OK binnenkort eindelijk weer tijd om aan de Corsa te werken samen met Carlo en Willem.
Freek alvast bedankt voor het ophalen en versturen van de assen en homokineten.
Overigens heeft de Corsa in september zonder moeite in 1 keer zijn APK gehaald en een beurtje gekregen.
De bedoeling is om komende week de bak te wisselen i.v.m. een kapotte synchromesh van de 2.
Het zou al veel eerder gebeuren, maar geplanned en ongeplanned onderhoud aan de dailies en drukte in de Schuur gooien steeds roet in het eten.
Hopelijk optijd klaar om op de te staan en te gaan knallen.
Tussendoor ook nog even tijd zoeken om de nieuwe slicks op velg te laten zetten.
Heb erg veel zin in een het nieuwe seizoen en kan niet wachten om iedereen weer te zien
Corsa B GSi 2.0 16V Turbo
- Corsa_GSi
- DHRA Timing Crew
- Berichten: 750
- Lid geworden op: 19 okt 2011 14:38
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Re: Corsa B GSi 2.0 16V Turbo
Speed provides the one genuinely modern pleasure!
- Corsa_GSi
- DHRA Timing Crew
- Berichten: 750
- Lid geworden op: 19 okt 2011 14:38
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Re: Corsa B GSi 2.0 16V Turbo
Speed provides the one genuinely modern pleasure!
Re: Corsa B GSi 2.0 16V Turbo
Wij zien jou ook graag Serfaas
- Corsa_GSi
- DHRA Timing Crew
- Berichten: 750
- Lid geworden op: 19 okt 2011 14:38
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Re: Corsa B GSi 2.0 16V Turbo
OK er kwam bij mijn monteur ff wat tussen, dus de bak is nog niet gewisseld. Gaan we nu volgende week doen.
Heb inmiddels wel de dempingsmat en bitumenmatten eruit gehaald aan de voorzijde, de voormalige kofferbak doe ik later nog een keer.
Ook heeft de ruitenwisser het veld moeten ruimen, daar zit nu de stroom cut off knop.
Bij elkaar een 10kg uit de Corsa gehaald.
Hopelijk ook nog tijd om alle voorbereidingen voor het te doen, kan er dan nog niet mee rijden, want de VEMS moet dan opnieuw afgesteld hierop worden. Het kan er maar inzitten, dan zwerft het tenminste niet meer door de garage.
De nieuwe slicks zitten op de velg en dat was maar goed ook, want hierdoor kwamen we er achter dat de banden op de Vectra alle 4 een karkasbreuk hebben aan de binnenkant van de band bijna over de gehele wang En ja ze waren vorig jaar zomer nieuw gekocht....
Nu 4 nieuwe eronder komende week en de 4 kapotte hopelijk onder garantie vergoed.
Heb inmiddels wel de dempingsmat en bitumenmatten eruit gehaald aan de voorzijde, de voormalige kofferbak doe ik later nog een keer.
Ook heeft de ruitenwisser het veld moeten ruimen, daar zit nu de stroom cut off knop.
Bij elkaar een 10kg uit de Corsa gehaald.
Hopelijk ook nog tijd om alle voorbereidingen voor het te doen, kan er dan nog niet mee rijden, want de VEMS moet dan opnieuw afgesteld hierop worden. Het kan er maar inzitten, dan zwerft het tenminste niet meer door de garage.
De nieuwe slicks zitten op de velg en dat was maar goed ook, want hierdoor kwamen we er achter dat de banden op de Vectra alle 4 een karkasbreuk hebben aan de binnenkant van de band bijna over de gehele wang En ja ze waren vorig jaar zomer nieuw gekocht....
Nu 4 nieuwe eronder komende week en de 4 kapotte hopelijk onder garantie vergoed.
Speed provides the one genuinely modern pleasure!
- Corsa_GSi
- DHRA Timing Crew
- Berichten: 750
- Lid geworden op: 19 okt 2011 14:38
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Re: Corsa B GSi 2.0 16V Turbo
Zo kan de Corsa vanavond ophalen na nog flink wat tegenslagen.... kapotte remklauwen achter enzo.
Maar goed hopelijk nu fit genoeg om wat runs te doen op Hildesheim.
Maar goed hopelijk nu fit genoeg om wat runs te doen op Hildesheim.
Speed provides the one genuinely modern pleasure!
- Corsa_GSi
- DHRA Timing Crew
- Berichten: 750
- Lid geworden op: 19 okt 2011 14:38
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Re: Corsa B GSi 2.0 16V Turbo
Lang geleden dat ik hier iets gepost heb....
Inmiddels alweer een paar jaar en een paar F28's verder, tussendoor ook nog mooie resulaten op de Strip geboekt. Dus dat is ook prima.
Ik heb nu 4 F28 bakken, waarvan er 1 een kapotte 2 synchro heeft, 1 een kapotte 3 synchro en 1 de schakelvorken van de 4 en 6 stuk heeft.
Begin van dit jaar ben ik naar WKT om er 1 bak te laten maken. De bak is gereviseerd, alle synchro's vernieuwd alsmede de tandwielen van de 3 en 4 vervangen voor rechtvertande, hierdoor zou de bak nu tot 1000Nm goed moeten blijven. De koppeling gaat tot zo'n 675 Nm, dus we zitten nog even veilig.
Daarnaast vorig jaar bezig geweest de auto goed gemapped te krijgen, 2 keer ging hij stuk op de testbank, waarvan 1 keer met 10 kromme kleppen (nog bedankt Freek voor de nieuwe).
Geluk bij een ongeluk is er verder niets kapot gegaan, dus nieuwe pakking / distrubutie en koprepareren en weer gaan.
Resultaat is nu een mooi APK / Dagelijks / NL VPower programma en een Race programma op 102 octaan.
Helaas was de NX Jet te groot, want anders hadden we ook eindelijk het lachgas kunnen afstellen.
De 0,33 jet die er nu in zit leverde 260nm bij het shot erbij direct vanaf het in de VEMS ingestelde 3000 tot 4500 toeren. De nieuwe jets zijn geleverd door mijn contact in de USA, nu alleen nog tijd (en geld) vinden om naar DP te gaan.
Huidige stand op alleen octaan102 @ 1,7 bar, dus zonder lachgas:
Ook nieuwe banden bestelt:
2x Interstate DNRT S (threadwear 80) 205-55-15
De Toyo R888 waren echt op.
2x M&H Dragslick 8.5/23-15
Met zoveel vermogen zijn de huidige 1 inch smallere M&H's niet voldoende.
En aangezien 1 inch bredere slicks ook bredere velgen vereisen, heb ik een setje verbreed Astra F Sport staal op de kop getikt (2x 8J en 2x 8,5J) bij Hans Bloemers.
Ook heb ik dankzij Freek nu voldoende setjes assen op voorraad (+- 10 stuks).
To Do (in willekeurige volgorde) deze race vrije periode:
- Afspraak bij DP maken om lachgas in te regelen.
- Onderhoud aan de auto.
- Plaatsen nieuwe betere DP Engineering BDP sensor.
- Overig kabelboom werk.
- WKT bak plaatsen.
Inmiddels alweer een paar jaar en een paar F28's verder, tussendoor ook nog mooie resulaten op de Strip geboekt. Dus dat is ook prima.
Ik heb nu 4 F28 bakken, waarvan er 1 een kapotte 2 synchro heeft, 1 een kapotte 3 synchro en 1 de schakelvorken van de 4 en 6 stuk heeft.
Begin van dit jaar ben ik naar WKT om er 1 bak te laten maken. De bak is gereviseerd, alle synchro's vernieuwd alsmede de tandwielen van de 3 en 4 vervangen voor rechtvertande, hierdoor zou de bak nu tot 1000Nm goed moeten blijven. De koppeling gaat tot zo'n 675 Nm, dus we zitten nog even veilig.
Daarnaast vorig jaar bezig geweest de auto goed gemapped te krijgen, 2 keer ging hij stuk op de testbank, waarvan 1 keer met 10 kromme kleppen (nog bedankt Freek voor de nieuwe).
Geluk bij een ongeluk is er verder niets kapot gegaan, dus nieuwe pakking / distrubutie en koprepareren en weer gaan.
Resultaat is nu een mooi APK / Dagelijks / NL VPower programma en een Race programma op 102 octaan.
Helaas was de NX Jet te groot, want anders hadden we ook eindelijk het lachgas kunnen afstellen.
De 0,33 jet die er nu in zit leverde 260nm bij het shot erbij direct vanaf het in de VEMS ingestelde 3000 tot 4500 toeren. De nieuwe jets zijn geleverd door mijn contact in de USA, nu alleen nog tijd (en geld) vinden om naar DP te gaan.
Huidige stand op alleen octaan102 @ 1,7 bar, dus zonder lachgas:
Ook nieuwe banden bestelt:
2x Interstate DNRT S (threadwear 80) 205-55-15
De Toyo R888 waren echt op.
2x M&H Dragslick 8.5/23-15
Met zoveel vermogen zijn de huidige 1 inch smallere M&H's niet voldoende.
En aangezien 1 inch bredere slicks ook bredere velgen vereisen, heb ik een setje verbreed Astra F Sport staal op de kop getikt (2x 8J en 2x 8,5J) bij Hans Bloemers.
Ook heb ik dankzij Freek nu voldoende setjes assen op voorraad (+- 10 stuks).
To Do (in willekeurige volgorde) deze race vrije periode:
- Afspraak bij DP maken om lachgas in te regelen.
- Onderhoud aan de auto.
- Plaatsen nieuwe betere DP Engineering BDP sensor.
- Overig kabelboom werk.
- WKT bak plaatsen.
Speed provides the one genuinely modern pleasure!
Re: Corsa B GSi 2.0 16V Turbo
ik heb nog een aantal sets jets liggen,
welke maat wil je hebben?
welke maat wil je hebben?
- Corsa_GSi
- DHRA Timing Crew
- Berichten: 750
- Lid geworden op: 19 okt 2011 14:38
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Re: Corsa B GSi 2.0 16V Turbo
Nieuwe kleinere jets heb ik al liggen
Speed provides the one genuinely modern pleasure!
- Marcel Gouma
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Corsa B GSi 2.0 16V Turbo
NX jets zijn anders dan die van NOS hé Kees
Welke maten heb je nog liggen???
Eens kijken of ik ze kan gebruiken voor de collectie
Welke maten heb je nog liggen???
Eens kijken of ik ze kan gebruiken voor de collectie
- Corsa_GSi
- DHRA Timing Crew
- Berichten: 750
- Lid geworden op: 19 okt 2011 14:38
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Re: Corsa B GSi 2.0 16V Turbo
Uiteindelijk kostte het me een motorrevisie...
Bij het afstellen op de rollenbank iets teveel bij een te laag toerental.
Dus rijdt tegenwoordig met een 2.1 i.p.v. een 2.0.
De heb ik nog wel, mag verkocht, maar hoeft niet.
Ik weet niet of ik hem later nog wil toepassen
Speed provides the one genuinely modern pleasure!