Traction voor SL nights ??

Nakletsen over een evenement
Gebruikersavatar
Private-Bryce
Junior
Berichten: 47
Lid geworden op: 22 dec 2011 20:02
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Traction voor SL nights ??

Bericht door Private-Bryce »

Verder veronderstel ik ook dat de d/SL tot B/SL klasse's er toch ook voordeel uit halen of niet?
Tuurlijk, iedereen heeft voordeel op een geprepareerde baan, alleen wat ik uit wil lichten is:

DHRA is een opstap voor veel racers, niet iedereen kan het betalen om bij explosion te rijden.
Maar als de DHRA de baan gaat sprayen word het ook een heel stuk duurder en kunnen veel rijders het misschien niet meer betalen om mee te doen...
En aangezien de mensen met een kleiner budget lagere klasses rijden en andersom zou dit een optie kunnen zijn...

En ik ben van mening dat als je 30.000+ in je auto heb zitten om een lage 10 te rijden dan zijn die paar tientjes extra om misschien een hoge 9 te kunnen halen het meer dan waard
SPONSORS WANTED

Gebruikersavatar
Shepherd moon
Senior
Berichten: 322
Lid geworden op: 22 dec 2011 17:54
Locatie: Belgie Waasland

Re: Traction voor SL nights ??

Bericht door Shepherd moon »

dat is weer waar...

Maar wat werd er gebruikt in brustem toens? :shifty
Honda EG4 "Mini-me" D15 (RIP) 148pk 174,8 nm
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)

Gebruikersavatar
Marcel Gouma
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 955
Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Traction voor SL nights ??

Bericht door Marcel Gouma »

waarschijnlijk rubber trekken en trackbite...
ben er niet bij geweest.

Mensen kijken alleen maar naar eventuele voordelen en doen aannames (en ik kan je vertellen aannames zijn dodelijk) waar ik niet echt vrolijk van wordt..

Like bryce said: DHRA doet er al alles aan met de huidige mensen en middelen om een geweldig evenement neer te zetten. Iedereen doet dit voor inderdaad een boterham met ei en een broodje hamburger met een beetje drinken.

Als we ook nog een complete baan prep moeten gaan doen omdat een paar mensen dat graag willen gaan mij alle nekharen recht overeind staan..

Dat er dan wordt geroepen dat dit niet het probleem van de rijders is, denk ik van waar doen we het nog voor.
Beetje stank voor dank..

Ja ik ben vrij direct, dat klopt..
Kort lontje of op de teentjes getrapt nee..

Waar ik wel een hekel aan heb is die beste stuurlui die alleen maar wat lopen roepen.
Een grote groep van de vrijwillegers draait naast de full time baan van 40-70 uur per week ook nog eens een tiental uren vrijwillig voor de DHRA.. Puur omdat het onze passie is..

Maar wanneer men er zo luchtig over doet en bepaalde zaken aan de kant zet zo van dat is jullie probleem of de rijders vinden het niet erg om meer te betalen dan ga ik daar zeker fel tegen in..
Ik als rijder hoef geen trackbite en ga zeker niet meer betalen...

Kun je dat niet hebben moet je me dat gewoon ff op een event recht in me gezicht zeggen...
http://www.corsa-novatuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Webmaster DHRA

Gebruikersavatar
Private-Bryce
Junior
Berichten: 47
Lid geworden op: 22 dec 2011 20:02
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Traction voor SL nights ??

Bericht door Private-Bryce »

Ff offtopic...

Marcel jij hoeft geen trackbite en gaat zeker niet meer betalen?
Zou jij voor dat kleine beetje extra (vergeleken met het geld wat in je auto stopt) niet liever een geprepareerde baan hebben?
SPONSORS WANTED

Gebruikersavatar
Marcel Gouma
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 955
Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Traction voor SL nights ??

Bericht door Marcel Gouma »

ik heb het niet nodig.

draai met mijn m&h slickjes een nette 1.7 op drachten.
Dat draai ik ook op bitburg..

Andere banen hebben lang niet zoveel grip.. Daar is 2.0 met slicks al haast goed.

Volgende punt, een klein beetje meer geld is het dan niet he

Een vaatje trackbite kost ongeveer 1500 euro.
met de max van 150 rijders zou het betekenen dat we een verhoging moeten doorvoeren van 150%

Aangezien we ook ander materiaal moeten aanschaffen en onderhouden en ook nog wel een minder als 150 deelnemers hebben.. De begroting moet er iig niet onder leiden. We hebben ook wel eens maar 100 deelnemers in bijv zomervakantie periode.

Dus dat betekent dat je 25 euro moet gaan vragen..
Dit vind ik onacceptabel..
http://www.corsa-novatuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Webmaster DHRA

Gebruikersavatar
Jaap blom
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 337
Lid geworden op: 19 okt 2011 15:49

Re: Traction voor SL nights ??

Bericht door Jaap blom »

@ Jelle,

De Zeedse rijders stelden hun ophanging af op de aangetroffen kwaliteit asfalt, net zo als ze dat in Polen deden. Run maken, sporen van de banden door een crewlid van hun laten opmeten, auto opkrikken ladderbars corrigeren en gewoon 9 sec knallen. Vergeet niet dat veel van die gasten uit Zweden meedoen aan de BIRKA - cup. FF in Stockholm een deel van de snelweg afsluiten en rijden. En geen baanprep.

[youtube][/youtube]


<iframe src="" width="300" height="169" frameborder="0" webkitAllowFullScreen mozallowfullscreen allowFullScreen></iframe>
Laatst gewijzigd door Jaap blom op 14 apr 2012 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
vtec rider
Normal
Berichten: 219
Lid geworden op: 19 okt 2011 09:20
Locatie: purmerend

Re: Traction voor SL nights ??

Bericht door vtec rider »

Marcel... ik ga hier niet op je opmerkingen reageren, doen we wel is met een bak koffie op een event.
Je weet hoe ik denk over het werk dat DHRA verzet... alleen maar lof en heb het zelf ook mee mogen maken.
Laten we alleen wel open blijven voor gezonde discussies en die niet meteen aan de kant schuiven. Ieder heeft zo zijn eigen ideeën bij bepaalde zaken.

Gebruikersavatar
Corsa_GSi
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 750
Lid geworden op: 19 okt 2011 14:38
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Re: Traction voor SL nights ??

Bericht door Corsa_GSi »

Wow meestal ben ik de meest directe en snel vurige stukjes typend tov Marcel!!

Maar ik ben het zeker met hem eens!

En het er over hebben tijdens een evenement, nu dat gaat je niet echt lukken gezien de "werkdruk", soms is er tijdens het evenement niet eens tijd om de vrijwillegers iets te drinken te brengen!
Speed provides the one genuinely modern pleasure!

Gebruikersavatar
Shepherd moon
Senior
Berichten: 322
Lid geworden op: 22 dec 2011 17:54
Locatie: Belgie Waasland

Re: Traction voor SL nights ??

Bericht door Shepherd moon »

Jaap blom schreef:@ Jelle,

De Zeedse rijders stelden hun ophanging af op de aangetroffen kwaliteit asfalt, net zo als ze dat in Polen deden. Run maken, sporen van de banden door een crewlid van hun laten opmeten, auto opkrikken ladderbars corrigeren en gewoon 9 sec knallen. Vergeet niet dat veel van die gasten uit Zweden meedoen aan de BIRKA - cup. FF in Stockholm een deel van de snelweg afsluiten en rijden. En geen baanprep.

" onclick="window.open(this.href);return false;


<iframe src="" width="300" height="169" frameborder="0" webkitAllowFullScreen mozallowfullscreen allowFullScreen></iframe>
Bedankt Jaap voor dit nuttige antwoord :rock
Ik had dus toch het juiste vermoeden dat daar niets gebruikt werd, hoewel ik begon te te twijfelen na een tijdje om dat ik daar veel vegers zag (leek me logisch op zich voor los grind en zand te verwijderen), en sommigen toens beweerden dat er wss ergens een product gebruikt werd. :?

Maar wat bedoel je met ladderbars?
Ik denk dat je alvast bedoelt dat ze gewoon hun wielgeometrie aanpassen om het volledig loopvlak te benutten van hun slick's tijdens de launch en tijdens de run?
Honda EG4 "Mini-me" D15 (RIP) 148pk 174,8 nm
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)

Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: Traction voor SL nights ??

Bericht door Gerard Roelofsen »

Afbeelding
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

Plaats reactie