NOS intercooler spray bar kit.

Spyderman
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2012 14:56

NOS intercooler spray bar kit.

Bericht door Spyderman »

Hierbij verkoop ik mijn NOS intercooler spray bar kit.

Door grotere turbo’s wordt een enorme hoeveelheid warmte ontwikkeld hetgeen het vermogen niet ten goede komt. In zo’n geval is de “NOS® Spray Bar Kit” de oplossing .

Het is ook een must have voor de drag racer onder ons, door het vele stil staan voor het wachten voor de sprint loopt de temp. op. Voordat je gaat sprinten kun je even je intercooler bevriezen, daardoor zal de inwendige temp. dalen en dus meer vermogen creeren. Het principe is hetzelfde als de veel gebruikte waterinjectie, echter Door de extreem lage temperatuur die het gas heeft veel doeltreffender.

Er zijn meerdere fabrikanten die dergelijke systemen op de markt brengen echter is er geen een zo doeltreffend als de NOS® “Spray Bar” . Waar de concurrentie genoegen neemt met een eenvoudige hoepelvorm heeft NOS® gekozen voor een slangpatroon. Door dit slangpatroon word een veel grotere oppervlakte van de intercooler beslagen en is het behaalde rendement vele malen groter.

De set heeft mij bijna 700 euro gekost inclusief de grotere fles, dus doe een leuk bod.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie