800Hp DartB20 Civic

Gebruikersavatar
Private-Bryce
Junior
Berichten: 47
Lid geworden op: 22 dec 2011 20:02
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

800Hp DartB20 Civic

Bericht door Private-Bryce »

Omdat ik deze week ben begonnen met plannen maken om de carrosserie aan te passen voor de strip denk ik dat dit een mooi moment is om ook een project topic te starten.

Om te beginnen is m`n doel niet alleen hard gaan, maar heb ik een aantal compromissen gesloten.
Auto moet straat legaal zijn en min of meer "streetable" (voor zover dat nog gaat) omdat ik af en toe naar een meeting wil rijden zonder trailer.
Of een paar rondjes snelweg pakken om onwetende rijkeluiskindjes het leven zuur te maken.
Looks en details vind ik ook erg belangrijk.
Alles moet perfect zijn, anders is het niet goed genoeg.

Eigenlijk is het het best te verwoorden als:

Ik wil thuis m`n auto kunnen starten, naar drachten rijden, banden wisselen, 10sec. rijden, banden wisselen en in de rij van de show and shine gaan staan, 3e worden en weer naar huis rijden...

Dit is natuurlijk niet wat ik ga doen maar het is om aan te tonen hoe betrouwbaar en hoe netjes de auto moet zijn.

Dat gezegd is het tijd voor de feiten.

De Carrosserie

Carrosserie is een 1994 Honda Civic Hatchback deze gaat medio Mei/Juni naar VA-Motorsport voor z`n metamorfose.
De carrosserie word volledig kaal afgeleverd voor de volgende aanpassingen:
-Loogbad voor het verwijderen van lak, kit, bitumen, tectyl en andere narigheid.
-Naden doorlassen waar nodig
-Chromoly lichtgewicht rollcage naar SFI specificaties en gekeurd tot 7.5sec. 1/4mile.
-Afneembare steun voor remparachute.
-60Ltr. Racetank ingebouwd op de originele plaats (of iets naar voren indien mogelijk)
(60Ltr. tank is trouwens 1 van de compromissen omdat ik op E85 wil rijden en dat nog slecht verkrijgbaar is aan de pomp in Noord-Holland en ik niet zonder wil komen staan) (en ik het al vervelend genoeg vind om 1 jerrycan extra mee te moeten nemen :P)
-Opnieuw in bad voor een beschermende grondlaag..

Als de carrosserie terug is wil ik zelf nog wat dingetjes aanpassen maar niet echt noemenswaard.

De motor...

De motor heb ik al een tijdje in de woonkamer staan en is gebouwd door ENDYN in Texas.
Hij moet op E85 zo`n 800pk gaan produceren en tussen de 9.500 en 10.000 gaan draaien.
Specs:
-Dart Block
-Weld Deck, Relocate Water Passages, Rework Oil Passages
-Deburr/Polish Crankcase Area
-87.20mm Crower Crankshaft
-Strutted Rollerwave Pistons
-Rings (PCM Coated)
-Crower Custom Billet Rods
-Piston Dome/Skirt Coating
-Cometic Head Gasket
-ARP Head Studs
-Honda Main Bearings
-Honda Thrust Bearings
-Honda Rod Bearings
-Modifyd ITR Oilpump
-Modifyd Moroso Oil Pan/Pick-Up
-Fluidampr Harmonic Balancer
-New Honda GSR Head
-Rework Cylinder Head
-Manganese Bronze Valve Guides
-Black Nitride Racing Valves
-ENDYN Valve Springs
-Titanium Retainers
-O-Ring Head
-Endyn Turbo Bump-Stix Cams
-AEM Cam Gears
-Endyn Fabricated Intake Manifold

MAX. BOOST 60PSI
MAX. RPM 10500
MAX. HP 1000+

Hier heb ik zelf nog aan toegevoegd:

-Bisimoto Heat Shielding Intake Gasket
-T1 Oil Catchcan Inc. Braided Lines And Fittings
-Meziere Electric Waterpump
-AEM Fuelrail
-AEM Fuelpressure Reg.
-Custom Alu. Engine Mount (Now Available At http://www.PurpleMonkeyEngineering.com" onclick="window.open(this.href);return false;)
-Custom Water Pipe (Thanks Gearhead! http://www.lachgasvullen.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Your Source For All Your Nitrous Products And Custom Parts In Drachten)
-Fullrace topmounth
-Fullrace 4" Downpipe
-Fullrace Dual Backdoor Intercooler
-Twin TIAL 44mm. WG.
-TAIL Q 50mm. BOV.
-BorgWarner 8374 EFR T4 1.05A/R


Transmission
Betreft de versnellingsbak had ik gekozen voor een straigt cut dogbox van Mfactory met DSS ProLevel LSD. De keus was eigenlijk op MFactory gevallen omdat dit het enige bedrijf was dat een complete bak kom leveren.
Toen ik later wat op honda-tech zat te lezen las ik dat de dogsets van MFactory behoorlijke gebreken hadden...
Gelukkig hebben ze dit zelf ook in de gaten gehad en ze hadden al gemeld dat ze tegenwoordig de dogsets ergens anders laten maken...
Bij het checken bleken er albines in te zitten... Beter!
Specs:
-reconditionet transmission
-albines gear (straightcut doggears) (3.00/2.00/1.39/1.09 and 4.00FD)
-handcuff
-HLHS bearings
-DriveShaftShop Pro Level LSD
-Exedy Hyperseries Twinplate

Noujah verder nog een hoop plannen, ideeën en wensen maar aangezien ik ondertussen al meer dan een uur zit te typen voeg ik nog even een paar fototjes toe en de rest is voor later...C ya

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Private-Bryce op 30 nov 2012 02:48, 1 keer totaal gewijzigd.
SPONSORS WANTED

Gebruikersavatar
Marcel Gouma
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 955
Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: 800Hp DartB20 Civic

Bericht door Marcel Gouma »

gaaf project.
ben benieuwd naar de updates..

:D
http://www.corsa-novatuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Webmaster DHRA

Gebruikersavatar
Corsa_GSi
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 750
Lid geworden op: 19 okt 2011 14:38
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Re: 800Hp DartB20 Civic

Bericht door Corsa_GSi »

Mooi spul :)

Ben benieuwd naar het onderstel.
Speed provides the one genuinely modern pleasure!

Gebruikersavatar
Private-Bryce
Junior
Berichten: 47
Lid geworden op: 22 dec 2011 20:02
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: 800Hp DartB20 Civic

Bericht door Private-Bryce »

Jah het onderstel moet ik me nog even verder in verdiepen...

blijft igg wel originele ophanging VTI ophanging...
maar dan met PU rubbers, fullrace tractionbar en de remmen mogen ook wel een update maar dan moet ik ff uitzoeken wat er op de markt is, wat past en waarmee ik me veilig voel op zowel de strip en de straat

en heb een buddyclub racing spec. schroefset maar dit is eigenlijk een teruggetunde circuitset voor op straat, ik heb geen idee wat het verschil is met een schroefset die voor de strip ontwikkeld is dus daar moet ik nog even wat informatie over inwinnen of het de moeite waard is/nodig is deze te vervangen voor een dragset...

verder denk ik op 13" 9.0/24.5 M/T te gaan rijden maar ook hier ben ik nog niet zeker van...

S/M mag max. 10.5" slicks hebben maar deze kan ik alleen voor 15" wielen vinden en zijn 26" ipv 24.5" hoog...

ben nog opzoek naar goeie informatie over wat de voor en nadelen van beide zijn...
als iemand hier wat meer over weet let me know
SPONSORS WANTED

ReesKees
Senior
Berichten: 496
Lid geworden op: 24 okt 2011 14:42

Re: 800Hp DartB20 Civic

Bericht door ReesKees »

mooi plaatje van een rolkooi..........

Gebruikersavatar
Private-Bryce
Junior
Berichten: 47
Lid geworden op: 22 dec 2011 20:02
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: 800Hp DartB20 Civic

Bericht door Private-Bryce »

ReesKees schreef:mooi plaatje van een rolkooi..........
Idd;) bedant daarvoor kees;)
SPONSORS WANTED

Gebruikersavatar
Shepherd moon
Senior
Berichten: 322
Lid geworden op: 22 dec 2011 17:54
Locatie: Belgie Waasland

Re: 800Hp DartB20 Civic

Bericht door Shepherd moon »

geil project :drool

blijf ik met uiterste intresse volgen :geek:
Honda EG4 "Mini-me" D15 (RIP) 148pk 174,8 nm
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)

Gebruikersavatar
vtec rider
Normal
Berichten: 219
Lid geworden op: 19 okt 2011 09:20
Locatie: purmerend

Re: 800Hp DartB20 Civic

Bericht door vtec rider »

Mooi project...tipje voor onderstel: http://www.omnipowerusa.com/product.asp?P_ID=122

Gebruikersavatar
Private-Bryce
Junior
Berichten: 47
Lid geworden op: 22 dec 2011 20:02
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: 800Hp DartB20 Civic

Bericht door Private-Bryce »

vtec rider schreef:Mooi project...tipje voor onderstel: http://www.omnipowerusa.com/product.asp?P_ID=122
Ik had idd al wat gelezen over die dingen maar de meningen lopen heel erg uiteen.
De een prijst ze de hemel in en de ander heeft ze van narigheid er weer onder vandaangeschoefd...

Maar ik hou ze in m'n achterhoofd, prijs is ook niet verkeerd!
Bedankt voor de link!
SPONSORS WANTED

Gebruikersavatar
Private-Bryce
Junior
Berichten: 47
Lid geworden op: 22 dec 2011 20:02
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: 800Hp DartB20 Civic

Bericht door Private-Bryce »

Lekker zo'n rustig nachtdiensie in combinatie met een i-phone, internet en oplader...
Zo'n 10uur lang shit gelezen over dempers, veren en ophanging...

Die omnipowers worden het dus niet, daar is alleen de hoogte afstelbaar...
Zal gerust wel goed zijn maar wil toch iets wat ik in kan stellen...

Denk dat t strange engineering dempers worden met 12k voor en 18k achter veren...
Omdat ik eigenlijk niemand heb gezien op fora die wat anders als 12k/18k gebruikt lijkt dit me een mooi basispunt om mee te beginnen...wel schijnt die 18k achter niet leuk te zijn op straat dus dat word gewoon swappen met m'n racing spec's als ik de straat op ga...

Denk niet dat ik veel aan afstellen toe kom het eerste jaar, zal m'n handen wel vol hebben met de auto te leren kennen maar goed, t is een beetje met het oog op de toekomst natuurlijk...

Zag ook dat M&H 9.5" brede slicks heeft voor 13" wieltjes scheelt toch weer, M/T had ze maar tot 9.0" of je moest naar 26" hoog gaan maar dat ziet er niet uit op een "straatauto" en om nou zo'n exospeed front erop te zetten zie ik ook niet zitten...

Noujah, ik heb m'n werktijd nuttig besteeds, ga maar eens tanken en naar huis denk;)
SPONSORS WANTED

Plaats reactie