Eergister met een groepje naar VW Action op Santa Pod geweest. Was een super weekend en heb m'n PB aardig kunnen bijstellen
[youtube][/youtube]
Airspeed @ Santa Pod Raceway
Airspeed @ Santa Pod Raceway
Laatst gewijzigd door Airspeed op 03 sep 2012 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Gerard Roelofsen
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
- Locatie: Borculo
Re: Airspeed @ Santa Pod Raceway
Mooi resultaat Walter,
Respects
Respects
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"
People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"
People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"
- Marcel Gouma
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Airspeed @ Santa Pod Raceway
dat ziet er goed uit man.
nette tijd..
Top gedaan
nette tijd..
Top gedaan
- Porsche Power
- Normal
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 26 dec 2011 20:42
- Locatie: Fryslan
- Corsa_GSi
- DHRA Timing Crew
- Berichten: 750
- Lid geworden op: 19 okt 2011 14:38
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Re: Airspeed @ Santa Pod Raceway
Houd er wel rekening mee, dat die baan super goed plakt.
Aangezien ze om de 5 runs of zo lopen te sprayen!
Was er paar jaar geleden bijna mijn schoenzolen kwijt, zo hard plakte het daar!
Aangezien ze om de 5 runs of zo lopen te sprayen!
Was er paar jaar geleden bijna mijn schoenzolen kwijt, zo hard plakte het daar!
Speed provides the one genuinely modern pleasure!
Re: Airspeed @ Santa Pod Raceway
Thanks guys!
Wat jij bedoelt en waarschijnlijk meegemaakt hebt is 'Peak Performance test 'n tune day' (was zondag afgelopen weekend) of bij een wedstrijd. Dan wordt er idd extra geplakt en daar betaal je dan ook extra voor op zo'n dag waarop tevens het aantal deelnemers beperkt dat in mag schrijven.
Desalniettemin zijn de baan en de voorzieningen daar erg goed.
Helaas is mijn launch vrij soft en maak ik nauwelijks gebruik van de goede tractie bij de start. Mijn 60ft tijden voor een rear-engined auto zijn dan ook maar ~matig en dan kost een over de hele lengte geplakte baan alleen maar (top)snelheid door de extra weerstand.
Elk voordeel heb z'n nadeel zullen we maar zeggen
Mijn runs waren tijdens Run What You Bring (RWYB, zie heading op timeslip) op de zaterdag en we stonden midden tussen alle (andere) straatauto's en dan is de baan niet bijzonder geplakt.Corsa_GSi schreef:Houd er wel rekening mee, dat die baan super goed plakt.
Aangezien ze om de 5 runs of zo lopen te sprayen!
Was er paar jaar geleden bijna mijn schoenzolen kwijt, zo hard plakte het daar!
Wat jij bedoelt en waarschijnlijk meegemaakt hebt is 'Peak Performance test 'n tune day' (was zondag afgelopen weekend) of bij een wedstrijd. Dan wordt er idd extra geplakt en daar betaal je dan ook extra voor op zo'n dag waarop tevens het aantal deelnemers beperkt dat in mag schrijven.
Desalniettemin zijn de baan en de voorzieningen daar erg goed.
Helaas is mijn launch vrij soft en maak ik nauwelijks gebruik van de goede tractie bij de start. Mijn 60ft tijden voor een rear-engined auto zijn dan ook maar ~matig en dan kost een over de hele lengte geplakte baan alleen maar (top)snelheid door de extra weerstand.
Elk voordeel heb z'n nadeel zullen we maar zeggen
- corsaracer
- DHRA Timing Crew
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 24 okt 2011 15:50
- Locatie: brabant
- Contacteer:
- Corsa_GSi
- DHRA Timing Crew
- Berichten: 750
- Lid geworden op: 19 okt 2011 14:38
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Re: Airspeed @ Santa Pod Raceway
Ik was tijdens een Performance Vauxhall Show ongeveer 2 jaar geleden.
En ik bedoelde het niet slecht of zo hoor mijn opmerking, 11.0 is een goede zijd!!
En ik bedoelde het niet slecht of zo hoor mijn opmerking, 11.0 is een goede zijd!!
Speed provides the one genuinely modern pleasure!
Re: Airspeed @ Santa Pod Raceway
Kweet dat je het niet slecht bedoelt, maar de opmerking die suggereert dat het op zo'n goede baan 'makkelijker' zou zijn een goede tijd te realiseren hoor je vaker en wilde ik dan ook maar eens relativeren.
Dus, ja, je hebt gelijk als je de tractie die de plak over de volle lengte van de baan daar geeft, ook volledig gebruikt. Maar het is dus geen voordeel of misschien een klein nadeel als je die tractie niet ten volle benut, want dan kost het alleen maar tijd en snelheid door de extra weerstand. We hebben dat meermaals geconstateerd ook tussen gereden tijden op de zaterdag (geen plak) en de zondag (wel plak). Meestal slechter op zondag door de lagere eindsnelheid, tenzij je een FWD auto of 600+pk auto hebt (waar de zondag eigenlijk ook voor bedoeld is).
Belangrijk voor mij was iig dat het vermogen er voldoende is om een 10.9x te rijden, maar dat de stabiliteit nog wel wat verbeterd moet worden om dat ook te kunnen realiseren. In de rechtuit stabiliteit als de volle turbodruk in 3e versn. inkomt na het schakelen, is namelijk nog wel wat te verbeteren...
Het was wel een top weekend met bizarre auto's. Zo waren de duitsers met die AME 4WD Polo en 1100 pk er die in de 8 reden ('all over the track') en ook Andy Forrest met de 1050pk Subaru met twin-turbo H6 motor heb ik even gesproken in de pitlane en zien rijden. Nog afgezien van de top-fuel/funny cars.
Verder reed onze reisgenoot Henk Hendriks een 9.3 (PB) op de zondag. Top weekend dus!
Dus, ja, je hebt gelijk als je de tractie die de plak over de volle lengte van de baan daar geeft, ook volledig gebruikt. Maar het is dus geen voordeel of misschien een klein nadeel als je die tractie niet ten volle benut, want dan kost het alleen maar tijd en snelheid door de extra weerstand. We hebben dat meermaals geconstateerd ook tussen gereden tijden op de zaterdag (geen plak) en de zondag (wel plak). Meestal slechter op zondag door de lagere eindsnelheid, tenzij je een FWD auto of 600+pk auto hebt (waar de zondag eigenlijk ook voor bedoeld is).
Belangrijk voor mij was iig dat het vermogen er voldoende is om een 10.9x te rijden, maar dat de stabiliteit nog wel wat verbeterd moet worden om dat ook te kunnen realiseren. In de rechtuit stabiliteit als de volle turbodruk in 3e versn. inkomt na het schakelen, is namelijk nog wel wat te verbeteren...
Het was wel een top weekend met bizarre auto's. Zo waren de duitsers met die AME 4WD Polo en 1100 pk er die in de 8 reden ('all over the track') en ook Andy Forrest met de 1050pk Subaru met twin-turbo H6 motor heb ik even gesproken in de pitlane en zien rijden. Nog afgezien van de top-fuel/funny cars.
Verder reed onze reisgenoot Henk Hendriks een 9.3 (PB) op de zondag. Top weekend dus!
Re: Airspeed @ Santa Pod Raceway
Ja, rechtuitstabiliteit en een hoog koppel met de turbo zijn niet zo eenvoudig te verenigen. Als je de voorophanging zo afstelt dat je de dragraces goed kunt rijden ben je op de openbare weg bijna niet meer in staat om een snelle bocht te maken. Veel racewagens worden uitgelijnd met de voorkant ongeveer 30% uit de veren.en het gewicht van de rijder op de bestuurdersstoel. Alleen dan stuurt ie niet zo lekker meer