Traction voor SL nights ??

Nakletsen over een evenement
MPPerformanceTuning
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jan 2012 13:00

Traction voor SL nights ??

Bericht door MPPerformanceTuning »

Waarom wordt er geen traction gespoten voor Drachten race ??
Ik merk dat de laatste tijd veel High power auto's zijn die het zeker nodig hebben, daardoor kunnen we ook leukere tijden zien.

Graag hoor ik het van jullie

Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: Traction voor SL nights ??

Bericht door Gerard Roelofsen »

1 van de reden was altijd , straat auto's rijden zonder VHT(trackbyte) op straat.
als tweede reden kwam de prijs (deelname geld is dan ook laag gebleven)
en als je wilt spryen moet de baan ook schoon zijn en droog.
daarnaast hebben wij de handicap dat we 1 dag rijden. mocht er een oil down zijn of regen zijn we wel zo goed als klaar voor die dag.


Maaaarrrrr...........
we zijn bezig hier verandering in te brengen. of dit lukt en wanneer hangt af van een aantal factoren.
-baan veger (check)
-traction compound ( word aan gewerkt)
-zonnig maar vooral droog weer. ( moeten we per wedstrijd bekijken)
-vrijwilliger die dit gaat aanbrengen.

"ALS" er dus gesprayd gaat worden zullen we dit kort voor het evenement pas duidelijk kunnen aangeven.

Dus we doen geen belofte maar we zijn achter de schermen wel aan het onderzoeken.
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

Gebruikersavatar
Corsa_GSi
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 750
Lid geworden op: 19 okt 2011 14:38
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Re: Traction voor SL nights ??

Bericht door Corsa_GSi »

1 post en dan al gelijk over het sprayen van de baan beginnen, een onderwerp dat op de rijdersvergadering al dik aan de orde is geweest.
Speed provides the one genuinely modern pleasure!

Gebruikersavatar
knetter
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 sep 2011 22:13
Locatie: reek
Contacteer:

Re: Traction voor SL nights ??

Bericht door knetter »

er zijn mensen die niet op de vergadering zijn geweest en het toch willen weten maar als hij / zij het forum beter hadden gelezen, konden ze het lezen in een andere post.

maar goed wij zijn niet beroerd om de vraag als nog te beantwoorden

Gebruikersavatar
Marcel Gouma
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 955
Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Traction voor SL nights ??

Bericht door Marcel Gouma »

Denk dat gerard het netjes omschreven heeft..
Vergeet niet wij staan voor entree prijzen die laag zijn en blijven.

Wij willen iedereen een kans geven om te rijden.

Persoonlijk ben ik ook van mening dat wanneer je gaat sprayen en daardoor prijzen omhoog zou moeten gooien we ons doel en onze visie uit het oog verliezen..

Het is en blijft Street Legal Drags en geen wedstrijd met Pro-Mods, funny cars en Super Gas etc
http://www.corsa-novatuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Webmaster DHRA

Gebruikersavatar
GofastBuick
Normal
Berichten: 177
Lid geworden op: 20 dec 2011 15:09
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Traction voor SL nights ??

Bericht door GofastBuick »

Street Legal auto's kunnen ook bijvoorbeeld in de 7 seconden rijden op de 1/4mile maar dan je heb je echt goede banden EN baan prep voor nodig, anders kan je dat wel vergeten die snelle tijden + we worden allemaal aangemoedigd om sneller te gaan, zonder baanprep gaat dat niet meer, EN zeker niet op een veilige manier meer.

Dus nogmaals Baan prep heeft niets te maken of de DHRA Super Gas klasse gaat laten rijden of de SM/ SE klasse, of welke klasse dan ook, maar heeft te maken met de formule snel accelleren (want we moeten het doen binnen de 403 meter), heb je veel Koppel voor nodig en PK's om de snelheid vast te houden, en je hebt grip, veel grip nodig anders kan je nooit snel accelleren.

In de regen of op een door regen verzopen baan rijden we toch ook niet meer, jaren geleden nog wel op een natte baan gereden in Drachten toen zelf een AWD een 360 spin maakte.

Nou dat is nu hetzelfde als je met steeds meer vermogen gaat rijden, als je de baan niet gaat prepareren dan kan het altijd, of vaak zoveel problemen opleveren dat die wagens net lijken te rijden op een klets natte baan of water.
En soms sta je op een baan en gaat het redelijk goed zonder prep, maar dat geldt helaas niet voor Drachten, daar heb je het echt nodig, voor de snelle tijden, voor de veiligheid van de bestuurder en het publiek.

Of denk je soms omdat het streetlegal drags is dat we met dezelfde wagen op de normale straat ook 1/4 mile tijden kunnen neer zetten in de 10s bijvoorbeeld..nope gaat niet lukken en als het je wel lukt dan is de kans 90% dat je crasht.

Vandaar dat we naar Drachten komen als rijders! En nogmaals bedankt daarvoor! :rock
Go Fast! The Taste of Adrenaline!!

Torque! A 8 Piston Figure!

Gebruikersavatar
GofastBuick
Normal
Berichten: 177
Lid geworden op: 20 dec 2011 15:09
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Traction voor SL nights ??

Bericht door GofastBuick »

Persoonlijk ben ik ook van mening dat wanneer je gaat sprayen en daardoor prijzen omhoog zou moeten gooien we ons doel en onze visie uit het oog verliezen..
Ben ik aan de ene kant wel met je eens, maar dan moet je zeggen alles wat sneller rijd als 13seconden mag niet meer rijden bij de DHRA, want dan wordt het te gevaarlijk (als voorbeeld 13seconden genomen.

Maar dat wil je ook niet...dus dan kan je niet anders om wel mee te groeien met de tijd van nu, en niet van 10 of 20 jaar geleden, toen iedereen al stond te kwijlen bij die ene 13 seconden auto.



En baanprep geeft niet alleen een stuk meer veiligheid terug maar ook een groot stuk race en kijk plezier.
Om al niet te spreken hoe snel je je motor en bak verrot trapt als je geen grip hebt en alleen maar wielspin hebt, maar daar hoor ik hier niemand over. Dat kost de rijders meer aan schade als die 5 euro meer dat de baanprep misschien gaat kosten per rijder!
Go Fast! The Taste of Adrenaline!!

Torque! A 8 Piston Figure!

Gebruikersavatar
Marcel Gouma
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 955
Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Traction voor SL nights ??

Bericht door Marcel Gouma »

ik vraag me echt serieus af of jullie weten wat trackbite kost.
ik heb hier de rekeningen liggen van cary..

Je valt alleen over mijn laatste zin..
Lees nou in vredesnaam het hele verhaal eens.

Punten waar wij tegaan lopen:

1 geld
2 vrijwiliggers
3 materiaal
4 tijd

als jullie deze punten weten op te lossen is het inderdaad een optie..
http://www.corsa-novatuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Webmaster DHRA

Gebruikersavatar
Marcel Gouma
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 955
Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Traction voor SL nights ??

Bericht door Marcel Gouma »

GofastBuick schreef:
Persoonlijk ben ik ook van mening dat wanneer je gaat sprayen en daardoor prijzen omhoog zou moeten gooien we ons doel en onze visie uit het oog verliezen..
Ben ik aan de ene kant wel met je eens, maar dan moet je zeggen alles wat sneller rijd als 13seconden mag niet meer rijden bij de DHRA, want dan wordt het te gevaarlijk (als voorbeeld 13seconden genomen.

Maar dat wil je ook niet...dus dan kan je niet anders om wel mee te groeien met de tijd van nu, en niet van 10 of 20 jaar geleden, toen iedereen al stond te kwijlen bij die ene 13 seconden auto.



En baanprep geeft niet alleen een stuk meer veiligheid terug maar ook een groot stuk race en kijk plezier.
Om al niet te spreken hoe snel je je motor en bak verrot trapt als je geen grip hebt en alleen maar wielspin hebt, maar daar hoor ik hier niemand over. Dat kost de rijders meer aan schade als die 5 euro meer dat de baanprep misschien gaat kosten per rijder!

je 13 sec keuze slaat kant nog wel..
Op een ongeprepde baan al een 8.8 gezien zonder ellende...

Verder 5 euro meer!!!!

Dat is 50% verhoging van de prijs.
Bij elke verhoging krijgen we een partij shit over ons heen, maar goed, ik ga hiermee stoppen want de beste schippers staan altijd aan wal...
http://www.corsa-novatuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Webmaster DHRA

Gebruikersavatar
freek corsa
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 568
Lid geworden op: 16 nov 2011 21:32
Locatie: Friesoythe

Re: Traction voor SL nights ??

Bericht door freek corsa »

Veel mensen willen wel baanprep,
maar er zijn minstens net zo veel mensen die niet meer willen betalen om te mogen rijden.

Ik begin zelf nu ook moeite te krijgen met grip, maar ik vind dat dit bij de sport hoort van straat legaal rijden.

Moeilijke discussie...........
Daarom vraag ik, waar wil de organisatie D.H.R.A. naar toe werken, wat is de missie en visie?
#111 Freek Teeuwen -> Opel Corsa A C20NE Turbo -> 700kg 277pk 417Nm -> 1/4 mile 11,87 sec.

Plaats reactie