Fiat Ritmo Dynorun met NOS

Gebruikersavatar
Corsa_GSi
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 750
Lid geworden op: 19 okt 2011 14:38
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Re: Fiat Ritmo Dynorun met NOS

Bericht door Corsa_GSi »

:rock
Speed provides the one genuinely modern pleasure!

Gebruikersavatar
Abarthdriver
Junior
Berichten: 54
Lid geworden op: 15 jan 2012 18:13
Locatie: Kollum

Re: Fiat Ritmo Dynorun met NOS

Bericht door Abarthdriver »

snelle melle schreef:helpt wel dat lachgas , zal wel mooi rijden denk ik . mooie vermogenslijn met die 100 pk shot. ga denk ik ook lachgas op de tdi zetten met een 50 pk shot . die van jou had bij 2800 toeren iets meer dan 100 pk , de diesel heeft bij dat toerental dan al 200 pk en 500 nm dus ik hoop wel dat de auto dan nog een beetje van zijn plek komt ,het is nu al moeilijk om echt snel op te trekken in de 1,2 en 3. heb je trouwens de ontsteking iets veranderd met zoveel lachas erbij...
Nou Melle,dat rijd inderdaad mooi ja.max met dat 75 pk shot gereden tot nu toe, en op de snelweg naar van vught toe,in notime 210 op de teller.
Denk ook meer dat het de combinatie is,ouderwetse 2 liter dubbelnokker met dubbele carburateurs,die lekker gorgelen bij constante snelheid en bij volgas geven stevig happen naar lucht.En als je dan het lachgas activeert .............ja dat is sensatie! Bam in ene keer die pk´s erbij en het koppel.

Met een diesel is dat heel anders,vooral de beleving.Rijd voor m´n werk ook in een potente diesel,maar een racy gevoel krijg ik er niet van.

En de diesels die op de strip rijden .....je hoort ze bijna niet ....je ziet ze bijna niet :lol .............en toch rijden sommigen in de 12/ 13 sec PETJE AF.

En als je lachgas op je tdi wilt zetten,volgens mij heel simpel. Kun je alleen maar een droog systeem toepassen. Enkel lachgas in je inlaatspruitstuk injecteren en klaar. Zijn speciale sets voor te krijgen. en reken bij een droog 50 shot op zeker 100 nm extra!!

En aan mijn ontsteking heb ik niets veranderd,is nog helemaal standaard,digiplex van fiat kun je niks aan afstellen. Die digiplex werkt met 2 sensoren 1 op het vliegwiel en de andere op de krukas poelie. Die altijd het juiste ontstekings tijdstip berekend .En ook met het gas erbij gaat het tot nu toe prima.
Love the sound of sucking dual Carbs!

Gebruikersavatar
Jaap blom
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 337
Lid geworden op: 19 okt 2011 15:49

Re: Fiat Ritmo Dynorun met NOS

Bericht door Jaap blom »

Om zeker te zijn dat de ontsteking altijd ok staat zou je eens de uitlaatgastemperatuur kunnen meten, zonder nos, met nos en zo weten of ie niet de klepjes gaat verbranden.

Gebruikersavatar
Corsa_GSi
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 750
Lid geworden op: 19 okt 2011 14:38
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Re: Fiat Ritmo Dynorun met NOS

Bericht door Corsa_GSi »

http://www.jegs.com/c/Gauges-Tachs_Air- ... 5/10002/-1" onclick="window.open(this.href);return false;
Speed provides the one genuinely modern pleasure!

Gebruikersavatar
freek corsa
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 568
Lid geworden op: 16 nov 2011 21:32
Locatie: Friesoythe

Re: Fiat Ritmo Dynorun met NOS

Bericht door freek corsa »

Je staat op de eerste plaats in de C-SL

Dus als je morgen in Drachten een 14.00 tijd rijdt dan bouw je de voorsprong uit :D
#111 Freek Teeuwen -> Opel Corsa A C20NE Turbo -> 700kg 277pk 417Nm -> 1/4 mile 11,87 sec.

Gebruikersavatar
323V6
Normal
Berichten: 180
Lid geworden op: 22 nov 2011 19:10

Re: Fiat Ritmo Dynorun met NOS

Bericht door 323V6 »

Succes morgen, ben wel benieuwd hoe jouw systeem eruit ziet.

Misschien morgen is tegen elkaar rijden is wel leuk denk ik ;)
Klze powered :)

Gebruikersavatar
Abarthdriver
Junior
Berichten: 54
Lid geworden op: 15 jan 2012 18:13
Locatie: Kollum

Re: Fiat Ritmo Dynorun met NOS

Bericht door Abarthdriver »

Thanks....en jij ook succes morgen. En mijn systeem is heel erg simpel.

En ff tegen elkaar rijden is zeker leuk.

Doen we!!
Love the sound of sucking dual Carbs!

Gebruikersavatar
Corsa_GSi
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 750
Lid geworden op: 19 okt 2011 14:38
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Re: Fiat Ritmo Dynorun met NOS

Bericht door Corsa_GSi »

Tegen elkaar rijden mag altijd, zolang het de line-up maar niet verstoord :)
Speed provides the one genuinely modern pleasure!

Plaats reactie