Traction voor SL nights ??

Nakletsen over een evenement
Step-a-Side
Junior
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 dec 2011 19:01

Re: Traction voor SL nights ??

Bericht door Step-a-Side »

Ik had ook al een prijs opgegeven die goedkoper was als in Engeland.
VP trackbite

Gebruikersavatar
knetter
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 sep 2011 22:13
Locatie: reek
Contacteer:

Re: Traction voor SL nights ??

Bericht door knetter »

Oke ik heb de discussie gevolgd en het mooie is ik ben het met iedereen eens. er zijn voor en nadelen aan de baan ''lijmen'' de grootste nadeel is en dan spreek ik helemaal voor mijzelf is dat het tijd kost die we niet hebben op de vrijdag kom ik om 8.00 uur/ 9.00 aan op het vliegveld heb er dan ook al dik 2 uur rijden opzitten Cary komt ook rond 9.30 uur het vliegveld op. dan begint het opbouwen van de baan dat duurt als het WEER meezit tot ongeveer 14.00 uur met alles testen en met genoeg vrijwilligers dan is er een half uur om even op adem te komen om vervolgens klaar te gaan staan om om 3 uur met de race te kunnen beginnen om 15.00 uur beginnen we met racen ik sta als het weer en de craches mee zitten van 15.00 tot 22.00 uur en dan komt nog het mooiste dan moeten we opruimen niet alleen de baan aan apparatuur maar ook nog de zooi die achtergelaten wordt om dat er nog steeds mensen zijn die vuil in een afvalbak gooien te moeilijk vinden en als dat allemaal gedaan is is het inmiddels 1.00 uur ZATERDAG dan iedereen die er nog zijn even tot de volgende keer zeggen en dan moet ik nog dik 2 uur naar huis sturen.

en dan moet ik ook nog tijd zien te vinden om de baan te preppen ''mijn nadeel''

en dan nog ff dit de weekeinden die wij hebben gehad waar wij de baan geprept hebben was zaterdag en zondag rijden waren wij als dhra zijnde al op dinsdag aanwezig

aangezien ik dit nog steeds vrijwillig doe en er geen eene rooie cent aan ontvang en bijna gemiddeld 19 events draai, tijd te kort

ow jah nog ff dit ongeveer 30 minuten na een bui kunnen wij weer langzaam beginnen te racen bij een geprepte baan gaat die vlieger niet op dan is het einde event en dat vind ik zonde van de tijd die je er insteekt en helemaal zonde van het geld die er in alles geinvesteerd wordt.

en zo kan ik nog wel even door gaan ik heb het hier over mij en zo wordt het denk ik door alle vrijwilligers van de DHRA tegen aangekeken hebben we de tijd en eventueel financieen er voor dan houd een race op op het moment van regen ik hou van het dragracen en helemaal op de manier waarop wij iedere keer het feestje weer doen

MPPerformanceTuning
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jan 2012 13:00

Re: Traction voor SL nights ??

Bericht door MPPerformanceTuning »

Knetter Hartelijk bedankt voor je uitleg..

Gebruikersavatar
Corsa_GSi
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 750
Lid geworden op: 19 okt 2011 14:38
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Re: Traction voor SL nights ??

Bericht door Corsa_GSi »

Ik ben het helemaal eens met Knetter!!
Speed provides the one genuinely modern pleasure!

daddyphilipsen
Junior
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 jan 2012 02:03

Re: Traction voor SL nights ??

Bericht door daddyphilipsen »

Enne als je ergens in een stad bij een stoplicht staat dan stap je toch ook niet eerst uit om ff het eerste stuk te preppen :lol
Laten we niet vergeten dat het hier om operation streetlegal gaat en het gewone legale streetraces zijn.
Voor de echt snelle jongens zit er dan weinig anders op om verder te gaan bij explosion oid. Of gewoon de baan condities te accepteren en er het beste van te maken lijkt mij.
Verder diep respect voor alle vrijwilligers die dit allemaal mogelijk maken. :rock

Gebruikersavatar
P.orno
Junior
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 jan 2012 14:33

Re: Traction voor SL nights ??

Bericht door P.orno »

Het is natuurlijk ook nog eens zo, je wilt rijden voor zo weinig mogelijk geld en dan lukt dat nooit met het preppen van de baan.
En als je wil weten wat je auto echt doet op de 402 meter dan wordt het tijd voor explosion.
Want je wil niet weten wat er gebeurd als er iemand met zn auto of motor de eerst 50 meter in heb publiek vliegt.
Dus veiligheid komt dan ook nog om de hoek kijken.
Op explosion rij je al gauw tussen de 4 en 6 tiende sneller .
Dan nog is DHRA dan een goeie instap naar Explosion toe, ik weet nog hoe het begon met DODARE en het om de straatauto s ging i.v.m. het straatracen. Nu wordt het meer commercieel(snap het wel), kwa doel en omzet om hoger te komen.
Ik weet dat de vrijwillergers echt uit hun naad werken om het allemaal elke evenement voor mekaar te krijgen,en respect daarvoor.
Mijn mening blijft gewoon als je zo hard gaat en je wil voor de prep, ga een x Eplosion rijden. Dan merk je gelijk het verschil. Zo heb ik dat met meerdere uit de DHRA gereden in 2008 en dat is goed bevallen.

Gebruikersavatar
wild indian
Normal
Berichten: 126
Lid geworden op: 28 dec 2011 23:03

Re: Traction voor SL nights ??

Bericht door wild indian »

daddyphilipsen schreef:Enne als je ergens in een stad bij een stoplicht staat dan stap je toch ook niet eerst uit om ff het eerste stuk te preppen :lol
Laten we niet vergeten dat het hier om operation streetlegal gaat en het gewone legale streetraces zijn.
Voor de echt snelle jongens zit er dan weinig anders op om verder te gaan bij explosion oid. Of gewoon de baan condities te accepteren en er het beste van te maken lijkt mij.
Verder diep respect voor alle vrijwilligers die dit allemaal mogelijk maken. :rock
nee als ik voor het stoplicht sta hoef ik ook geen helm op en een rolkooi in m,n auto :lol
nee maar voor het publiek zou het een stuk vertrouwder zijn!!! :hand
ik heb namelijk al een paar keer goeie tractie gehad aan het begin om het vervolgens op de 150 meter finaal weer te verliezen maar daar rij ik wel bijna 173km per uur :doh :think
zo onvoorspelbaar kan drachten airstrip dus zijn zonder baanprep!!!!!
of ik moet straks echt gaan overwegen om maar niet meer op drachten te gaan rijden!!! :smiling en aleen nog op assen,zandvoort, jade te gaan rijden want daar heb ik geen last van tractie problemen!!!
ps @kenneth ik werk elke avond aan een baanveger die jij in eerste instantie zou opknappen!!!
maar dat terzijde. ik denk dat er zat vrijwilligers voor een baan prep zijn .
kort om waar een wil is is een weg!!! :pray
REAL CARS lift the front wheels
they don"t POWER them!!!!!!!!

NEVER drive faster!!
than your GARDIAN ANGEL
can fly!!!!!!!

Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: Traction voor SL nights ??

Bericht door Gerard Roelofsen »

Beste drag race enthousiastelingen,

waar een wil is is idd een weg en die weg zijn we al deels opgegaan met de baan veger. zoals ik al eerder vermelde zijn we stap voor stap bezig om zaken voor te bereiden en te verkennen of het mogelijk is.
het is dus zeker niet uitgesloten dat DHRA ook baan prep gaat toe passen in de toekomst, maar wanneer is nu onduidelijk.

Ook bied het operation street legal genoeg ruimte voor snellere voertuigen en in zijn orginele visie is hier ook rekening mee gehouden. de kreet van OSL "Race the strip, not the street" zegt hierin genoeg .
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

Gebruikersavatar
knetter
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 269
Lid geworden op: 23 sep 2011 22:13
Locatie: reek
Contacteer:

Re: Traction voor SL nights ??

Bericht door knetter »

hey harry als jij binnen een half uur rijden zou wonen of ik de plek zou hebben om dat ding neer te zetten zou ik er ook iedere avond aan werken maar dat is bijdeze niet het geval

Gebruikersavatar
Danny Sanders
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 140
Lid geworden op: 06 nov 2011 12:03

Re: Traction voor SL nights ??

Bericht door Danny Sanders »

Edit By Marcel G.

Plaats reactie