Review American Sunday

Nakletsen over een evenement
Plaats reactie
Step-a-Side
Junior
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 dec 2011 19:01

Review American Sunday

Bericht door Step-a-Side »

Het was een mooie dag.
Zie het volgende als een tip of advies.
DHRA is lekker bezig,maar er worden cruciale fouten gemaakt.
Ik heb een tijdje met Cary gesproken ,maar die loopt ook over op zulke dagen qua geregel.

Net als in eerdere jaren aangegeven:de keuring duurt te langzaam.
Als het progamma al begonnen is,stonden er nog tientallen in de rij////

Nu een wake-up tip voor de crew.
Ik rij WS de hele dag met een .500 protree.
Dan beginnen de zg. eliminaties heads-up
Ik moet tegen een b-sl auto en om de een of andere reden word ik toch alleen geplaatst...ook een .500 protree weer....ik de run doen en moet als een speer terug.
Een re-run en wat verbaast me....nu krijg ik ineens een sportman tree!
Zoals te begrijpen ga ik daar dik rood op trekken omdat ik daar niet op ingesteld ben///
Bye finale dus.
Aangegeven maar de tijd was te kort/op om dit te herzien.
Ik en de meeste ook waarschijnlijk werken een hele winter hier naar toe ,en dan dit?
Ik hoop dat eea word wakker geschud nou.......we zijn niet met een paar euro bezig meer tegewoordig.
gr.Tom

Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: Review American Sunday

Bericht door Gerard Roelofsen »

He Tom,

bedankt voor je op en aanmerkingen, toch een kleine uitleg van mijn zeide.

qua keuring kregen wij de opdracht om deze te laten doorlopen tot 12 uur, het geen wij ook gedaan hebben. als tweede komt hierbij dat wij een keuring niet gaan afraffelen omdat ze beginnen met rijden. Helaas hebben wij ook dit jaar, ook bij ervaren dragracers de nodige defecten gevonden. Bij deze gevallen zijn wij van mening dat hier ook een goede uitleg bij hoort. Dit zorgt idd voor een langzamere keuring maar wel een goede.

het programma is op een automaxx event, ieder zijn eigen klasse zonder klasse finale. Dit omdat er vaak te weinig tijd is om dit goed te kunnen verrijden. Ivm met de ruimere tijd voor het dragracen heeft 402 er voor gekozen om een algemene finale te houden. Dit is dus een finale van alle klasses bij elkaar. Daarom was deze met een sportsman tree ipv de tree die bij zijn/haar klasse hoort. Dit had gecommuniceerd moeten worden bij de rijders briefing maar deze informatie was op dat moment niet bij cary aanwezig.

voor alle duidelijkheid. in de computer staat per klasse ingeregeld welke boom soort deze gebruikt. Dit is niet aan te passen tijdens het rijden. Om dit soort finales te rijden zonder dat de pc de startnummers niet herkent, word er een demo programma opgestart welke standaard een sportman tree gebruikt.

Cary liep vooral over omdat we op deze dag een aantal mensen hadden die voor het eerst bij dhra meeliepen, en zelfs enkele die dadelijk mee werken voor de quartermile weekeinden.

Hopenlijk heb je wat aan deze uitleg, we nemen je punten zeker mee en werken er al weer hard aan om ze te verbeteren.

gr
G
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

Gebruikersavatar
Jaap blom
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 337
Lid geworden op: 19 okt 2011 15:49

Re: Review American Sunday

Bericht door Jaap blom »

Ja deze verbeterpunten zijn duidelijk. Een van de zaken die de doorloop bij de keuring ook enigszins verbeteren is dat alle rijders eerst een inschrijving regelen en dan met papieren bij de keuring komen. Er waren velen die dat nog moesten doen terwijl de voertuigen in de box van de keuring stonden. Daarvoor is het handig om bij een aparte inschrijf locatie te komen, en dient er bij de oprit naar de keuring een controle te zijn op het hebben van een keuringspapier. We blijven op zoek naar de beste service naar de rijder, maar willen ook dat de rijders zich goed voorbereiden.
Wat wel goed ging was de uitstekende sfeer onderling, het weer en de toch snelle tijden op deze slipperige baan.

Greetz,

Jaap

Gebruikersavatar
GofastBuick
Normal
Berichten: 177
Lid geworden op: 20 dec 2011 15:09
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Review American Sunday

Bericht door GofastBuick »

Ik en de meeste ook waarschijnlijk werken een hele winter hier naar toe ,en dan dit?
Ik hoop dat eea word wakker geschud nou.......we zijn niet met een paar euro bezig meer tegewoordig.
gr.Tom
Tom inderdaad jammer dat je niet wist welke tree er gebruikt zou gaan worden, dat je dan rood licht trekt is begrijpelijk.

Maar je komt hier al jaren en je weet dat het een publieke dragrace is en geen officiele wedstrijd is, en dat dit soort zaken gebeuren. Zeker gezien de meeste rijders met de 0.500 boom rijden, sta je dan naast zo een tegenstander dan is het niet meer dan logisch dat je dan beide de 0.500 boom rijd. Maar goed in the heat of the moment vergeten we allemaal wel eens wat! :lol
En we zijn niet met een paar euro bezig meer tegenwoordig
Tom dat is een overbodige zin, ze kosten allemaal geld die wagens en het is je/ons eigen keus hoe duur je de wagen verbouwt of laat lopen op kostbare brandstof.
En kostbare wagens geven geen 100% garantie op de snelste tijden, en zorgen ook niet voor een voorrangspositie, ik heb bij de DHRA tenminste nog nooit een voorrangskruising gezien op de baan en ook geen haaietanden. :fun

Jij en Harry nog gefeliciteerd met jullie beide 9 seconden runs, en dat op Zandvoort is niet slecht!
Go Fast! The Taste of Adrenaline!!

Torque! A 8 Piston Figure!

ReesKees
Senior
Berichten: 496
Lid geworden op: 24 okt 2011 14:42

Re: Review American Sunday

Bericht door ReesKees »

Mooi gesproken

Step-a-Side
Junior
Berichten: 39
Lid geworden op: 20 dec 2011 19:01

Re: Review American Sunday

Bericht door Step-a-Side »

Gerard en Jaap:
Inderdaad moet de keuring wel goed gebeuren.
Dat er mankementen gevonden worden is alleen maar goed,,dan kijken jullie ernaar.
Iedereen van 15 tot 9 sec auto moet gecheckt worden ,
Het idee van Jaap vind ik goed ,,dingen elimineren voordat je de keuring in rijd.
Eerst de inschrijving regelen en dan keuren.

Omdat ik de laatste jaren alleen als demo kwam,wist ik totaal niet dat in finales met een sportsman-boom werd gereden.Een puntje voor de rijdersbriefing dus.

Ik vind wel dat we allemaal serieus bezig zijn met de sport en dat (ondanks volgens Noeken het geen officiele wedstijd is) zulke punten eigenlijk geen discussie moeten worden.....ook de basis moet goed zijn.

Robert: dat is de 2e x dat je reageert met een antwoord als:dat is een overbodige zin.
Zo kan ik er nog een paar,,,en je antwoord wbt een voorrangspositie: zie je spoken?
Iedereen is gelijk ,dus die opmering is dus ook zinloos.
Alle auto's moeten goed gekeurd zijn en langzaam of snel :iedereen is met de sport bezig.

Dank voor de felicitatiies,,,een 9 sec run op Zandvoort had ik op gehoopt..en de chute deed lekker zijn werk.
236 eindsnelheid was lekker.
Jammer (en dan nog een puntje) dat de 9 sec run niet in de vandaag verschenen uitslag is verwerkt mensen...
Tom

Gebruikersavatar
GofastBuick
Normal
Berichten: 177
Lid geworden op: 20 dec 2011 15:09
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Review American Sunday

Bericht door GofastBuick »

Sorry Tom, als ik je verkeerd begrepen hebt!
Maar dat komt misschien door je opmerking persoonlijk tegen mij bij de DHRA op Drachten dat je aan mij vroeg of je met jou wagen ook in de in de rij moest gaan staan voor de keuring, terwijl je weet dat jij dat ook moet.
En je een opmerking maakte dat de keuring eigenlijk naar jou toe moest komen, met zo'n gezicht erbij dat ze hier blij moesten zijn dat jij daar kwam met een "echte" dragrace wagen.

Dat kwam bij mij en de rest die het hoorde nogal verwaand over.
En jij begint steeds over we zijn niet meer met een paar euro's bezig tegenwoordig.

Maar laten we het gezellig houden, er is al genoeg ellende in de wereld.
Je weet voor volgend jaar in ieder geval dat er in de finale op Zandvoort een 0.500 boom gebruikt wordt.

Ik heb je nog niet gehoord over of je je nieuwe lachgas set al gebruikt hebt op de baan.
Go Fast! The Taste of Adrenaline!!

Torque! A 8 Piston Figure!

Plaats reactie