1609 Long distance Race @ Airport

Airspeed
Junior
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 dec 2011 21:47

1609 Long distance Race @ Airport

Bericht door Airspeed »

Hallo DHRA team,

Hebben jullie ook bemoeienis met de tijdswaarneming van het volgende 'Speed-evcent'?:

http://www.race-at-airport.de/index.php?menue_id=63" onclick="window.open(this.href);return false;

Mijn interesse komt voort uit het feit dat er een Land Speed Record gerichte club bestaat vanuit de klassieke VW groep die in de US een '36hp Challenge' hebben opgericht.
Dit als vervolg op het eerste succes dat in 1960 door een particulier (Dick Beith) behaald werd op de Bonneville Salt flats in Utah: hij zette het eerste officiele snelheidsrecord voor een Volkswagen in de annalen!
Als inspiratie daarop is dus die 36hp Challenge (36hp is een bepaald (oeroud) type kever motorblok) opgericht in 2005.

Er zijn diverse catergorien die strijden om de snelheidsrecords, maar helaas zijn al die events in amerika (en eentje op de zoutvlakte in Australie) zoals de Texas-mile, Mojave-mile, Bonneville etc.

Nu zoek ik een plek waar 'we' dit ook in europa zouden kunnen houden.
Ik heb nu twee, misschien dus drie, plekken gevonden waar 1-mile races gehouden worden, maar meestal zijn die beperkt qua inschrijving tot super- en hypercars...

Info 36hp Challenge:
http://www.saltflats.com/36_HP.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Als jullie een mogelijkheid weten, hoor ik het graag!
groet,
Walter

Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: 1609 Long distance Race @ Airport

Bericht door Gerard Roelofsen »

Hoi Walter,

Wij doen daar niet de tijdswaarnemening.

Mvg
Gerard
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

Gebruikersavatar
Marcel Gouma
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 955
Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: 1609 Long distance Race @ Airport

Bericht door Marcel Gouma »

race at airport is wel een bekende voor ons.
ik heb er al diverse malen in het verleden gereden, maar was niet echt onder de indruk van hun tijdswaarneming
http://www.corsa-novatuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Webmaster DHRA

Gebruikersavatar
lachgasvullen.nl
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 308
Lid geworden op: 14 sep 2011 23:59
Contacteer:

Re: 1609 Long distance Race @ Airport

Bericht door lachgasvullen.nl »

Ik denk dat walter zelf een lokatie of 2 op't oog heeft en nu een partij zoekt die een tijdmeting kan doen.
Enigste wat er bij ons ontbreekt is lengte van de kabels en een paar adaptertjes, we zouden 1 baan van een halve mile eenvoudig kunnen timen en met meer kabel is een mile ook geen probleem.

DHRA goes landspeedracing!

Gebruikersavatar
freek corsa
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 568
Lid geworden op: 16 nov 2011 21:32
Locatie: Friesoythe

Re: 1609 Long distance Race @ Airport

Bericht door freek corsa »

lachgasvullen.nl schreef:Ik denk dat walter zelf een lokatie of 2 op't oog heeft en nu een partij zoekt die een tijdmeting kan doen.
Enigste wat er bij ons ontbreekt is lengte van de kabels en een paar adaptertjes, we zouden 1 baan van een halve mile eenvoudig kunnen timen en met meer kabel is een mile ook geen probleem.

DHRA goes landspeedracing!

:rock


Ik doe mee :clap
#111 Freek Teeuwen -> Opel Corsa A C20NE Turbo -> 700kg 277pk 417Nm -> 1/4 mile 11,87 sec.

Airspeed
Junior
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 dec 2011 21:47

Re: 1609 Long distance Race @ Airport

Bericht door Airspeed »

lachgasvullen.nl schreef:DHRA goes landspeedracing!
Ik dacht ook zeker: dat lijkt me wel wat voor jullie! Zo zou je idd jullie 'product' nog wat kunnen uitbreiden.

Probleem is en blijft een lokatie die lang genoeg is. Het makkelijkst is om bij een bestaand 1-mile evenement aan te sluiten, maar die schijnen er gewoon niet te zijn...
Terwijl er wel veel belangstelling voor is. In amerika groeit de deelname en interesse voor one-mile speed evenementen bijna explosief (Texas mile is een goed voorbeeld denk ik).
In Rusland is de 'Moskow-mile' inmiddels redelijk bekend, maar hier in west-europa is behalve eenmalig vorig jaar dus de 1609 long distance race@airport op Gross Dölln (http://www.drivingcenter.de/" onclick="window.open(this.href);return false;), geen locatie (meer)...
De heren van race@airport zoeken zelf ook een locatie, dus ik maak me geen illusies meer :cry:

Maar omdat de DHRA nogal met veel organisaties praat (neem ik aan), is mijn verzoek of jullie ook de ogen willen openhouden of we ergens op een bestaande runway (die toevallig toch wel erg lang blijkt te zijn) zouden kunnen 'aansluiten' met een high-speed ofwel Land Speed Record racing event-je? Bijvoorbeeld als aanvulling/toevoeging op een 1/4 mile event?

Alvast bedankt heren!
groet,
Walter

Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: 1609 Long distance Race @ Airport

Bericht door Gerard Roelofsen »

We houden onze oren en ogen open
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

Gebruikersavatar
Corsa_GSi
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 750
Lid geworden op: 19 okt 2011 14:38
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Re: 1609 Long distance Race @ Airport

Bericht door Corsa_GSi »

Je zal voor 2 banen de kabels moeten uitlopen......

En race@airport event is leuk, maar zonder goede organisatie en tijdwaarneming nooit meer.
Mis nog steeds van beide evenementen (jaren geleden in 2008 en 2009 beiden in Bottrop) mijn timeslips....
Speed provides the one genuinely modern pleasure!

Airspeed
Junior
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 dec 2011 21:47

Re: 1609 Long distance Race @ Airport

Bericht door Airspeed »

Corsa_GSi schreef:Je zal voor 2 banen de kabels moeten uitlopen......

En race@airport event is leuk, maar zonder goede organisatie en tijdwaarneming nooit meer.
Mis nog steeds van beide evenementen (jaren geleden in 2008 en 2009 beiden in Bottrop) mijn timeslips....
We hebben het hier niet over hun 1/4 mile evenementen, maar over de tot nog toe enige 1-mile snelheidsrace.
Dit is volgens mij niet vergelijkbaar. Entree fee is denk ik zo hoog dat je schrikt en er komen dergelijke deelnemers (denk op uitnodiging) als hieronder. Voorwaarde +500 pk, over 300 km/u en max. 100 toeschouwers...

Afbeelding

Vergelijkbaar met andere exclusieve mile evenementen als Vmax200 en de Moscow mile en waar partijen als UGR en 9ff komen..

Maar goed, dat zoek ik ook niet, want daar hoef ik ook niet aan te komen met de historische 36hp volkswagen klasse :lol:

Gebruikersavatar
lachgasvullen.nl
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 308
Lid geworden op: 14 sep 2011 23:59
Contacteer:

Re: 1609 Long distance Race @ Airport

Bericht door lachgasvullen.nl »

Corsa_GSi schreef:Je zal voor 2 banen de kabels moeten uitlopen......

En race@airport event is leuk, maar zonder goede organisatie en tijdwaarneming nooit meer.
Mis nog steeds van beide evenementen (jaren geleden in 2008 en 2009 beiden in Bottrop) mijn timeslips....
Landspeed record racers gaan 1 voor 1 van start en heb je dus aan slechts 1 baan voldoende, das dus slechts de helft van wat je denk Servaas, eitje voor jou dus!

Je zal maar een 1609m oil-down moeten aanvegen............

[youtube][/youtube]

[youtube][/youtube]

[youtube][/youtube]

Plaats reactie