Zonder prep kon ik met veel moeite en veei te veel wielspin een 12.5 rijden.
Nu met prep reed ik makkelijk een 11.9 en 12.0 tijd.
Dus voor mij is de baan prep een uitkomst.
Als er weer samen gewerkt wordt met quartermile dragrace dan hoop ik dat er meer ruimte en vrijwilligers zijn dan afgelopen vrijdag.
drachten 12 juli
- freek corsa
- DHRA Timing Crew
- Berichten: 568
- Lid geworden op: 16 nov 2011 21:32
- Locatie: Friesoythe
Re: drachten 12 juli
#111 Freek Teeuwen -> Opel Corsa A C20NE Turbo -> 700kg 277pk 417Nm -> 1/4 mile 11,87 sec.
- GofastBuick
- Normal
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 20 dec 2011 15:09
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Re: drachten 12 juli
Veel te veel rijders... 200 inschrijvingen waren er, dat is op een normale DHRA vrijdag, al veel te veel en maar net te doen voor de DHRA crew.
Laat staan nu je 3/4 van het terrein niet mag/kan gebruiken om die auto's neer te zetten. In de betere tijden van het racen was die ruimte ook niet vrij geweest omdat het toen helemaal vol stond met tenten etc.
Het is dan nog knap dat sommige meerdere runs hebben kunnen maken, in deze omstandigheden.
Alleen ik denk dat de Expo rijders er niet zo blij mee zijn (zou jij dat zijn?) die betalen meer als 250 euro om 3 dagen te mogen racen daar, en dan wordt er bijna een hele racedag afgesnoept door de DHRA rijders.
Maar goed dat kunnen ze Zaterdag en Zondag weer proberen in te halen, ze hebben een klein rijders veld, dus dat zou moeten lukken.
Het was vrijdag zo te horen op deze manier een onwijs moeilijke klus om het allemaal rollend te houden. Maar het was wel een mooi gezicht, om al die bekende rijders op een geplakte baan te zien rijden.
De glimlachen werden steeds groter na het zien van de timeslips!
Laat staan nu je 3/4 van het terrein niet mag/kan gebruiken om die auto's neer te zetten. In de betere tijden van het racen was die ruimte ook niet vrij geweest omdat het toen helemaal vol stond met tenten etc.
Het is dan nog knap dat sommige meerdere runs hebben kunnen maken, in deze omstandigheden.
Alleen ik denk dat de Expo rijders er niet zo blij mee zijn (zou jij dat zijn?) die betalen meer als 250 euro om 3 dagen te mogen racen daar, en dan wordt er bijna een hele racedag afgesnoept door de DHRA rijders.
Maar goed dat kunnen ze Zaterdag en Zondag weer proberen in te halen, ze hebben een klein rijders veld, dus dat zou moeten lukken.
Het was vrijdag zo te horen op deze manier een onwijs moeilijke klus om het allemaal rollend te houden. Maar het was wel een mooi gezicht, om al die bekende rijders op een geplakte baan te zien rijden.
De glimlachen werden steeds groter na het zien van de timeslips!
Go Fast! The Taste of Adrenaline!!
Torque! A 8 Piston Figure!
Torque! A 8 Piston Figure!
Re: drachten 12 juli
Heb zelf er geen ervaring mee gezien ik nu al 1.5jaar naast de baan sta ipv er op...
maar het geld wat gespendeerd word aan baan prep zou ik liever zien in een set vangrails langs de baan ipv die dodelijke hekken.
10seconden of lager is geen uitzondering meer, wat wel de nodige risico's met zich mee brengt, de rijders moeten zich aan veel veiligheids-eisen houden maar die doen niks aan de risico's naast de baan.
Als het mee zit komen er ook steeds meer snelle duitsers naar Drachten te racen, die rijden inmiddels 8seconden rijden!
dus prep nee, vangrail ja! -> vangrail ja = prep ja
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
maar het geld wat gespendeerd word aan baan prep zou ik liever zien in een set vangrails langs de baan ipv die dodelijke hekken.
10seconden of lager is geen uitzondering meer, wat wel de nodige risico's met zich mee brengt, de rijders moeten zich aan veel veiligheids-eisen houden maar die doen niks aan de risico's naast de baan.
Als het mee zit komen er ook steeds meer snelle duitsers naar Drachten te racen, die rijden inmiddels 8seconden rijden!
dus prep nee, vangrail ja! -> vangrail ja = prep ja
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
- GofastBuick
- Normal
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 20 dec 2011 15:09
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Re: drachten 12 juli
Ja die volgorde zou in feite de juiste zijn.
Go Fast! The Taste of Adrenaline!!
Torque! A 8 Piston Figure!
Torque! A 8 Piston Figure!
- Marcel Gouma
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
- Locatie: Twente
- Contacteer:
drachten 12 juli
Sw we weten al tijden dat vangrail erg wenselijk is. Alleen is het kosten technisch en logistiek voor ons niet haalbaar op een vrijdag.
We zijn nog steeds op zoek naar vrijwilligers, als we genoeg vrijwilligers hebben kunnen we ons gaan concetreren op dit soort zaken.
Dus als mensen zich geroepen voelen om er een nog groter succes van te maken laat je horen.
We zijn nog steeds op zoek naar vrijwilligers, als we genoeg vrijwilligers hebben kunnen we ons gaan concetreren op dit soort zaken.
Dus als mensen zich geroepen voelen om er een nog groter succes van te maken laat je horen.
-
- Junior
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 21 jun 2013 19:15
Re: drachten 12 juli
Dit weekeind waren over de gehele lengte vangrails geplaatst. Voor een gemiddelde vrijdag zou dat niet nodig zijn. Als de eerste? 50? meter? vangrail zou hebben is het voor de omstanders al een heel stuk veiliger. Geen idee of dat haalbaar is. Persoonlijk zou ik het geen probleem vinden een paar euro meer te betalen om meer budget te hebben voor extra veiligheden.
Re: drachten 12 juli
kijk dat zijn de uitspraken. Maar ik persoonlijk denk dat niet iedereen er zo over denkt. Vind het wel leuk om te horen dat er zo veel verschillende meningen over trackbite zijn. Maar we zullen wel zien wat de toekomst gaat brengen..
Greets van,
Venemaaai
Greets van,
Venemaaai
- Marcel Gouma
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
- Locatie: Twente
- Contacteer:
drachten 12 juli
@martin, het is dus niet een paar euro's waar we het over hebben.
We snappen het punt maar de lege's van de huur van de baan gaan volgend jaar ook al extreem omhoog.
We snappen het punt maar de lege's van de huur van de baan gaan volgend jaar ook al extreem omhoog.
-
- Rookie
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 04 jun 2013 17:23
Re: drachten 12 juli
ik vond de baan zo ook veel beter normaal ook veel last van wielspin maar ik rij dan ook op semi slicks.
De eerste run was het best reed gelijk 0,8 seconde van me tijd. Had het idee alleen dat de rest van de runs de baan minder werd want er na kreeg ik weer wielspin en last van wielhop.
Van mij mag de baan altijd wel zo zijn zoals dat de eerst run was, dan kan ik ook proberen hoger te gaan launche en misschien nog wat van me tijd af rijden:)
De eerste run was het best reed gelijk 0,8 seconde van me tijd. Had het idee alleen dat de rest van de runs de baan minder werd want er na kreeg ik weer wielspin en last van wielhop.
Van mij mag de baan altijd wel zo zijn zoals dat de eerst run was, dan kan ik ook proberen hoger te gaan launche en misschien nog wat van me tijd af rijden:)
- folkert
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 20 dec 2011 10:18
- Locatie: nabij Sneek, Friesland
Re: drachten 12 juli
Ik ben op zich wel te spreken over de baanprep, alleen zoals al aangegeven de veiligheid/vangrail moet dan zeker aangepakt worden.
Verder wil ik over 12 juli nog kwijt dat ik blij was dat we te gast mochten zijn bij quartermile events,
echter was ik absoluut niet te spreken over de ruimte die er was voor ons en over de tijd die er voor ons was.
Tussen 1700 en 1900 uur is er volgens mij niet door Streetlegal racers gereden, alleen maar gewacht en quartermile rijders op de baan.
Was quartermile niet goed voorgelicht over de hoeveelheid rijders die er waren?
Mochten er echt 200 inschrijvingen zijn geweest, ik meende dat er maximaal 150 inschrijvingen mochten.
Verder was de keuring echt dramatisch, overal stond wat en te weinig keurmeesters, erg jammer dit.
Wat er rond 2200u is gebeurd heeft bij mij stof tot nadenken op geleverd.
Verder wil ik over 12 juli nog kwijt dat ik blij was dat we te gast mochten zijn bij quartermile events,
echter was ik absoluut niet te spreken over de ruimte die er was voor ons en over de tijd die er voor ons was.
Tussen 1700 en 1900 uur is er volgens mij niet door Streetlegal racers gereden, alleen maar gewacht en quartermile rijders op de baan.
Was quartermile niet goed voorgelicht over de hoeveelheid rijders die er waren?
Mochten er echt 200 inschrijvingen zijn geweest, ik meende dat er maximaal 150 inschrijvingen mochten.
Verder was de keuring echt dramatisch, overal stond wat en te weinig keurmeesters, erg jammer dit.
Wat er rond 2200u is gebeurd heeft bij mij stof tot nadenken op geleverd.
No.35