drachten 12 juli

Nakletsen over een evenement

baan prep

Peiling eindigde op 11 aug 2013 20:42

Ja, graag
11
61%
Nee, geen intresse
7
39%
 
Totaal aantal stemmen: 18

Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

drachten 12 juli

Bericht door Gerard Roelofsen »

nu velen van jullie ervaring hebben opgedaan met het prepareren met oa trackbite ben ik heel benieuwd wat vonden jullie van de baan preparatie? smaakt naar meer of nee liever net.
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

snelle melle
Junior
Berichten: 59
Lid geworden op: 10 jan 2012 21:24

Re: drachten 12 juli

Bericht door snelle melle »

zou het niet weten , was er om ongeveer half 5 en ben ben om 7 uur weggegaan omdat we nog stonden te wachten , heb dus niet 1 keer gereden. vond het veel te lang duren en dus ben ik naar huis gegaan, was om half acht weer thuis. had het graag een keer willen proberen .........

Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: drachten 12 juli

Bericht door Gerard Roelofsen »

Is mede het gevolg van een geprepareerde baan. Als je olie of andere troep op de baan krijgt moet je da opruimen en weer inorde maken. Dit kost tijd en dan komt er geen snelheid in. Maar 180 deelnemers had niemand verwacht.
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

snelle melle
Junior
Berichten: 59
Lid geworden op: 10 jan 2012 21:24

Re: drachten 12 juli

Bericht door snelle melle »

was er samen met nog iemand met een golf 2 tdi en die was er tegelijk met mij, zijn auto is na die van mij gekeurd. hij was er dus ook voor 5 uur en hij kon om kwart voor 10 een keer rijden vertelde hij . hij heeft dus 1 run kunnen doen de hele dag.

Gebruikersavatar
GofastBuick
Normal
Berichten: 177
Lid geworden op: 20 dec 2011 15:09
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: drachten 12 juli

Bericht door GofastBuick »

Sommige wagens hebben wel hun Tijd met 0.60 seconden verbetert, met grip ga je sneller dat weten we allemaal. Als je dan ook nog goed kan rijden dan ga je nog sneller. En een hele goede rijder kan ook zonder baanprep die tijden benaderen, zolang de baan maar droog is en schoon, warm is en er genoeg rubber ligt.
Maar als het even regent heb je een probleem met baanprep dat kan het spiegelglad worden. Dat is helaas een nadeel. Maar goed als we maar kunnen rijden dat is het belangrijkste.
Go Fast! The Taste of Adrenaline!!

Torque! A 8 Piston Figure!

Ducati Olanda Club
Junior
Berichten: 96
Lid geworden op: 27 jan 2012 10:11

Re: drachten 12 juli

Bericht door Ducati Olanda Club »

ik heb mijn langste wheelie ooit gemaakt...... iets meer trackbite voor mijn voorwiel zal wel top zijn :D

Verder te weinig kunnen rijden ( lijkt wel als jullie de hele dag onder controle hebben we VEEL meer kunnen rijden).

heb dus te weinig kunnen rijden om een goed oordeel te kunnen vellen, maar denk wel dat we met trackbite veel minder kunnen rijden vanwege het schoon moeten houden van de baan. dus over de baan terug etc.

MartindeHaer
Junior
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 jun 2013 19:15

Re: drachten 12 juli

Bericht door MartindeHaer »

het was mijn allereerste keer op de 400m baan dus kan weinig zeggen over wel of niet trackbite. Kan wel zeggen dat ik aardig grip had om van de plek te komen. Denk dat de hoeveelheid grip voor veel mensen juist een probleem was. Hoorde veel mensen die amper weg konden komen, toeren die wegvielen en zoals gemerkt heel wat aandrijfassen en bakken die stuk gereden zijn.

Ben je er sneller op? denk het wel
Is het handig voor de gemiddelde rijder? denk het niet gezien de problemen die we ook hoorden aan het einde van de baan.

Wat ik jammer vond is dat je als rijder erg weinig mee kreeg van de rest van het evenement. Wanneer we moesten rijden was rommelig. Vanaf de auto's niets te zien. Je rijd de baan op, doet je run, sta je een half uur achteraan de baan te kijken en zie je ook niets.

Hopelijk de volgende keer beter (en meer runs)

Gebruikersavatar
Private-Bryce
Junior
Berichten: 47
Lid geworden op: 22 dec 2011 20:02
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: drachten 12 juli

Bericht door Private-Bryce »

Dat je als rijder weinig mee maakt van het evenement is normaal.
Je gaat heen om te racen, als je wat van het evenement wil zien moet je heen gaan om te kijken.

Wel grappig, kan me herinneren dat een aantal maanden tot een jaar terug iedereen liep te schreeuwen om trackbite en nu is er een keer geprept en zijn de meningen verdeeld (als ze niet negatief zijn)

Jammer dat ik er niet bij kon zijn, misschien zondag ff kijk
SPONSORS WANTED

Axel
Junior
Berichten: 45
Lid geworden op: 26 okt 2011 20:35
Locatie: Rotterdam

Re: drachten 12 juli

Bericht door Axel »

Hoi Gerard,

Trackbite was zeker een ervaring, 1e run viel de motor dood bij 5000rpm. De 2e run bij 5500rpm launch brak mijn homokineet, grip zat ;) Ik ga niet meer rijden op een baan met trackbite tenzij ik zat spareparts meeneem.

Gebruikersavatar
GofastBuick
Normal
Berichten: 177
Lid geworden op: 20 dec 2011 15:09
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: drachten 12 juli

Bericht door GofastBuick »

De laatste keer dat ik op een geprepareerde baan reed, kwamen de voorwielen een keer los bij het launchen, en dat doet mijn wagen anders nooit, want ik heb hem juist zo afgesteld dat hij geen wheelies gaat maken want dat kost alleen maar tijd en is zeer slecht voor je wagen, er gaat heel vaak iets kapot daar door, of je loopt flinke schade op.

Ik kan minimaal een halve seconde sneller rijden met mijn wagen op een geprepareerde baan.
Maar goed overal vind je wat op, ik reed gemiddeld een 10.90 ET op een geplakte baan met een uitschieter toen van een 10.7 ET
Nu rijd ik alweer 2 seizoenen gemiddeld een 11.2 ET met een beste tijd van een 11.01 ET (2012) en 11.08 ET (2013) op een ongeprepareerde baan. Alle onderdelen zijn het zelfde nog aan de wagen, is een kwestie van tunen van je wagen op alle aspecten waar je dat kan doen en dan de chauffeur tunen die achter het stuur zit.. :lol en zie ik rijd alweer bijna dezelfde tijden, maar dan op een ongeplakte baan! :jerry
Go Fast! The Taste of Adrenaline!!

Torque! A 8 Piston Figure!

Plaats reactie