Corsa B 2.0 16v + Eaton M90 Supercharger, Nos Etc

Gebruikersavatar
Marcel Gouma
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 955
Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
Locatie: Twente
Contacteer:

Corsa B 2.0 16v + Eaton M90 Supercharger, Nos Etc

Bericht door Marcel Gouma »

Zo na vele jaren stilte van mijn project / drag auto is het nu toch zover dat we bijna weer kunnen gaan rijden.

Ik denk dat de meesten deze corsa nog wel herkennen door het extreme supercharger kabaal.


{pica}

De afgelopen 2 jaar is ze niet meer op de strip geweest.
Ik heb op een andere forum wel een reportage bij gehouden maar dan nu hier ook eens de volledige repo..

In 2008 is de oude motor verwijderd net als de rest van wat erin hoort te zitten:


Afbeelding

Afbeelding

Sneak Preview:

THANKS TO MAX:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Dit is mijn nieuwe uitlaat:

Afbeelding

Afbeelding

Bij dennis mijn nieuwe ecu opgehaald:

Gaat om een DTA S40 Pro...
Weer een stukje van de puzzel af :vertag

Owh ja.. ook de kabelboom voor de motor is nu direct zo goed als af.. paar draden bij in maken, en nog een kleine aanpassing maken voor de ontsteking :)

Afbeelding

Lak is al uitgezocht en nu gaan we nog ff puzzelen qua spuiten :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook diesel wou ff helpen :wors:vertag

Afbeelding

Nieuwe mascotte van CNT (Corsa-NovaTuning.nl) hahah

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Bij deze een sneak preview...

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

damm wat een werk...
Ik zal zo ff foto's uploaden...

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

kleine update:

Stoel zit er nu vast in, tevens ook de gordel geplaatst.
Auto staat nu andersom in de garage..

Dit alles heeft te maken met de ruimte en de werkzaamheden..
Auto gaat deze week aan de voorkant op bokken en dan gaat alles wat eraf kan, eraf :)

Zo staat ie er nu bij:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


New Pic's:

Nog 2 dagen schuren en plamuren en owatrol smeren en de motorruimte is spuitklaar

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nieuwe injectoren:

Siemens 660cc. De andere konden niet overweg met mijn DTA. LI en dit zijn HI injectoren.

Afbeelding

En mijn nieuwe middenconsole:

Afbeelding

Afbeelding

Wordt nog in kleur gespoten weet alleen nog niet welke...
Gat va de radio komt straks alle knoppen inclusief start knop...

Ondertussen druppelen hier nu de onderdelen binnen.
Ik zal aankomende week als meeste binnen is nog een wat spypics gaan maken...

ondertussen gaan we verder met motorruimte want de tank en accu moeten we ook direct klaar maken nu dus er is nog wel ff werk..

Ok, zoals beloofd de foto's..
Sorry sommige zijn wazig maar goed, batterijen van mijn foto toestel zijn nu leeg en heb geen zin om ff nieuwe te scoren hahah..



Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Aankomende weken ga ik mij bezig houden met zowel het diff wat schade heeft opgelopen.. Quaife heeft toch echt een probleem bij het produceren van hun diff's dit is namelijk nummer 2 die problemen heeft...

En ik wil de aandrijflijn verder gereed maken..
Bijna alles ligt klaar alleen moet ik ff 2 naven ompersen en nieuwe wiellagers monteren...

Tevens worden de stuur en fusee kogels vervangen voor nieuwe exemplaren..

Tot zover deze update.. vanaf nu zal ik weer vaker foto's posten van de vorderingen want we kunnen nu meters maken hier in de werkplaats...


Net ff bezig geweest maar zit gewoon nu ff tegen...

Dus morgen avond nog wat doen en moet boos bellen met een leverancier..
En direct ff spullen vor mijn bak bestellen..


Gelijk ff 2 spypics

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gister lekker bezig geweest samen met Max..

Max, thx voor je hulp en de brainstorm sessie...

KISS

Aansluiting voor de map sensor komt onderaan het inlaatspruitstuk:

Afbeelding

en dit is mijn dubbele gasklep die hier al een tijdje klaar ligt. (Niels thx ervoor)

Gisteren de eerste adapter plaat pas gemaakt, deze week de 2de maken.

Afbeelding

Zo, gisteren ff druk geweest met de remklauwen..
Morgen krijg ik de revisie setjes binnen voor de klauwen.
Nieuwe blokken heb ik al liggen en redelijke schijven heb ik ook nog..

Ik heb ff foto's gemaakt van de werkzaamheden aan de klauwen.
Ik moet alleen de zuigersetjes nog ff nabewerken dat die ook weer bling bling zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Alles voor de klauwen ligt nu klaar.
Ga ik morgen en vrijdag verder afmaken..

Aankomend weekend werken dus maandag gaat spul er allemaal onder, en gaat ze als het goed is weer ff op de wielen...

Zo na een dag hard werken zijn we aardig opgeschoten:

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Onderstaande is klikbaar. Iets hogere resolutie :)
king:

Afbeelding

langzaam maar zeker komen we er wel..
Hopelijk snel de gsaklep collector af :P

zo de lichtboom zit er alweer in..
nog ff vastzetten op een paar plekken..
Eens een mooie oplossing voor gaan verzinnen.

Ben nu met de kabelboom bezig van de zekeringkast en welke achter het dash zit.

De meeste overtollige bedrading is eruit.
Nieuwe bekabeling gesoldeerd voor de stekker van het digidash.
En morgen de laatste dingen solderen dan kan deze er ook weer in..

Kunnen we gaan testen met de electronica...
De remslangen aan de voorkant zitten er al half op..

Deze week 's avonds eens alles nalopen en vast zetten..
Had geen zin aan dat klusje vandaag..
Solderen was leuker :P

lichtboom klaar:

Afbeelding

Beginnen aan de grootste wirwar van kabels :(

Afbeelding


zow afgeleden tijd weer een en ander kunnen doen.
Met dank aan jeffrey (corsacruiser) heb ik nu ook de achteras voorzien van nieuwe bussen (geen rubbers !!).

Ook heb ik de speciale kabelboom dingen gevonden om de bekabeling netjes te maken.
thx to duparts.nl

De verdere vorderingen zijn, nieuwe toerenteller en shiftlight ingebouwd.
En een net stukje traanplaat vastgezet aan de bodem bij de bestuurder. ZOdat ik niet alle lak er meteen vanaf trap.

Spy pic:

Afbeelding

Verder vandaag aan het lassen en slijpen geweest en eerste gedeelte van met collectorbak tbv gasklep is nu klaar. Morgen helaas werken maar zondag en maandag ga ik ermee verder :)

Spy pic:

Afbeelding

Afbeelding


Heerlijk bezig geweest vandaag..
Aankomend weekend ga ik weer verder maar ben nu al blij met het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En natuurlijk een filmpje van de throttle Bodie die ook werkt nu..

http://www.youtube.com/watch?v=69G_4QtYc2g

zow me remmen zijn klaar.
Nog 1 keer ontluchten maar dat komt over een paar weekjes wel weer..
Ook de eerste electrische systemen getest en meeste lijkt te werken.
Mis wel een paar kleine functies op het digidash maar nog niet alles is volledig aangesloten dus zie wel of ik het nodig acht.

Afbeelding

En natuurlijk ff een filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=2HwXkQVT23o

Ok, even een kleine foto update:

Men neme een ontsteking:
Afbeelding

Afbeelding

En gaat naar een bedrijf die hele mooie cnc apparatuur en weet ik veel heeft staan.
Ze zijn ook erg goed in topsolid en weet ik veel wat voor software ik daar allemaal al geïnstallareerd heb.

Je moet ze een beetje pushen maar op een gegeven moment krijg je een sms, Ik heb je afdekkappie klaar..
Kijk goed nieuws:

Resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ga straks een en ander plaatsen en uitproberen maar hier ook nog even een aantal andere pic's:

De houders voor de brandstofpompen zijn afgelopen week binnen gekomen:

Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk een aantal koppelingen:

Afbeelding

En niet te vergeten een instelbare regelaar voor mijn 2de brandstofcircuit ivm het lachgas:

Afbeelding

en de pomp (bosch 044) en alu brandstof catch tank niet te vergeten:

Afbeelding

Ook afgelopen week nog een WM injectie opgehaald:

Afbeelding

en niet te vergeten mijn straat banden voor het vervoeren en apk keuren van de corsa.
Moet ze alleen nog ff op de velg leggen:

Afbeelding

Zo ff weer de garage in

:)

Ik ben ook weer ff wat verder:

passen van de brandstofonderdelen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Het ontstekingsafdekplaatje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De plek waar mijn WM injectie tank en pomp komt:

Afbeelding

Afbeelding

Nog een paar nieuwe foto's van vandaag.

Afbeelding

ouwe foto van de brandstoftank,
die is nu ook weer netjes:

Afbeelding

Afbeelding

De Bosch 044 is nu aangesloten op de catchtank:

Afbeelding

WM Injectie op de plaats gezet:

Afbeelding

Afbeelding


Foto van de binnenkant:

Afbeelding

Engine bay:

Afbeelding
http://www.corsa-novatuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Webmaster DHRA

Gebruikersavatar
Marcel Gouma
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 955
Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Corsa B 2.0 16v + Eaton M90 Supercharger, Nos Etc

Bericht door Marcel Gouma »

Vandaag maar weer ff een paar uurtjes aan de hobby geweest..
Kan nu ff niet verder, spul moet eerst naar de lasser en moet een aantal aparte tap-jes hebben..

Heb nu wel de aansluitingen voor de recirculatiekleppen erop zitten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Deze week in de avond uren maar af en toe wat kleine dingen doen..

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Vanavond ga ik nog ff sleutelen en maandag en dinsdag.
dan moeten de nozzle's er allemaal inzitten :)

Zo vandaag de lachgas en WM Nozzle's geplaats.
Wat een leuk klus was dat weer haha..

zit er in zoals ik wilde..
Nu nog brandstofleidingen aansluiten en dan de bedrading nog...

We komen er wel :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de bedrading is compleet gestript en wordt nu aangevuld met alle extra optie's.
Het kan heel complex worden, maar heb wel een schema gemaakt.

De motorkabelboom is een orginele 20xe boom dus dat valt weer mee.
Ik heb straks 10 schakelaar in mijn middenconsole om alles te schakelen...

Dus je moet er steeds opnieuw over nadenken hoe iets mooier en beter kan hahaha
Ik had nog een paar pics gemaakt van de nozzle's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zow vandaag even een aantal extra vacuum / boost aansluitingen gemonteerd.
Tevens de pulsgever in de bak gemonteerd en een aantal slangen weer aangesloten..

Moest eerst de garage en het magazijn eens een beetje opruimen..
Maar daar zie je nu al niets meer van haha..

meteen maar een paar foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ga nu elke dag proberen wat te doen..
Zodat ik voor mijn vakantie een stuk verder ben..

vandaag weer wat spullen binnen gekregen.
Door die klote rug kan ik alleen niet de garage in maar goed..

Loopt wel weer los:

Afbeelding

Afbeelding

zow toch de zin gevonden om de garage in te gaan.
tanden op elkaar en aan de hobby.

accu bak houder ding is ook klaar. nog 2 gaatjes boren en 2 boutjes plaatsen en deze zit ook weer goed vast.
Vervolgens wordt deze ook verchroomd.

bling bling onder mijn kap :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

vandaag nix gedaan, ja foto's gemaakt.
Had wat willen doen maar komt er gewoon niet van..

Volgende week weer denk ik.
wel de beloofde foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eentje om het af te leren:



Afbeelding


Zo weer heel wat bedrading gedaan, wat een piep werk is dat zeg.
Maar goed gister morgen met deze tekening begonnen:

Afbeelding

Dan ga je kabels trekken, en nummeren en nog meer kabels trekken en dan wordt het een draden bende en dan alles weer goedleggen, controleren en nogmaals controleren. Vervolgens solderen, kabelschoenen monteren etc etc.

Nette diverse kabelboompjes van maken en intapen en alles aansluiten.
In de motorruimte ziet het er dan vervolgens zo eruit:

Afbeelding


In het rijdercompartiment zie je nu alleen nog de draden van de DTA. Deze worden binnenkort ook nog aangepakt.

Afbeelding

Ook weer functies toegvoegd op het digidash zoals:

Handrem lampje en hoeveelheid oliedruk. Ook allemaal weer getest.
Oliepomp doet zijn werk goed. direct bij starten al lekker goeie druk zoals het koud hoort te zijn.. (is niet op de foto te zien overigens)

Afbeelding

10 schakelaars waarvan er 2 nog vrij zijn.. (laatste 2 van onderste rij)

Afbeelding

Natuurlijk even de meters ook op de foto haha

Afbeelding

En de fles

Afbeelding

Ook de bekabeling naar de achterkant weg gewerkt

Afbeelding

En nog een paar leuke foto's om het af te leren:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morgen nog ff verder om de pomp van het WM injectie systeem aan te sluiten (2 draden solderen)
en daar een en ander af te werken en te testen.

en nieuwe foto's:
lachgas zit erop op de laatste bekabeling en aanvoer na..
Maar goed. gaat om te kijken of alles past.

Kompressor en dynamo steun:

Afbeelding

Lexaan ruit passen:

Afbeelding

Algemeen plaatje voor lachgas:

Afbeelding

Met lachgas :

Afbeelding

Afbeelding

helaas beetje onscherp maar geeft wel een leuk effect haha:

Afbeelding

Eaton revisie set + bougies:

Afbeelding

Afbeelding

Duidelijke foto van de coupler:

Afbeelding

Zow.. nu nog ff beugels ontwerpen voor de solenoids van het NOS systeem.
king:

ben alweer een heel eind opgeschoten.
Brandstofpomp heeft een aantal uur gelopen om de benzine ff lekker rond te pompen en ik dus een schone tank heb.
Meteen de oude benzine eruit, vandaag nog ff benzine filter vervangen.

Brandstofleidingen nu omgezet naar steel braided en aangesloten op de catchtank.

Ook even een oplossing gezocht voor de lexaan ruit.
Nu alleen nog even vastzetten dat deze niet meer naar beneden zakt.

:D:D

Ook de lachgas toevoer leiding even netjes door een rubbertje daar buiten gehaald.
Voor de rest garage opgeruimd en een klein beetje laatste dingen afgewerkt.

meteen nog ff 2 foto's geschoten:

Afbeelding

Afbeelding

vandaag weer lekker bezig geweest:

De charger is aangepakt. Orginele coupler is echt troep.
Nu geen last meer van een veer die kapot kan gaan:

Neus eraf
Afbeelding

Oude coupler systeem
Afbeelding

De nieuwe coupler
Afbeelding

Erop geplaatst
Afbeelding

Neus erop en alles natuurlijk netjes schoongemaakt van binnen,
tevens friss olie op de kompressor:
Afbeelding

Helemaal klaar om zijn werk te doen:
Afbeelding

En zo staat ze er nu bij.
Afbeelding

Vandaag de kompressor neus steun (inclusief dynamo spansysteem) laten aflassen.
Morgen gaan de eerste delen naar iemand die dit netjes gaat vernikkelen en verchromen.

Ook nog een paar andere kleine dingen gedaan zoals een custom made stekker voor de lucht temp sensor welke in het inlaatspruitstuk is geplaatst.

:D

Lekker vandaag heel veel meters kunnen maken.

Afgelopen week de nieuwe NOS fles ontvangen:

Afbeelding

Onderste Collector deel aan het klaar maken:

Afbeelding

Afbeelding

De dynamo/charger steun, ook verchroomd:

Afbeelding

Afbeelding

Bovenste collector deel:

Afbeelding

Afbeelding

Onderste deel en steun gemonteerd.

Afbeelding

Afbeelding

Charger gemonteerd:

Afbeelding

Afbeelding

Net een spiegel:

Afbeelding

Alles weer op zijn plek:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog mijn velgen die er voor het apk en straat gebeuren opkomen.
Gelijk aan de velgen waar de M&H slicks opliggen:

Afbeelding

Afbeelding

Tevens alle brandstofleidingen en koppeling vastgezet.
Nog een paar kleine dingen en de bedrading.

Aankomende week laat ik de accubak nog even aflassen en meteen verchromen.
Dan is dat ook weer gedaan.


nog ff een filmpje met foto's van de afgelopen 2 en half jaar:

http://www.youtube.com/watch?v=M--IiTA6jm0

afgelopen weekeind een nette spoel/ontvetter bak opgehaald:

schoonmaken:

Afbeelding

nieuwe filters erin:

Afbeelding

Rooster schoongemaakt en er weer geplaatst:

Afbeelding

Aangesloten en getest:

Afbeelding

Kleppie dicht en netjes opgeruimd zo:

Afbeelding

Verder ook nog bezig geweest met de corsa.
Kompressor is er ff afgeweest..

Laatste controles en check check dubbel check.

Recirculatiekleppen geplaatst, brandstofleidingen controle.
Nieuw brandstoffilter geplaatst.

1 spatbord weer gemonteerd.

W/M getest en werkt ook.
Dus aankomende week brandstofsysteem testen en druk afstellen.

Gaat nu lekker.
Zonder spatbord:

Afbeelding

met spatbord:
Afbeelding

ook nog ff vanaf de andere kant:
Afbeelding

Aanpassen NOS leidingen:

Afbeelding

Afbeelding

Motorkap sjabloon, van karton:

Afbeelding

Gat in de kap geslepen, passen en meten:

Afbeelding

Afbeelding

En ze past:

Afbeelding

Afbeelding

Aan het lassen geweest, (hechtlasjes wel te verstaan):

Afbeelding

Resultaat van een dag hard werken:

Afbeelding

Afbeelding

Bumper zit alleen nog los ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En een filmpje van het draaien van de oliedruk.
Accu was alleen een beetje aan de lege kant. Hangt nu aan de lader.

http://www.youtube.com/watch?v=kSXUlXHd1-A


Juul bedankt voor deze geslaagde zaterdag. Binnenkort ff de massa schakelaar aansluiten king:
Ben super happy met het resultaat king:

Binnenkort de kap schuren, laten aflassen en spuiten..



ff een paar foto's van de afgelopen dagen:

NOS verzameling iets uitgebreid:

Afbeelding

Afbeelding

Kabelboom en ECU :

Afbeelding

Kabelboom gemonteerd en verder aangesloten, moet nog 2 massa kabels en 1 stekker:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morgen nog 1 draadje van de lambda aansluiten
Brandstofpomp kunnen we maandag op postkantoor ophalen.

De DTA werkt zoals het hoort.
Alle functies lijken het te doen

Klein beetje lekkerij gehad in het brandstofsysteem.. maar heel minimaal

1 koppeling strakker gedraait en toen was alles droog.


Gaskleppositie sensor moest ik 2 draden van wisselen, deze bleef volgende de dta open staan. en als ik gas gaf ging deze naar 0 toe.

Maar verder was alles aanwezig

Brandstofpompen, injecoren die het doen, ontsteking en wide lambda

En daar komt dit uit:

http://www.youtube.com/watch?v=eh9mYjpdeUs





Ok ze loopt wat moeilijk, maar dit weekend gaan we de motor lekker warm laten worden en eens kijken of we wat langer stationair kunnen draaien. Mij valt het 1000% mee dat ze nog een beetje wil lopen op dit moment.

En dat met een lambda van 0.93 :)

Nieuw filmpje,
vandaag bezig geweest om de lambda waarde naar beneden te krijgen.

Ding blijft klepper rijk lopen maar goed.
Vandaag meer dan een uur de motor laten draaien.

En tevens alle kleine problemen opgelost. Paar kleine dingen zoals een hele lichte lekkage in het brandstofsysteem.
Olie die weg drupte bij de pomp. en koelwater ellende..

Stelde niet veel voor en is allemaal gefixed.

Lijkt nu aardig droog overal.

Nou ff een filmpje gemaakt,
Een raar klapperend geluid zit erin doordat ik de uitlaat gassen naar buiten wou hebben.

De flexibele alu droogtrommel buis klappert aardig door die dikke sidepipe..

Maar goed:

http://www.youtube.com/watch?v=IjWkblSefuE

paar foto's,
die van de lexaan ruiten is een beetje vaag door de weerspiegeling van de ruiten.

Afbeelding

Afbeelding

Paar leuke pictures van de motor:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag de wiel spacers opgehaald.
2cm van H&R, net gemonteerd.

Mooi spul :)

Afbeelding

Afbeelding

nou dan ook maar even een paar spy pics:

Afstellen poulie van de charger:

Afbeelding

Spoorverbreder achter gemonteerd:

Afbeelding

Staat een stuk beter aan de achterkant:

Afbeelding

En even voor het uilijnen de straat wielen eronder gezet:

Afbeelding

Dit was een beetje het project in vogelvlucht.
De teksten kunnen wel eens raar staan aangezien het een copy is van een ander forum waar niet iedereen te vinden zal zijn..

Ik zal de volgende updates ook hier bij gaan houden..
http://www.corsa-novatuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Webmaster DHRA

Gebruikersavatar
Marcel Gouma
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 955
Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Corsa B 2.0 16v + Eaton M90 Supercharger, Nos Etc

Bericht door Marcel Gouma »

Deze band plakt nu wel :)

Afbeelding

:angel

Afbeelding

Samen met freddy aan het sleutelen

Afbeelding

resultaat tot nu toe:

Afbeelding

:D

Motor heeft potentie, dit is de basis en meest veilige afstelling.. Maar ik ben tevreden en daar gaat het om :D

Op de trailer:

Afbeelding

Op de dyno:

Afbeelding

aanpassing aan het wm-injectie systeem:

Afbeelding


Beetje inrijden op de bank:

[youtube][/youtube]

Vaste snelheid, vast toerental bij 112km/u, volgas

[youtube][/youtube]

Dyno run vanuit de auto:

[youtube][/youtube]

ff draaien op een volle parkeerplaats bij FCG

[youtube][/youtube]



Axel heeft nog even een leuk filmpje gemaakt:

[youtube][/youtube]
http://www.corsa-novatuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Webmaster DHRA

Gebruikersavatar
Marcel Gouma
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 955
Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Corsa B 2.0 16v + Eaton M90 Supercharger, Nos Etc

Bericht door Marcel Gouma »

Afgelopen weekend nog wel een paar foto's gemaakt:

slicks:

Afbeelding

Binnenkant:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
http://www.corsa-novatuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Webmaster DHRA

Gebruikersavatar
Marcel Gouma
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 955
Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Corsa B 2.0 16v + Eaton M90 Supercharger, Nos Etc

Bericht door Marcel Gouma »

Aangezien de vorige uitlaat iets teveel herrie maakte, toch maar eens aan de slag gegaan samen met mijn broertje.
Niels kwam vrijdagavond / nacht ;) nog een beetje materiaal brengen.

Toen zijn tim en ik zaterdagmiddag in de middag eens begonnen.
Eerste probleem waar we nu tegen aan liepen was dat de pijp van het spruitstuk niet recht in de tunnel uitkwam.
Nou dat is opgelost. Vervolgens een simons demper geplaatst,

Afbeelding

Toen eens gekeken of mijn huidige demper nog wel wat deed.
Deze open gemaakt, en ja hoor zat nog netjes dempingsmateriaal in.
De demper moesten we noodgedwongen iets inkorten.

Uiteindelijk heb ik nu dus 2 dempers op een kort stukje.
Binnenkort maar weer eens naar freddy cane om te zien of we nu eens een run kunnen doen zonder doof te worden.


Bij deze een filmpje van het nieuwe geluid:
Het huppelen bij stationair is tevens een heel stuk minder geworden.


[youtube][/youtube]
http://www.corsa-novatuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Webmaster DHRA

Gebruikersavatar
Marcel Gouma
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 955
Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Corsa B 2.0 16v + Eaton M90 Supercharger, Nos Etc

Bericht door Marcel Gouma »

Zo, net weer wat spullen binnengekregen:

Safety Equipment:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik kan weer veilig de baan op..

:drive:
http://www.corsa-novatuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Webmaster DHRA

Gebruikersavatar
Marcel Gouma
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 955
Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Corsa B 2.0 16v + Eaton M90 Supercharger, Nos Etc

Bericht door Marcel Gouma »

[youtube][/youtube]

Lekker gespeeld op Summer Edition van 402 Events.
Top weekend gehad.
Redelijk wat runs kunnen maken en beetje gespeeld met de corsa.

Starten in de 2de versnelling en toch nog steeds een 8.2 rijden op de 1/8 mile.
60ft van 2.0 valt een beetje tegen maar veel sneller kom je niet op dat piep asfalt waar geen rubber ligt..

Vond commentaar ook erg leuk :D

En samen met de andere rijders en crew veel plezier gehad.
http://www.corsa-novatuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Webmaster DHRA

Gebruikersavatar
Marcel Gouma
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 955
Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Corsa B 2.0 16v + Eaton M90 Supercharger, Nos Etc

Bericht door Marcel Gouma »

http://www.rpmvision.nl/features/335/spott...aton-compressor

Leuke reportage geschreven door Dennis,
dank hiervoor dennis :amen:
http://www.corsa-novatuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Webmaster DHRA

Gebruikersavatar
corsaracer
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 327
Lid geworden op: 24 okt 2011 15:50
Locatie: brabant
Contacteer:

Re: Corsa B 2.0 16v + Eaton M90 Supercharger, Nos Etc

Bericht door corsaracer »

blijft een mooi project!

en wat een gave motorkap heb je toch :whistle :angel
c20xe in de corsa,
c20xet in opbouw

Gebruikersavatar
Marcel Gouma
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 955
Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Corsa B 2.0 16v + Eaton M90 Supercharger, Nos Etc

Bericht door Marcel Gouma »

zow eindelijks weer foto's:

Afgelopen dagen lekker bezig geweest:

Afbeelding

Afbeelding

Nieuwe Diff is binnen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu alleen nog een stellager gedeelte vinden met tanden..

Afbeelding


Wie o wie heeft deze nog, zie ook:

http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=100&t=159379" onclick="window.open(this.href);return false;

:thumb :thumb
http://www.corsa-novatuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Webmaster DHRA

Plaats reactie