ook ik zal maar eens een projecten topic maken ipv verder te gaan met foto's bij het voorstellen topic hehe
ik zal een paar mooie foto's van de opbouw in het begin hier neerzetten
Maar ik ben dus bezig met een E30 Mtech II coupe chassis met daarin een S14 2.3 motor die klaar is gemaakt door Van Kronenburg voor turbo . ik bouw/frees/draai/las voor de rest alles zelf wat ik maar nodig heb voor de bmw
alle foto's staan hier
http://s218.photobucket.com/albums/cc19 ... ?start=all" onclick="window.open(this.href);return false;
BMWturbotim - S14 turbo 745pk 760nm
- BMWturbotim
- Senior
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 11 jan 2012 17:12
- Locatie: Deventer
BMWturbotim - S14 turbo 745pk 760nm
Laatst gewijzigd door BMWturbotim op 29 mei 2014 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- BMWturbotim
- Senior
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 11 jan 2012 17:12
- Locatie: Deventer
Re: BMWturbotim - S14 turbo
hier de foto's van de inlaat het nippeltje is voor de stationeerregelklep , vierkante blokje is voor een steun die de inlaat ondersteunt vanaf de motor , ronde plaatje is voor air-temp , hoeklijntje is voor de stationerregelklep . en die 2 rondjes daar zijn 2 staven doorheengelast als versteviging .
steuntje voor gaskabel
koelvloeistof resorvoir
radiateur bocht aangelast en plaat erop
hier zie je stationer regelklep
steuntje voor gaskabel
koelvloeistof resorvoir
radiateur bocht aangelast en plaat erop
hier zie je stationer regelklep
- BMWturbotim
- Senior
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 11 jan 2012 17:12
- Locatie: Deventer
Re: BMWturbotim - S14 turbo
Oke men inlaat is klaar en helemaal gespoten in Wrinkle Finish krimplak hier het resultaat toen het nog niet 100% uitgewerkt was nu is ie mooier lolol
- BMWturbotim
- Senior
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 11 jan 2012 17:12
- Locatie: Deventer
Re: BMWturbotim - S14 turbo
oke inlaat zit erop OO en oil cooler aangesloten lolol
Oke men uitlaat spruitstuk is eindelijk klaar ! moet gevlakt worden en als alles vlak ik moet ik nog de WG aansluiten/lassen want als ik dat nu doe komt het mischien straks niet meer uit als het spruit vlak is .
en het is erg krap overal zie de pics
en tankje past ook mooi !!!
Oke men uitlaat spruitstuk is eindelijk klaar ! moet gevlakt worden en als alles vlak ik moet ik nog de WG aansluiten/lassen want als ik dat nu doe komt het mischien straks niet meer uit als het spruit vlak is .
en het is erg krap overal zie de pics
en tankje past ook mooi !!!
- BMWturbotim
- Senior
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 11 jan 2012 17:12
- Locatie: Deventer
Re: BMWturbotim - S14 turbo
motor eruit gehaald en motorsteun rubbers nagemakt van nylon en gelijk motor iets laten zakken
Oke vandaag even AN12 nippels gelast 1 aan kleppendeksel en 1 aan dekseltje voor de nokkenas beide voor carterontluchting .
aan de binnenkant een flapje gemaakt voor de olie damp dat er geen olie de leiding in stroomt maar alleen de damp van onder eruit kan door de overdruk in de carter...
zo word het en gelijk ff gekeken voor catch tankje hoe die te maken
ook paar foto's van de nokkenassies
Oke vandaag even AN12 nippels gelast 1 aan kleppendeksel en 1 aan dekseltje voor de nokkenas beide voor carterontluchting .
aan de binnenkant een flapje gemaakt voor de olie damp dat er geen olie de leiding in stroomt maar alleen de damp van onder eruit kan door de overdruk in de carter...
zo word het en gelijk ff gekeken voor catch tankje hoe die te maken
ook paar foto's van de nokkenassies
- BMWturbotim
- Senior
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 11 jan 2012 17:12
- Locatie: Deventer
Re: BMWturbotim - S14 turbo
vandaag op men werk ff catch tankje gelast , met schuine kant erin tegen het opspetteren van de olie richting het filter hier een tekeningetje en de foto's heb ook slang slaves voor de oil aanvoer en retour van de turbo , tot 1000 graden bestand , geeft toch iets meer isolatie.
Oke oil retour gelast op de carterpan alleen de goeie koppelingen nog niet binnen deze is als idee..
en spruitstuk gevlakt , eerdaags WG pijp aflassen ..
Oke oil retour gelast op de carterpan alleen de goeie koppelingen nog niet binnen deze is als idee..
en spruitstuk gevlakt , eerdaags WG pijp aflassen ..
- BMWturbotim
- Senior
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 11 jan 2012 17:12
- Locatie: Deventer
Re: BMWturbotim - S14 turbo
Oke kleine update , gedeelte van motorruim ingeplakt met hittebeschermende folie waar het spruitstuk komt en motor er weer eens ingedaan nu hopelijk er niet meer uit !
- BMWturbotim
- Senior
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 11 jan 2012 17:12
- Locatie: Deventer
Re: BMWturbotim - S14 turbo
Zo vandaag weer ff foto's gemaakt !
carterontluchtings tankje geplaatst en aangesloten alleen de retour nog op de motor !
uitlaat vandaag de Lambda sonde moer erin gelast en de V-band koppelingen ertussen , ook laatste stukje ALU IC piping klaar gemaakt schiet mooi op allemaal !
woensdag ook men Stack instrumenten binnen !
carterontluchtings tankje geplaatst en aangesloten alleen de retour nog op de motor !
uitlaat vandaag de Lambda sonde moer erin gelast en de V-band koppelingen ertussen , ook laatste stukje ALU IC piping klaar gemaakt schiet mooi op allemaal !
woensdag ook men Stack instrumenten binnen !
- BMWturbotim
- Senior
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 11 jan 2012 17:12
- Locatie: Deventer
Re: BMWturbotim - S14 turbo
Vanavond begonnen met de kabelboom opnieuw te maken de KMS was toen der tijd voor de 318is gemaakt dus nu zitten de sensoren op een andere plek dus ding helemaal opnieuw gemaakt ! de instrumenten moeten er nog in dus kan niet alles afmaken ! hier een kleine update !
En de belangrijkste BOOST lolol
En de belangrijkste BOOST lolol
- BMWturbotim
- Senior
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 11 jan 2012 17:12
- Locatie: Deventer
Re: BMWturbotim - S14 turbo
Btw ook weer kleine update onder het dashboard is het klaar en netjes genoeg tot die loopt dan intapen !
heb ook de oil cooler verbouwd ik wou toch de aansluitingen bovenaan hebben alleen ik had er verlopen bij omdat het schroefdraad anders is als de AN koppelingen dus ik die eraf geslepen en de AN10 koppelingen erop gelast zo heb ik meer ruimte om de cooler hoger te plaatsen !
ook een leidingkje gemaakt voor de radiateur dat korte pijpje moet ik nog aan de radiateur lassen .
heb ook de oil cooler verbouwd ik wou toch de aansluitingen bovenaan hebben alleen ik had er verlopen bij omdat het schroefdraad anders is als de AN koppelingen dus ik die eraf geslepen en de AN10 koppelingen erop gelast zo heb ik meer ruimte om de cooler hoger te plaatsen !
ook een leidingkje gemaakt voor de radiateur dat korte pijpje moet ik nog aan de radiateur lassen .