Over die homden ben ik het deels met je eens.....
Burnen doe je niet op de paddock daar moet je gewoon stapvoets rijden.
Japans Autosport Festival Toyo Shootout 2012
Re: Japans Autosport Festival Toyo Shootout 2012
Horsepower sells cars.....Torqeu wins races
Re: Japans Autosport Festival Toyo Shootout 2012
Elk jaar start het baangeweld op het Japanse Autosport Festival met de 200 meter dragraces georganiseerd door de DHRA.
Wij starten daarom onze eerste feature over de dragraces.
Bekijk deze op [url]hhttp://www.rpmvision.nl/features/584/jaf-streetlegal-dragraces[/url]
- freek corsa
- DHRA Timing Crew
- Berichten: 568
- Lid geworden op: 16 nov 2011 21:32
- Locatie: Friesoythe
Re: Japans Autosport Festival Toyo Shootout 2012
Een correctie,
Streetpower in Assen was het eerste Nederlandse DHRA evenement toch?
Zandvoort is toch 402 meter drag-race baan?
Streetpower in Assen was het eerste Nederlandse DHRA evenement toch?
Zandvoort is toch 402 meter drag-race baan?
#111 Freek Teeuwen -> Opel Corsa A C20NE Turbo -> 700kg 277pk 417Nm -> 1/4 mile 11,87 sec.
Re: Japans Autosport Festival Toyo Shootout 2012
Als het 402 meter is dan zal ik dit aanpassen, met de zin "Elk jaar start het baangeweld op het Japanse Autosport Festival met de 200 meter dragraces"
Het baangeweld van JAF en niet van het dragracen
Het baangeweld van JAF en niet van het dragracen
- freek corsa
- DHRA Timing Crew
- Berichten: 568
- Lid geworden op: 16 nov 2011 21:32
- Locatie: Friesoythe
Re: Japans Autosport Festival Toyo Shootout 2012
Aha, dat was dan een interpretatie fout van mij.
Zijn er ook foto's gemaakt van de techniek onder de motorkappen van de verschillende Japanse auto's?
Die foto's van de burn-out zijn erg mooi gelukt.
Zijn er ook foto's gemaakt van de techniek onder de motorkappen van de verschillende Japanse auto's?
Die foto's van de burn-out zijn erg mooi gelukt.
#111 Freek Teeuwen -> Opel Corsa A C20NE Turbo -> 700kg 277pk 417Nm -> 1/4 mile 11,87 sec.
-
- Junior
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 27 nov 2011 12:39
- Locatie: Gennep
- Contacteer:
Re: Japans Autosport Festival Toyo Shootout 2012
Ik wil toch even reageren op je berichtPatMan schreef:Moet ook nog even zeggen dat het wel een zooitje was met t dragracen. Dit is mijn aller eerste keer natuurlijk en weet niet hoe het altijd verloopt op zandvoort.
De tijd was krap vanwege de time attack die er vlak achter begon. Ze zeiden stipt om 9 uur starten en duurt tot half 12 waarna ze 8 a 10 autos kiezen voor de heatsup. Dus eigenlijk als je continu jezelfde tijd zou halen kon je de finales halen. Vond ik zelf nergens op slaan maar dat is wat automaxx zelf wou. Geen brackets etc.
Ze zeiden ook dat de doorstroming vlot zou moeten verlopen zodat iedereen lekker kon racen dat is dus niet gebeurd!
Op de baan bij de tarzanbocht liep genoeg volk over de baan sommige stapten uit dat hielt de doorstroming op. Zowat heel 070 racing ''fans'' stonden langs de startlijn op t gras. Das toch niet echt veilig lijkt mij?
De keuring was om 9 uur nog aan de gang en rond half 10 kwamen nog autos de baan op terwijl er duidelijk in de mail stond dat je je kon inschrijven/keuren tot half 9.
T racen begon net iets over 9 opzich niet zo slecht punt.
Ander puntje van kritiek dat er veel mensen met honden lopen daar. Tis geen plek voor honden die beesten maak je helemaal gek met die auto geluiden en t geburn op de paddock.
En in de pitstraat voor de time attack was het ook een zooitje. Liepen overal mensen die daar niet hoorde te lopen. Reed wel iedere keer een oude man met een scooter om het soort van in de gaten te houden maar dat is zwaar matig.
En ik had wel gehoopt dat ik wagens had naast me staan die in mijn klasse waren zoals de Charade GTTi of die 2 swift sports die later kwamen.
Maar volgens mij heb ik 1 SE klasse naast me gehad en de rest CSL of BSL.
Ga t nog wel op Drachten proberen dat zal vast een betere baan zijn dan Zandvoort.
Maar circuitracen blijft toch meer mijn ding.
Tof dat je mee hebt gedaan en dat het ook je 1ste keer is.
Ik ben het helemaal met je eens over de tijd die voor ons beschikbaar is. Dit moet eigenlijk andersom zijn. 3 uurtjes time attack en de rest voor ons. Maar helaas is het nog niet voor ons weggelegd. Ik neem aan dat je genoeg runs heb kunnen maken in 3 uurtjes. De doorstroming ging zeker vlot. De mensen die bijna bij de startlijn stonden heb ik meteen weggestuurd nadat ik het niet veilig vond. Ik neem aan dat je dat wel gezien hebt. Verder is het onmogelijk dat je een se klasse naast je hebt gehad als je zelf in een andere klasse zit.
Wat buiten de baan gebeurd kan ik niet over oordelen.
Groetjes Peter
Starter DHRA
Alles komt goed !!!!
Re: Japans Autosport Festival Toyo Shootout 2012
Goed dat je reageert.blue devil schreef:Ik wil toch even reageren op je berichtPatMan schreef:Moet ook nog even zeggen dat het wel een zooitje was met t dragracen. Dit is mijn aller eerste keer natuurlijk en weet niet hoe het altijd verloopt op zandvoort.
De tijd was krap vanwege de time attack die er vlak achter begon. Ze zeiden stipt om 9 uur starten en duurt tot half 12 waarna ze 8 a 10 autos kiezen voor de heatsup. Dus eigenlijk als je continu jezelfde tijd zou halen kon je de finales halen. Vond ik zelf nergens op slaan maar dat is wat automaxx zelf wou. Geen brackets etc.
Ze zeiden ook dat de doorstroming vlot zou moeten verlopen zodat iedereen lekker kon racen dat is dus niet gebeurd!
Op de baan bij de tarzanbocht liep genoeg volk over de baan sommige stapten uit dat hielt de doorstroming op. Zowat heel 070 racing ''fans'' stonden langs de startlijn op t gras. Das toch niet echt veilig lijkt mij?
De keuring was om 9 uur nog aan de gang en rond half 10 kwamen nog autos de baan op terwijl er duidelijk in de mail stond dat je je kon inschrijven/keuren tot half 9.
T racen begon net iets over 9 opzich niet zo slecht punt.
Ander puntje van kritiek dat er veel mensen met honden lopen daar. Tis geen plek voor honden die beesten maak je helemaal gek met die auto geluiden en t geburn op de paddock.
En in de pitstraat voor de time attack was het ook een zooitje. Liepen overal mensen die daar niet hoorde te lopen. Reed wel iedere keer een oude man met een scooter om het soort van in de gaten te houden maar dat is zwaar matig.
En ik had wel gehoopt dat ik wagens had naast me staan die in mijn klasse waren zoals de Charade GTTi of die 2 swift sports die later kwamen.
Maar volgens mij heb ik 1 SE klasse naast me gehad en de rest CSL of BSL.
Ga t nog wel op Drachten proberen dat zal vast een betere baan zijn dan Zandvoort.
Maar circuitracen blijft toch meer mijn ding.
Tof dat je mee hebt gedaan en dat het ook je 1ste keer is.
Ik ben het helemaal met je eens over de tijd die voor ons beschikbaar is. Dit moet eigenlijk andersom zijn. 3 uurtjes time attack en de rest voor ons. Maar helaas is het nog niet voor ons weggelegd. Ik neem aan dat je genoeg runs heb kunnen maken in 3 uurtjes. De doorstroming ging zeker vlot. De mensen die bijna bij de startlijn stonden heb ik meteen weggestuurd nadat ik het niet veilig vond. Ik neem aan dat je dat wel gezien hebt. Verder is het onmogelijk dat je een se klasse naast je hebt gehad als je zelf in een andere klasse zit.
Wat buiten de baan gebeurd kan ik niet over oordelen.
Groetjes Peter
Starter DHRA
Heb zelf wel genoeg runs gemaakt. Maar volgens mij is die witte impreza van carloco bij de eerste run een se klasse of ik kan mij vergissen
Misschien was t voor mijn gevoel geen goeie doorstroming maar voor de rest wel dat kan zeer zeker!
maar ik vind dat jullie van de organisatie sowieso goed werk hebben geleverd. Met name t op en afbouwen binnen bepaalde tijd.
4AFE Corolla
-
- Junior
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 27 dec 2011 23:31
Re: Japans Autosport Festival Toyo Shootout 2012
vond het leuk even te kijken maar rij toch liever zelf maar de auto is ng nie klaar heb een paar bekenden gezien en ven mee gepraat
maare wat een lullo's van bnn niet even zelf opruimen die rommel, haha organisatie helemaal over de rooie , ik stond tegen die tijd bij het hek haha
groetjes en tot drachtensss
maare wat een lullo's van bnn niet even zelf opruimen die rommel, haha organisatie helemaal over de rooie , ik stond tegen die tijd bij het hek haha
groetjes en tot drachtensss
FAST ENGINEERING
- freek corsa
- DHRA Timing Crew
- Berichten: 568
- Lid geworden op: 16 nov 2011 21:32
- Locatie: Friesoythe
Re: Japans Autosport Festival Toyo Shootout 2012
Mijn oprechte excussesFriez schreef:Als het 402 meter is dan zal ik dit aanpassen, met de zin "Elk jaar start het baangeweld op het Japanse Autosport Festival met de 200 meter dragraces"
Het baangeweld van JAF en niet van het dragracen
Ik kijk net naar een filmpje en zie dat het een 201 meter baan was.
#111 Freek Teeuwen -> Opel Corsa A C20NE Turbo -> 700kg 277pk 417Nm -> 1/4 mile 11,87 sec.
- vtec rider
- Normal
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 19 okt 2011 09:20
- Locatie: purmerend
Re: Japans Autosport Festival Toyo Shootout 2012
Het was een 402 meter race op zandvoort... alleen stond de computer bij de run van Marcus en Holleman steeds op een 1/8 mile. Ze reden namelijk demo runs en Cary kreeg hem niet naar 1/4 mile ingesteld.