10-08 drachten

Nakletsen over een evenement
russelheimer
Junior
Berichten: 80
Lid geworden op: 25 jan 2012 23:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: 10-08 drachten

Bericht door russelheimer »

@Ducati Olanda Club

Je hebt gelijk heb ff opnieuw ge-informeerd maar er komen er lang nie zo veel hier vandaan als ik dacht. dus neem het bijdeze terug

de conclusie die ik trok, trok ik na dat ik regelmatig, nou laat ik zegge,een verhitte discussie tussen de racers van motorfietsen zag, en de organisatie. wanneer ik er toevallig langs liep.

ik kan me voorstellen dat het geknal irri is voor de heren op de motorfietsen gezien hun lineup hier direct achter is. Ik vind het geknal ook onnodig wanneer er geen grote turbo dient op te spoelen) bij bijvoorbeeld een atmo motor. maja waar trek je dan de grens.

maar goed genoeg gemuggensift. ik loop al langer dan vandaag met de ergenis rond en ik dacht, nu wil ik het er eens over hebben. uiteindelijk vond ik het vrijdag niet minder goed geregeld dan normaal.

en of het nou de toonhoogte is of mijn beleving van het geluid. ik heb idd de indruk dat de motorfietsen tijdens de run meer geluid produceren. en dan met name 1 die ipv een demper een megafoon op de uitlaat heeft.

Ducati Olanda Club
Junior
Berichten: 96
Lid geworden op: 27 jan 2012 10:11

Re: 10-08 drachten

Bericht door Ducati Olanda Club »

russelheimer schreef:@Ducati Olanda Club

Je hebt gelijk heb ff opnieuw ge-informeerd maar er komen er lang nie zo veel hier vandaan als ik dacht. dus neem het bijdeze terug

de conclusie die ik trok, trok ik na dat ik regelmatig, nou laat ik zegge,een verhitte discussie tussen de racers van motorfietsen zag, en de organisatie. wanneer ik er toevallig langs liep.

ik kan me voorstellen dat het geknal irri is voor de heren op de motorfietsen gezien hun lineup hier direct achter is. Ik vind het geknal ook onnodig wanneer er geen grote turbo dient op te spoelen) bij bijvoorbeeld een atmo motor. maja waar trek je dan de grens.

maar goed genoeg gemuggensift. ik loop al langer dan vandaag met de ergenis rond en ik dacht, nu wil ik het er eens over hebben. uiteindelijk vond ik het vrijdag niet minder goed geregeld dan normaal.

en of het nou de toonhoogte is of mijn beleving van het geluid. ik heb idd de indruk dat de motorfietsen tijdens de run meer geluid produceren. en dan met name 1 die ipv een demper een megafoon op de uitlaat heeft.
Ik weet van één keer dat er een verhitte discussie was en de andere motorrijders keuren dit gedrag zeker niet goed ( durf ik wel te stellen), maar de verhitting bleef beperkt tot een beetje schijngevecht en daarbij is het voor de overige motorrijders niet mogelijk om even snel van je brommer te stappen..... tenzij je mee wil doen aan domino d-day, de rest is dus een beetje beperkt in zijn acties. De rijder die ik dan heb gezien , heeft uiteindelijk ook niet gereden volgens mij en het is dus met een sisser afgelopen. Ik ga er ook wel vanuit dat er nog een gesprek met de organisatie is geweest of dat de organisatie afdoende maatregelen heeft getroffen voor een volgende keer.


Dat geknal was met een smiley aangevuld, liep je dus een beetje te voeren ;)

Er waren afgelopen keer twee met een megafoon uitlaat ( een nederlander en een duitser), de afgelopen keren ( zeker het hele vorige jaar en de eerste race van dit jaar ) was de NLer aanwezig. Toen heb je er niets van gezegd of is het je misschien niet opgevallen, maar het kan met twee stuks misschien pas opvallen.

Laten we er verder niet teveel een kampenstrijd van proberen te maken, we komen per slot van allemaal om lekker op de baan te knallen, de één met twee en de ander met 4 wielen, maar daar zou het verschil op moeten houden.

groeten,

ronald

Gebruikersavatar
freek corsa
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 568
Lid geworden op: 16 nov 2011 21:32
Locatie: Friesoythe

Re: 10-08 drachten

Bericht door freek corsa »

Hoi Ronald,

Ik vind dat je op een nette manier kunt schrijven (compliment hiervoor).
Ik wil echter wel even inhaken op het gedeelte waar je beschrijft dat er toen niets van gezegd is.
Er is inderdaad op het forum niets over gemeld, maar het is wel eerder ter sprake gekomen.

Ik zal eerlijk toegeven dat ik moet wennen aan het aantal motorrijders dat aan de start staat.
Dit aantal is fors toegenomen in de laatste 3 tot 4 jaar.
Ik heb respect voor de manier waarop sommige rijders hun machine weten te beheersen (niet de wheely's, maar juist de niet wheely starts).

Ik rij zelf al 10 jaar motor en als ik het kon betalen dan zou ik ook overwegen om deel te nemen.
Helaas is het evenement in Drachten beperkt tot een vrijdag middag en avond.
Daardoor ontstaat voor mijn gevoel de rivaliteit, het gevecht om wie de meeste runs mag maken.

Als ik mijn time-slips bekijk, dan zie ik dat in het begin er tussen de runs 45 minuten zat.
Later op de avond werd dit 55 minuten, een uur, een uur en 10 minuten.
Ik begrijp dat de organisatie er alles aan doet om zoveel (op een veilige manier) mogelijke runs probeert te laten plaats vinden.

Hopelijk kunnen de beide partijen het in de toekomst goed met elkaar vinden.
#111 Freek Teeuwen -> Opel Corsa A C20NE Turbo -> 700kg 277pk 417Nm -> 1/4 mile 11,87 sec.

Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: 10-08 drachten

Bericht door Gerard Roelofsen »

Wii kunnen. Ongeveer elke minuut 2,5 runs maken. Dus tel maar uit.
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

Ducati Olanda Club
Junior
Berichten: 96
Lid geworden op: 27 jan 2012 10:11

Re: 10-08 drachten

Bericht door Ducati Olanda Club »

freek corsa schreef:Hoi Ronald,

Ik vind dat je op een nette manier kunt schrijven (compliment hiervoor).
Ik wil echter wel even inhaken op het gedeelte waar je beschrijft dat er toen niets van gezegd is.
Er is inderdaad op het forum niets over gemeld, maar het is wel eerder ter sprake gekomen.

Ik zal eerlijk toegeven dat ik moet wennen aan het aantal motorrijders dat aan de start staat.
Dit aantal is fors toegenomen in de laatste 3 tot 4 jaar.
Ik heb respect voor de manier waarop sommige rijders hun machine weten te beheersen (niet de wheely's, maar juist de niet wheely starts).

Ik rij zelf al 10 jaar motor en als ik het kon betalen dan zou ik ook overwegen om deel te nemen.
Helaas is het evenement in Drachten beperkt tot een vrijdag middag en avond.
Daardoor ontstaat voor mijn gevoel de rivaliteit, het gevecht om wie de meeste runs mag maken.

Als ik mijn time-slips bekijk, dan zie ik dat in het begin er tussen de runs 45 minuten zat.
Later op de avond werd dit 55 minuten, een uur, een uur en 10 minuten.
Ik begrijp dat de organisatie er alles aan doet om zoveel (op een veilige manier) mogelijke runs probeert te laten plaats vinden.

Hopelijk kunnen de beide partijen het in de toekomst goed met elkaar vinden.
dank voor het compliment, ik vind dat je het zo ook op een forum kunt bespreken, als we allemaal maar lezen wat er staat er niet proberen er iets slechts in te zien.

Okee, dat je er al eerder last van had kan ik me wel enigszins voorstellen, maar zoals ze al aangeven willen ze het snellere motoren niet onmogelijk maken om mee te doen( beide rijders zitten toch onder de 10 seconden per run). Mijn motor heeft ook een duidelijke roffel, maar zoals ook bij auto's met dikke V8 motoren worden lage tonen minder snel irritant gevonden dan hoge. Dat ze qua Db's misschien wel meer produceren is dan niet belangrijk. Komt die irritatie misschien ook voort uit het feit dat je ons als concurrentie van de beschikbare baantijd ziet?

Je ziet ons als rivalen i.v.m. de beschikbare tijd om te rijden, maar denk je niet dat het van onze kant ook zo gezien wordt ? 160 auto's en wij met het kleine groepje motoren( 40 stuks op 29-06) maar wachten tot ze allemaal klaar zijn ( ;).

dat we in het begin om de 45 minuten een run konden maken was bij ons ook opgevallen. We moeten echter met z'n allen het beste er van maken en de één vind een motor spectaculairder om te zien en anderen genieten iets meer van een dikke V8. Ikzelf vind het ook leuk om te kijken, maar na 16 civics en 6 corsa's ben ik ze wel een beetje zat,( ook is dit van toepassing als er 20 dezelfde motorfietsen aan de beurt zijn) want de beleving om mee te doen is bij mij een stuk hoger dan er naar te kijken. :tree

Als ik Gerard zijn optelsom lees moeten we met 200 man/vrouw in 20 minuten allemaal kunnen rijden, dus de fout ligt bij de rijders die niet op zitten te letten of een zootje van de baan maken.

Als wij als rijders laten zien dat we zorgvuldig en veilig te werk gaan kunnen we gezamenlijk het aantal runs per uur omhoog brengen en er zodoende voor zorgen dat we 1 of 2 runs meer kunnen maken op een dag. voor een ander deel ligt dat misschien bij onervarenheid van de deelnemers en kunnen we daar als rijders met een beetje coachen ook een wat hogere doorstroming mee bereiken.

Samen komen we er vast wel uit.

Gebruikersavatar
freek corsa
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 568
Lid geworden op: 16 nov 2011 21:32
Locatie: Friesoythe

Re: 10-08 drachten

Bericht door freek corsa »

Ducati Olanda Club schreef: Komt die irritatie misschien ook voort uit het feit dat je ons als concurrentie van de beschikbare baantijd ziet?

Dat was 4 jaar terug wel zo, maar iedereen heeft het recht om te beleven wat wij zo graag doen.
Daarom gun ik iedereen die tijd op de baan.


Je ziet ons als rivalen i.v.m. de beschikbare tijd om te rijden, maar denk je niet dat het van onze kant ook zo gezien wordt ?

Ik weet dat als je alleen vanuit jezelf ergens naar kijkt, je gedachte gang anders is, dan wanneer je ook vanuit een andere persoon de situatie kunt bekijken (met je bedoel ik niet één persoon, maar iedereen). Gelukkig heb ik geleerd om een situatie van twee of meerdere kanten te bekijken. Ik begrijp daarom ook dat mijn mening bij anderen niet altijd gewaardeerd wordt.

dat we in het begin om de 45 minuten een run konden maken was bij ons ook opgevallen. We moeten echter met z'n allen het beste er van maken en de één vind een motor spectaculairder om te zien en anderen genieten iets meer van een dikke V8. Ikzelf vind het ook leuk om te kijken, maar na 16 civics en 6 corsa's ben ik ze wel een beetje zat,( ook is dit van toepassing als er 20 dezelfde motorfietsen aan de beurt zijn) want de beleving om mee te doen is bij mij een stuk hoger dan er naar te kijken. :tree

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Als ik Gerard zijn optelsom lees moeten we met 200 man/vrouw in 20 minuten allemaal kunnen rijden, dus de fout ligt bij de rijders die niet op zitten te letten of een zootje van de baan maken.

200/2,5 = 80 minuten

Als wij als rijders laten zien dat we zorgvuldig en veilig te werk gaan kunnen we gezamenlijk het aantal runs per uur omhoog brengen en er zodoende voor zorgen dat we 1 of 2 runs meer kunnen maken op een dag. voor een ander deel ligt dat misschien bij onervarenheid van de deelnemers en kunnen we daar als rijders met een beetje coachen ook een wat hogere doorstroming mee bereiken.

Ik vind het voorstel om de beginners te begeleiden een goed idee.
Cary deed wel eens een rijdersbespreking, hierin vroeg hij zijn er nieuwe rijders aanwezig.


Samen komen we er vast wel uit.

Inderdaad, moet wel lukken.

:tree :D
#111 Freek Teeuwen -> Opel Corsa A C20NE Turbo -> 700kg 277pk 417Nm -> 1/4 mile 11,87 sec.

Ducati Olanda Club
Junior
Berichten: 96
Lid geworden op: 27 jan 2012 10:11

Re: 10-08 drachten

Bericht door Ducati Olanda Club »

Als ik Gerard zijn optelsom lees moeten we met 200 man/vrouw in 20 minuten allemaal kunnen rijden, dus de fout ligt bij de rijders die niet op zitten te letten of een zootje van de baan maken.

200/2,5 = 80 minuten

1 run bevat vrijwel altijd 2 rijders toch ? dus 5 man per minuut. we moeten mijn tijd verdubbelen en die van jou halveren, dus 200 man in 40 minuten. We kunnen dus dik 20 minuten besparen door lekker op te schieten ;)

Als wij als rijders laten zien dat we zorgvuldig en veilig te werk gaan kunnen we gezamenlijk het aantal runs per uur omhoog brengen en er zodoende voor zorgen dat we 1 of 2 runs meer kunnen maken op een dag. voor een ander deel ligt dat misschien bij onervarenheid van de deelnemers en kunnen we daar als rijders met een beetje coachen ook een wat hogere doorstroming mee bereiken.

Ik vind het voorstel om de beginners te begeleiden een goed idee.
Cary deed wel eens een rijdersbespreking, hierin vroeg hij zijn er nieuwe rijders aanwezig.


Denk als ik het zo lees dat het ondertussen voor de organisatie een beetje te druk wordt, misschien moeten we die handschoen als rijders op gaan pakken. Als ik het voor mijzelf bekijk had ik 100 vragen voor ik aan mijn eerste dag begon,maar achteraf bleken er 90 niet relevant en bleken er gedurende de runs nog wel 50 vragen bij te komen. Als er mentorrijders zijn waarvan je weet dat je ze altijd iets kan vragen en die het zelf ook leuk vinden om mensen wegwijs te maken helpen we niet alleen de organisatie een handje, maar door een snellere doorstroming kunnen we ook zelf profiteren van meer runs op een evenement.

Misschien m.b.v. de organisatie de nieuwe rijders zo snel mogelijk koppelen aan deze mensen zodat ze de dag meteen goed beginnen. Las al dat Gerard het allemaal mee gaat nemen dus zal er in september wel meer bekend zijn.

Gebruikersavatar
corsaracer
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 327
Lid geworden op: 24 okt 2011 15:50
Locatie: brabant
Contacteer:

Re: 10-08 drachten

Bericht door corsaracer »

ik wil hier toch heel even op inhaken.

als we beginnen om 15:00 uur zijn er nog maar een aantal deelnemers aanwezig en niet het volle deelnemersveld. dus dan gaat het vanzelf een stuk sneller!

die 2,5 run per minuut is redelijk maar helaas vaak niet haalbaar omdat er veel mensen niet opletten op wat er voor hun gebeurt.

bij de auto's gaat het over het algemeen goed soms zitten er wel een paar dromers tussen maarja, alleen als er op het einde van de dag nummers moeten doorgegeven worden met een index gaat het iets langzamer.

maar helaas (sorry Ronald) zit het grootste tijdsverlies bij de motorrijders!
dat komt voornamelijk omdat ze NIET opletten en NIET LUISTEREN naar de aanwijzingen.
het opstellen is altijd een probleem, het de baan oprijden schijnt heel moeilijk te zijn, omdat ze als met 2 man naast elkaar staan en nog steeds niet snappen aan welke kant ze moeten staan.

klein voorbeeldje gezien vanuit de kant van de motorrijders: als je met 2 man naast elkaar staat en de baan opdraait naar rechts is het toch niet zo moeilijk om ervan uit te gaan dat de rijder aan de rechterkant de korte bocht heeft en de linkse rijder de buitenbocht heeft. waarom gaat het dan zo vaak fout!!!!

en dan die ellenlange burnout, sorry hoor maar dat heeft naar mijn mening ook helemaal geen nut. dat je je band wil opwarmen snap ik maar dat dat zo lang moet duren :eh

en schijnbaar weten de meeste motorrijder ook nog steeds niet dat ze niet stil mogen staan tijdens de burnout maar in een voorwaartse beweging moeten blijven en niet een zijwaartse (om de zijkant van de band op te warmen...) aangezien ze op die manier de baan stuk maken!!

en dan de altijd aanwezige discussie met een aantal motorrijders over het wel of niet hebben gereden in deze ronde.

we houden een vaste volgorde aan qua rijden

eerst de SL dan de SE dan SM en dan de SLB met eventuele demo's ertussen door.

en het duurt gewoon iets langen om 140-150 wagen 1 run te laten maken dan 40 motoren.

dus iedereen heeft op het eind van de dag evenveel kans gehad om te rijden (tenzij je een ronde gemist hebt door omstandigheden denk aan problemen met materieel).

maar hopelijk gaat het op volgende evenementen iets beter als we er samen aan werken en minder discussies naast de baan
c20xe in de corsa,
c20xet in opbouw

Ducati Olanda Club
Junior
Berichten: 96
Lid geworden op: 27 jan 2012 10:11

Re: 10-08 drachten

Bericht door Ducati Olanda Club »

Ben het helemaal met je eens, niet alleen hebben sommigen moeite met links en rechts er zijn er ook die alleen maar met hun vriendje willen strijden, al is dat eigenlijk altijd wel opgelost tegen de tijd we uit moeten vogelen wat links en wat rechts is.

m.b.t. het burnen: hierbij speelt een veiligheidsissue mee. Ze willen graag de maximale warmte in de band om goed grip te hebben tijdens de start,..... hierin kan ik mij deels wel vinden aangezien je bij wielspin in een iets minder veilige situatie terecht kan komen dan zittend in een veilige cocon met rolkooi. Met NOS zullen er een groot aantal tot dik boven de 200pk aan het achterwiel komen en als dat op hol slaat....... ook in het stilstaan kan ik wel iets vinden, je staat dan stabiel en stilstaand burnen is wel iets veiliger dan rijdend( niet bij auto's uiteraard). Echter het overgrote deel van de angst zit tussen de oren en dat krijg je er niet uit.

Over het wel of niet hebben gereden is volgens mij dit jaar minder van toepassing aangezien je een gekleurd streepje krijgt op je startnummersticker en zou niet weten hoe je je daar onderuit moet gaan lullen. ( deze maatregel is vast bedacht om die eeuwige discussie de kop in te drukken)

Dat het langer duurt om 4 keer zoveel voertuigen te laten rijden is voor mij ook wel duidelijk :lol

Misschien dat een opfrispraatje in de rij bij kan dragen aan de doorstroomsnelheid.

Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: 10-08 drachten

Bericht door Gerard Roelofsen »

@ juul, je vergeet de SMB :lol is dus sl, se,sm,ws ( als die er is) slb, smb en demo

er is nog een hele belangrijke reden voor een rollende burnout, bij een staande burnout word het wegdek beschadigd. dit zie je precies. waar motor rijders een stilstaande burnout hebben gemaakt ontstaat een kale plek. we krijgen hierdoor gezeur met andere organisaties.
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

Plaats reactie