10-08 drachten

Nakletsen over een evenement
Ducati Olanda Club
Junior
Berichten: 96
Lid geworden op: 27 jan 2012 10:11

Re: 10-08 drachten

Bericht door Ducati Olanda Club »

russelheimer schreef:Je hebt helemaal gelijk die civic van sneaky maakt bij de start erg veel herrie maar alleen als de lampen aan gaan. (ik zag idd publiek wegspringen omdat ze zich de !"£$%^&*( schrokken.

En ja er zijn ook een aantal andere auto`s die in de lineup begonnen te knallen das ook niet zoals het hoort. en ook dit is irri maar dat zijn er 2 of 3 van alle auto`s (en is al stukken minder dan dat het ooit geweest is) en je hebt gelijk hier is al vaker wat van gezegd en nu is het zo goed als nihil.

en wat je zegt ik vind het ook toelaatbaar op de strip. ook de 98 db is erg laag voor motoren alleen vermoed ik dat het meer en deel van de motoren er heel ver boven zit. zo ver dat ik het niet meer leuk vindt.

En prima we laten mijn mening over de omgang van de heren buiten wegen.
Het gaat me niet om de omgang, ik vind het ook niet toelaatbaar om tegen beslissingen van de wedstrijdleiding in te gaan op een agressieve manier...... heb wel moeite met je vooroordelen over waar de rijders dan wel vandaan zouden komen, dit stigmatiseren werkt racisme in de hand en dat is er in NL al genoeg naar mijn mening. de motorrijders( misschien op een paar na) komen ook alleen maar om zich uit te leven op de strip met hun motorfiets, net als de auto's ;).

Wat in mijn ogen wel een beetje beter kan is de uitleg/begeleiding van nieuwe deelnemers, zag er afgelopen vrijdag 1 in de linkerbaan beginnen en in de rechterbaan over de finish gaan. Vooral als je nieuw bent kun je wel wat meer uitleg en begeleiding gebruiken. houdt de deelnemers ook langer enthousiast.

Ook een eventuele uitsluiting voor de volgende run kun je misschien beter in een eerder stadium communiceren dan vlak voor je de baan op mag.

dat je de geluidsproductie van sommige teveel vindt is meer waar je hart ligt, een mototrrijder vindt het geluid van een motorfiets veel minder vervelend dan van knetterende auto's.... maar dat is zo te lezen andersom ook het geval.


ooowww en over het geluid, 3 DB meer is een verdubbeling van het geluid. maar heeft niets te maken met je geluidsbeleving.


Heb overigens geen problemen met die knallen op de strip hoor, probeerde alleen maar een punt te maken m.b.t. geluid wat je voorkeur heeft. en heb meer bewondering voor het motorblok, dat hij het ondanks die knallen , hoge toerentallen, vonken die er vanaf spatten het toch gewoon goed blijft doen. :P

Gebruikersavatar
freek corsa
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 568
Lid geworden op: 16 nov 2011 21:32
Locatie: Friesoythe

Re: 10-08 drachten

Bericht door freek corsa »

Ik vind een beetje herrie geen probleem.
Maar onnodig knallen en gassen in de line-up mag wel een beetje beperkt blijven.
Er rijdt een motor met een open megafoon uitlaat, ik denk dat die motor hetzelfde vermogen kan leveren zonder het extreme geluid.
Ik zal voor de volgende keer in ieder geval oordoppen in doen.

Ik heb mijn auto's expres stil gemaakt.
Mijn grijze corsa rijdt nu een 12.5 tijd en voldoet aan de geluid norm van de RDW 95 dB.
#111 Freek Teeuwen -> Opel Corsa A C20NE Turbo -> 700kg 277pk 417Nm -> 1/4 mile 11,87 sec.

Gebruikersavatar
Corsa_GSi
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 750
Lid geworden op: 19 okt 2011 14:38
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Re: 10-08 drachten

Bericht door Corsa_GSi »

We willen ook graag als baancrew mensen zo snel mogelijk informeren over iets, maar gezien het feit dat we daar meestal te weinig vrijwillegers voor hebben, lukt dit niet altijd!

1 pc operator
1 starter
1 burnout vak coordinator
1 mederwerker die de start nummers doorgeeft
1 medewerker bij het vak met de motoren
1 medewerker bij het vak met de auto's

That's it, meer waren er niet.
Als we nu meer vrijwillegers hadden gehad, dan zouden we aan het eind van de baan (bijvoorbeeld) iemand neer kunnen zetten.
Speed provides the one genuinely modern pleasure!

Ducati Olanda Club
Junior
Berichten: 96
Lid geworden op: 27 jan 2012 10:11

Re: 10-08 drachten

Bericht door Ducati Olanda Club »

Corsa_GSi schreef:We willen ook graag als baancrew mensen zo snel mogelijk informeren over iets, maar gezien het feit dat we daar meestal te weinig vrijwillegers voor hebben, lukt dit niet altijd!

1 pc operator
1 starter
1 burnout vak coordinator
1 mederwerker die de start nummers doorgeeft
1 medewerker bij het vak met de motoren
1 medewerker bij het vak met de auto's

That's it, meer waren er niet.
Als we nu meer vrijwillegers hadden gehad, dan zouden we aan het eind van de baan (bijvoorbeeld) iemand neer kunnen zetten.
Dat is wel erg saai, zo aan het eind van de baan in je eentje ;)

ik snap jullie mankrachtprobleem, maar als je in de rij staat komt er iemand langs om je dial-in op te nemen, kan die dan niet meteen aangeven aan de hand van je startnummer dat je uitgesloten bent voor de volgende run? Dan zet je het al even in de week bij die persoon ;) en kan hij vast tot rust komen.

tis maar een idee hoor, misschien kunnen jullie daarop voortborduren?

Over de begeleiding van nieuwe deelnemers.... ook daarin zit een probleem voor jullie met het gebrek aan dezelfde handjes...... is het misschien een optie om een aantal mentorrijders aan te stellen? rijders die al even meedoen en die bereidt zijn je een beetje wegwijs te maken m.b.t. burnen, pre stage en stage lijn e.d. ? en bijvoorbeeld herkenbaar aan een gele driehoeksticker op hun voertuig? Ook even ruggespraak bij aanvang om de nieuwe deelnemers op te vangen voor hun eerste run?

bezerk
Junior
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 aug 2012 21:32

Re: 10-08 drachten

Bericht door bezerk »

Ik snap het probleem totaal niet, ik ben nu zelf 3x geweest de afgelopen 3 jaar, en vond het afgelopen vrijdag beter geregeld dan de keren ervoor. netjes 3 banen 2 voor SL en 1 voor Se.

Over het lawaai..Tjah.....je gaat naar zo'n evenement toe en je weet dat je lawaai gaat krijgen, enorme geluiden en auto's die niet veel meer presteren dan 15+ is een beetje jammer van het overdreven geluid maar valt wel mee te leven toch?
anderekant als je staat te wachten voor je start en er staat constant iemand op de REV lim. te hangen is wel irritant maar daar was al een topic over gemaakt.
slow old pickup truck

Gebruikersavatar
freek corsa
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 568
Lid geworden op: 16 nov 2011 21:32
Locatie: Friesoythe

Re: 10-08 drachten

Bericht door freek corsa »

Het mag inderdaad wel gezegd worden, de lin-up was super geregeld :D Ga zo door :D

Ik vind ook de keuring goed geregeld, het is alleen niet mogelijk om iedere auto goed te bekijken binnen de tijd die ervoor is.
Hierdoor ontstond een kleine wachtrij. Ik vind dit wel acceptabel, andere jaren was dit immers ook al zo.

Dus heren organisatie, jullie krijgen veel punten van aandacht naar jullie toe gegooid, maar jullie mogen ook wel eens beloond worden voor jullie inzet en prestaties :D
#111 Freek Teeuwen -> Opel Corsa A C20NE Turbo -> 700kg 277pk 417Nm -> 1/4 mile 11,87 sec.

Ducati Olanda Club
Junior
Berichten: 96
Lid geworden op: 27 jan 2012 10:11

Re: 10-08 drachten

Bericht door Ducati Olanda Club »

freek corsa schreef:Het mag inderdaad wel gezegd worden, de lin-up was super geregeld :D Ga zo door :D

Ik vind ook de keuring goed geregeld, het is alleen niet mogelijk om iedere auto goed te bekijken binnen de tijd die ervoor is.
Hierdoor ontstond een kleine wachtrij. Ik vind dit wel acceptabel, andere jaren was dit immers ook al zo.

Dus heren organisatie, jullie krijgen veel punten van aandacht naar jullie toe gegooid, maar jullie mogen ook wel eens beloond worden voor jullie inzet en prestaties :D
OOOwww ben ook zeer tevreden met hoe het gaat, alleen die kleine dingetjes, daar probeer ik een simpele oplossing voor aan te geven, opbouwende kritiek noem ik het het liefst. Maakt het voor iedereen nog leuker.

Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: 10-08 drachten

Bericht door Gerard Roelofsen »

we nemen ze mee.
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

Gebruikersavatar
Marcel Gouma
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 955
Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: 10-08 drachten

Bericht door Marcel Gouma »

freek corsa schreef:Ik heb begrepen dat de DHRA geen geld wil uitgeven aan een decibellenmeter.
Maar er is al 1 aanwezig, bij H&S audio wedstrijden.
Das wel knap. Wij hebben er zelf ook 1.
Denk dat je toch echt je informatie beter moet verifieren voordat je zoiets post
http://www.corsa-novatuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Webmaster DHRA

Gebruikersavatar
freek corsa
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 568
Lid geworden op: 16 nov 2011 21:32
Locatie: Friesoythe

Re: 10-08 drachten

Bericht door freek corsa »

Dan ben ik verkeerd ingelicht.
Ik zal hier geen namen noemen.
#111 Freek Teeuwen -> Opel Corsa A C20NE Turbo -> 700kg 277pk 417Nm -> 1/4 mile 11,87 sec.

Plaats reactie