer en deel van de motoren er heel ver boven zit. zo ver dat ik het niet meer leuk vindt.
En prima we laten mijn mening over de omgang van de heren buiten wegen.
Re: 10-08 drachten
De 98 DB grens wordt gemeten schuin achter het voertuig en bij een toerental tussen 2500 en 3900. De meesten voldoen dan net . Vergis je niet, 1 db meer is een verdubbeling van de geluidsproductie.
Een aantal motorrijders gebruikt een side winder uitlaat, welke idd meer geluid produceerd. Ik denk persoonlijk dat indien je die uitlaten gaat verbieden je ook die screamer pipes, wankelmotoren en de launch controls moet verbieden. Dat betekent dat je een doorgroei naar de sportsman dragrace klassen al gelijk bemoeilijkt, en het publiek nog maar weinig echt extreme voertuigen kan komen zien. En dat is nu juist waar de schoen wringt, wij willen alle racers laten genieten van een evenement, maar hebben ook veel publiek nodig om zo de rijders niet de hoofdprijs te laten betalen. Ik begrijp jouw irritatie, maar denk ook dat velen jou graag een setje gehoorbescherming aanbieden zodat zij nog van deze geluiden kunnen blijven genieten.
Een aantal motorrijders gebruikt een side winder uitlaat, welke idd meer geluid produceerd. Ik denk persoonlijk dat indien je die uitlaten gaat verbieden je ook die screamer pipes, wankelmotoren en de launch controls moet verbieden. Dat betekent dat je een doorgroei naar de sportsman dragrace klassen al gelijk bemoeilijkt, en het publiek nog maar weinig echt extreme voertuigen kan komen zien. En dat is nu juist waar de schoen wringt, wij willen alle racers laten genieten van een evenement, maar hebben ook veel publiek nodig om zo de rijders niet de hoofdprijs te laten betalen. Ik begrijp jouw irritatie, maar denk ook dat velen jou graag een setje gehoorbescherming aanbieden zodat zij nog van deze geluiden kunnen blijven genieten.
- freek corsa
- DHRA Timing Crew
- Berichten: 568
- Lid geworden op: 16 nov 2011 21:32
- Locatie: Friesoythe
Re: 10-08 drachten
Ik heb begrepen dat de DHRA geen geld wil uitgeven aan een decibellenmeter.
Maar er is al 1 aanwezig, bij H&S audio wedstrijden.
Maar er is al 1 aanwezig, bij H&S audio wedstrijden.
#111 Freek Teeuwen -> Opel Corsa A C20NE Turbo -> 700kg 277pk 417Nm -> 1/4 mile 11,87 sec.
-
- Junior
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 25 jan 2012 23:05
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: 10-08 drachten
en wanneer je dat zou verbieden zou dhra zijn visie uit het oog verliezen, het is me zo al een stuk duidelijker. ik snap dat de visie centraal staat.Jaap blom schreef:De 98 DB grens wordt gemeten schuin achter het voertuig en bij een toerental tussen 2500 en 3900. De meesten voldoen dan net . Vergis je niet, 1 db meer is een verdubbeling van de geluidsproductie.
Een aantal motorrijders gebruikt een side winder uitlaat, welke idd meer geluid produceerd. Ik denk persoonlijk dat indien je die uitlaten gaat verbieden je ook die screamer pipes, wankelmotoren en de launch controls moet verbieden. Dat betekent dat je een doorgroei naar de sportsman dragrace klassen al gelijk bemoeilijkt, en het publiek nog maar weinig echt extreme voertuigen kan komen zien. En dat is nu juist waar de schoen wringt, wij willen alle racers laten genieten van een evenement, maar hebben ook veel publiek nodig om zo de rijders niet de hoofdprijs te laten betalen. Ik begrijp jouw irritatie, maar denk ook dat velen jou graag een setje gehoorbescherming aanbieden zodat zij nog van deze geluiden kunnen blijven genieten.
gehoorbescherming miss is dat voor de mensen die kinderen mee nemen. mij zelf ging het er vooral om dat wanneer ik 10 meter van de hekken sta en mijn stem verhef dat ik te verstaan ben. maar goed nu ik dit lees zal ik me er wel bij neer moeten leggen.