10-08 drachten

Nakletsen over een evenement
Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: 10-08 drachten

Bericht door Gerard Roelofsen »

WS staat voor Wild Street. een nieuwe klasse waar we nog niet echt over gecommuniceerd hebben.
deze klasse is voor auto's van 10,49 of sneller.

zie deze quick chart
http://www.dhra.nl/?page_id=30
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

daddyphilipsen
Junior
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 jan 2012 02:03

Re: 10-08 drachten

Bericht door daddyphilipsen »

Ik rijd zelf al een aantal jaren met een motor mee. Ik kan helaas door omstandigheden dit jaar niet rijden maar dat komt volgend jaar wel weer goed.
Ik ben afgelopen keer echter wel wezen kijken en ik vond het hele start gebeuren bij de motoren op zijn zachts gezegd nogal rommelig
Ik heb veel by runs gezien omdat de diverse deelnemers alleen maar tegen elkaar wilden rijden. Dit kost onnodig veel extra tijd en daar moet lijkt mij wat tegen gedaan worden.

Doordat er nu dus blijkbaar 2 rijders op 1 motor mogen rijden was er op een gegeven moment veel verwarring bij de tydwaarneming en werd het rijden van de motoren stil gelegd en niet weer hervat. Hierdoor hebben een aantal deelnemers in de smb en alle deelnemers in de slb een run gemist.

Om het 2 keer rijden door sommige rijders te voorkomen is het misschien een idee om de de slb klasse als eerste te laten starten en dan pas er na de smb. De slb machines zijn makkelijker herkenbaar en daardoor kun je deze als eerste weer in het opstelvak opvangen. Alle smb machines die erna aan komen rijden bij het opstelvak hebben dan lijkt mij ook een run gereden en kunnen dan eenvoudig opgevangen worden.

Ook waren de rijders van de motoren steeds bij hun motoren weg en was het voor degene die de indextyden op kwam nemen erg lastig zo niet onmogelijk om de juiste indextyden te noteren.

Over het burnen met de motoren. Als het mij al lukt om met een zware en weinig vermogen hebbende oude honda een goede en lange rolling burnout te maken tot aan de startstreep dan moet het de jongens op de supersnelle machines toch probleemloos lukken om dat te evenaren of te overtreffen.

Over het lawaai kunnen we vrij kort zijn denk ik want dat hoort gewoon bij de sport. Ga anders eens kijken bij tractorpulling. Dan weet je meteen dat het bij ons enorm mee valt.
Ik mag trouwens volgens de RDW met mijn oude honda 1000cc 103 dB produceren.

Dit zijn even de dingen die mij zo te binnen schieten.
Verder een dikke pluim voor de hele organisatie want zij maken het toch maar mooi even mogelijk dat wij voor heel weinig geld heel veel plezier kunnen hebben. En vergeet niet het zijn allemaal vrijwilligers die erg hun best doen voor ons. :rock

Gebruikersavatar
Marcel Gouma
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 955
Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: 10-08 drachten

Bericht door Marcel Gouma »

Dit zal ook langzaam moeten groeien denk ik.
Wel hoop ik dat men gaat inzien dat het ik wil alleen maar tegen hem rijden spelletje ook afgelopen moet zijn.

Gewoon in de line up gaan staan en gaan met die banaan.
Tuurlijk is het leuk en als het zo uitkomt dan is het helemasl geweldig maar laten we aub de snelheid erin houden door gewoon te starten zoals de line up uitkomt.

Dan zijn er denk ik ook heel wat minder irritaties.
http://www.corsa-novatuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Webmaster DHRA

venemaaai
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 53
Lid geworden op: 25 dec 2011 17:58

Re: 10-08 drachten

Bericht door venemaaai »

ok waren de rijders van de motoren steeds bij hun motoren weg en was het voor degene die de indextyden op kwam nemen erg lastig zo niet onmogelijk om de juiste indextyden te noteren
Ik mocht dus fijn de index op nemen. Het gebeurde wel vaak dat er al gestart werd en ik was nog aan het opnemen.
Dit werk echt niet fijn. Dus heren motor rijders blij bij u motoren. Als iedereen er is zal het starten ook sneller verlopen.

Greetz van,
Venemaaai

Ducati Olanda Club
Junior
Berichten: 96
Lid geworden op: 27 jan 2012 10:11

Re: 10-08 drachten

Bericht door Ducati Olanda Club »

venemaaai schreef:
ok waren de rijders van de motoren steeds bij hun motoren weg en was het voor degene die de indextyden op kwam nemen erg lastig zo niet onmogelijk om de juiste indextyden te noteren
Ik mocht dus fijn de index op nemen. Het gebeurde wel vaak dat er al gestart werd en ik was nog aan het opnemen.
Dit werk echt niet fijn. Dus heren motor rijders blij bij u motoren. Als iedereen er is zal het starten ook sneller verlopen.

Greetz van,
Venemaaai
ik kom meestal aan net voor we gaan beginnen, mag dat wel?

daddyphilipsen
Junior
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 jan 2012 02:03

Re: 10-08 drachten

Bericht door daddyphilipsen »

Of anders gewoon de rijders die niet bij hun motoren zijn laten starten met de door hun als laatste doorgegeven index tyd. Mocht dat dan voor hun niet goed gaan dan is dat jammer. Moeten ze maar gewoon bij hun motoren blijven. Ik ben ook niet altyd bij mijn motor maar wel dichtbij en zo gauw ik iemand van de organisatie zie dan loop ik er ff heen om te vragen of er wat is en zoja wat.
Vooral niet bij het oprijden van de start grid er nog naar gaan vragen want dat geeft veel vertraging.
Ik vind persoonlijk dat de rijders zelf ook wel ergens wat moeite voor mogen doen en niet alles maar van de organisatie af moeten laten hangen.
We moeten het immers samen doen.

Gebruikersavatar
Corsa_GSi
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 750
Lid geworden op: 19 okt 2011 14:38
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Re: 10-08 drachten

Bericht door Corsa_GSi »

@Daddy
Dat is precies zoals ik het afgelopen Drachten heb gedaan.
En daar was heel veel commentaar op!!
Speed provides the one genuinely modern pleasure!

Gebruikersavatar
P.orno
Junior
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 jan 2012 14:33

Re: 10-08 drachten

Bericht door P.orno »

Of net als bij explosion events , wordt van te voren omgeroepen. Mensen van de motor /auto ga naar de start. Dan zijn ze gewaarschuwd, zijn ze er niet dan gewoon oude index doorgeven . En al helemaal geen woordewisselling bij de start want dat houd alleen maar op. :dance

Gebruikersavatar
Corsa_GSi
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 750
Lid geworden op: 19 okt 2011 14:38
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Re: 10-08 drachten

Bericht door Corsa_GSi »

Geloof me we hebben op de diverse evenementen ook de omroeper al ingeschakeld!
Speed provides the one genuinely modern pleasure!

daddyphilipsen
Junior
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 jan 2012 02:03

Re: 10-08 drachten

Bericht door daddyphilipsen »

@ Corsa_gsi als die rijders daar problemen mee hebben dan gaan ze toch ergens anders rijden?
Ze weten de regels en voorwaarden en moeten zich daar net zoals anderen gewoon aan houden lijkt mij.
Als ze moeilijk gaan doen gewoon disqualifiseren en van de baan sturen. De organisatie is de baas lijkt mij?
Daarom zei ik al we moeten het samen doen en ook de rijders moeten er moeite in steken lijkt mij.
Ze krijgen er immers ook veel voor terug.
Het gaat bij de auto's toch ook goed?

Plaats reactie