Fiat Ritmo Dynorun met NOS
Re: Fiat Ritmo Dynorun met NOS
Dat komt omdat het 50 pk shot uit nos en extra benzine bestaat. Doe je er geen extra benzine bij brand je mooie gaatjes in de zuigers!
Re: Fiat Ritmo Dynorun met NOS
Ok, dus er zit een benzine mengsel door de shot, dat verklaard het dus.Jaap blom schreef:Dat komt omdat het 50 pk shot uit nos en extra benzine bestaat. Doe je er geen extra benzine bij brand je mooie gaatjes in de zuigers!
bedankt voor de uitleg
slow old pickup truck
- freek corsa
- DHRA Timing Crew
- Berichten: 568
- Lid geworden op: 16 nov 2011 21:32
- Locatie: Friesoythe
Re: Fiat Ritmo Dynorun met NOS
Mooie resultaten
Ik denk dat je een snellere tijd niet moet zoeken in meer vermogen, maar in een betere start.
De juiste afstelling van schokbrekers heeft daar veel mee te maken.
Ik denk dat je een snellere tijd niet moet zoeken in meer vermogen, maar in een betere start.
De juiste afstelling van schokbrekers heeft daar veel mee te maken.
#111 Freek Teeuwen -> Opel Corsa A C20NE Turbo -> 700kg 277pk 417Nm -> 1/4 mile 11,87 sec.
- Abarthdriver
- Junior
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 15 jan 2012 18:13
- Locatie: Kollum
Re: Fiat Ritmo Dynorun met NOS
Kijk Freek,we zijn ook een beetje aan het uitvogelen hoe ver je kunt gaan met nos.
50 shot gaat prima en levert mooie waarden op, en alles blijft mooi in evenwicht,wat mengsel betreft.
Jetting is nu 100/100 en gaan volgende week 200/200 doen,zien of het dan ook nog in evenwicht is.
Verder gaan we ook niet,levert het blokje bijna het dubbele aan vermogen dan standaard.
Mooi begin voor in de x/19 voor volgend jaar.
En starten gaat prima hoor,moet gewoon zo snel mogelijk naar z´n 2 en het koppel benutten.
50 shot gaat prima en levert mooie waarden op, en alles blijft mooi in evenwicht,wat mengsel betreft.
Jetting is nu 100/100 en gaan volgende week 200/200 doen,zien of het dan ook nog in evenwicht is.
Verder gaan we ook niet,levert het blokje bijna het dubbele aan vermogen dan standaard.
Mooi begin voor in de x/19 voor volgend jaar.
En starten gaat prima hoor,moet gewoon zo snel mogelijk naar z´n 2 en het koppel benutten.
Love the sound of sucking dual Carbs!
- Marcel Gouma
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Fiat Ritmo Dynorun met NOS
wanneer je een eigen brandstofpomp voor het lachgas (fuel) gedeelte plaatst bereken dan goed met welke druk je gaat rijden en welke jets je dan nodig bent.
Welk lachgas systeem gebruik je ook alweer?
want deze settings komen mij zo niet erg bekend voor.
Moet wel zeggen dit kan komen doordat ik met injectie (hoge druk) pompen werk.
Er zijn wel nette jet calculatie tools die je precies aangeven wat je moet hebben bij welke druk en hoeveel pk er dan bij komt.
verder nette uitdraai..
Ziet er goed uit
Welk lachgas systeem gebruik je ook alweer?
want deze settings komen mij zo niet erg bekend voor.
Moet wel zeggen dit kan komen doordat ik met injectie (hoge druk) pompen werk.
Er zijn wel nette jet calculatie tools die je precies aangeven wat je moet hebben bij welke druk en hoeveel pk er dan bij komt.
verder nette uitdraai..
Ziet er goed uit
- Abarthdriver
- Junior
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 15 jan 2012 18:13
- Locatie: Kollum
Re: Fiat Ritmo Dynorun met NOS
De pomp die ik nu gebruik levert 6-7 psi ongeveer 0,5 bar.
Omdat ik met carbs rij heb je zo´n lage druk pomp nodig.
Die ik ga monteren naar de benzine solenoid levert precies zoveel.
En ik heb een systeem van the wizzards off nos, engels systeem,en die adviseerden mij ook om te beginnen met een 1op1 verhouding
Omdat ik met carbs rij heb je zo´n lage druk pomp nodig.
Die ik ga monteren naar de benzine solenoid levert precies zoveel.
En ik heb een systeem van the wizzards off nos, engels systeem,en die adviseerden mij ook om te beginnen met een 1op1 verhouding
Love the sound of sucking dual Carbs!
- Marcel Gouma
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Fiat Ritmo Dynorun met NOS
Ja dan klopt ut aardig.
Ik ben niet zo'n won fanaat maar goed als het werkt dan lekker zo laten.
Ben benieuwd naar het 100pk shot
Ik ben niet zo'n won fanaat maar goed als het werkt dan lekker zo laten.
Ben benieuwd naar het 100pk shot
- Corsa_GSi
- DHRA Timing Crew
- Berichten: 750
- Lid geworden op: 19 okt 2011 14:38
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Re: Fiat Ritmo Dynorun met NOS
Wat is het verschil dan tussen WON, NOS en NX?
Speed provides the one genuinely modern pleasure!
- Abarthdriver
- Junior
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 15 jan 2012 18:13
- Locatie: Kollum
Re: Fiat Ritmo Dynorun met NOS
het zijn eigenlijk verschillende merken,WON is een afkorting van `wizzards off nos `engels systeem.En NOS is een afkorting van nitrous oxyde system, amerikaans systeem.
En NX.............. tja weet het ook niet meer haha...............volgens mij koosnaampje voor lachgas.
Weet dat Harry dan weer met het merk ZEX rijd ook amerikaans.
En dat gaat ook als de brandweer
En NX.............. tja weet het ook niet meer haha...............volgens mij koosnaampje voor lachgas.
Weet dat Harry dan weer met het merk ZEX rijd ook amerikaans.
En dat gaat ook als de brandweer
Love the sound of sucking dual Carbs!
- Marcel Gouma
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Fiat Ritmo Dynorun met NOS
Nx staat voor nitrous express.
Beetje raar maar waar.
Ook een amerikaans systeem.
Verder heb je nog dyno tune wat gelijk is aan NOS systemen.
Cold fusion is ook een bekende.
Beetje raar maar waar.
Ook een amerikaans systeem.
Verder heb je nog dyno tune wat gelijk is aan NOS systemen.
Cold fusion is ook een bekende.