golf 2,5 turbo......

snelle melle
Junior
Berichten: 59
Lid geworden op: 10 jan 2012 21:24

Re: golf 2,5 turbo......

Bericht door snelle melle »

moet nog wel wat meer aanpassingen doen, de overbrenging in de bak ga ik nog veranderen omdat die nog aan de korte kant is en ook moet er nog een sper in de bak . verder vind ik de motorsteunen te stug , de auto trilt erg bij lage toeren en ik ga er gewoon mee op de weg rijden dus het moet al een beetje leuk blijven. het verbruik vind ik nog meevallen heb vrijdag de tank volgegooid en heb er nu een 360 km mee gereden, denk dat ik een 400 a 420 km haal op een tank . de motor pakt ook onderin goed op 50 in de 5 is geen probleem . ga binnenkort eerst een uitlaat maken met een extra demper erbij , denk dat het geluid nog een 10 a 12 db zal zakken . het eerste stuk wordt 90 mm en bij de achteras wordt hij dan 76 mm .....

Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: golf 2,5 turbo......

Bericht door Gerard Roelofsen »

Ben benieuwd, ben je er bij op drachten??
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

snelle melle
Junior
Berichten: 59
Lid geworden op: 10 jan 2012 21:24

Re: golf 2,5 turbo......

Bericht door snelle melle »

ga eerst nog met de golf1 tdi rijden , ga later dit jaar wel een keer met de 5 pitter proberen maar ik wil hem eerst nog wat beter hebben . heb hier nog eenzelfde motor staan , als de regel voor de belasting op diesels doorgaat ga ik denk ik voor een 4 motion onder de golf 1 met een zelfde motor die nu in de golf 2 zit maar dan met een turbo , denk een gt40 of gt 35. bij kronenburg hebben ze ook een 2,5 liter met een gtx35 gemaakt en die zit op een 700 pk. heb vorig jaar een 1800 a 2000 km met de tdi gereden dus als je daar straks een 1000 a 1100 euro belasting voor moet betalen , aan de andere kant loopt de golf 1 gewoon 1 op 17 a 18 en daarmee rijdt je ook nog een 12,6 op de kwart mijl.....

snelle melle
Junior
Berichten: 59
Lid geworden op: 10 jan 2012 21:24

Re: golf 2,5 turbo......

Bericht door snelle melle »

vandaag de auto wat beter laten afstellen bij vtt, heb er ondertussen een andere uitlaat onder en ook heb ik nog een motorsteun wat verbeterd en er dus een andere voor gemaakt . de toerenbegrenser zit nu op 7000 in plaats van 6000 toeren . hij heeft zijn max vermogen bij 5400 toeren en houd dit vast tot 7000 toeren. er moet alleen nog een ander uitlaatspruitstuk voor gemaakt worden omdat bij het orginele spruitstuk de doorgang maar 58 a 60 mm is en zorgt ervoor dat hij de laatste 1600 toeren geen vermogenswinst meer pakt terwijl de druk wel oploopt. hij heeft nu 288 pk bij 5400 toeren op 0,6 bar druk . het spruitstuk gaan we na de zomer bij vvt maken....

Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: golf 2,5 turbo......

Bericht door Gerard Roelofsen »

Komt goed zo te horen
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

Gebruikersavatar
freek corsa
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 568
Lid geworden op: 16 nov 2011 21:32
Locatie: Friesoythe

Re: golf 2,5 turbo......

Bericht door freek corsa »

:D Ga zo door

Is deze motor gelijk aan de audi S2 motor?

Dan kun je er heeeeel veeeeel vermogen uit halen ;)
#111 Freek Teeuwen -> Opel Corsa A C20NE Turbo -> 700kg 277pk 417Nm -> 1/4 mile 11,87 sec.

snelle melle
Junior
Berichten: 59
Lid geworden op: 10 jan 2012 21:24

Re: golf 2,5 turbo......

Bericht door snelle melle »

Heb ondertussen al wat problemen gehad met de 5 pitter, had er een nieuwe bosch racebenzinepomp op maar deze is kapot gegaan .De benzinedruk was hierdoor ook veel te laag met als gevolg 4 van de 5 zuigers zijn stuk gegaan , ze zijn gestraald en er zijn grote stukken uit de bovenkant van de zuiger. Ik heb er andere zuigers ingedaan en ook is de compressie iets gedaald en momenteel draai ik nu op 1 bar druk in plaats van 0,6 bar. Heb in de golf 1 nu ook een 20v hangen en hier komt een gt30 of gt35 op , de tdi motor is verkocht en gaat nu in een crossauto. Voor de golf1 moet ik nog een kabelboom maken , nog een benzinepomp monteren en nog wat dingen , denk dat hij met een paar maand wel klaar is......

Gebruikersavatar
freek corsa
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 568
Lid geworden op: 16 nov 2011 21:32
Locatie: Friesoythe

Re: golf 2,5 turbo......

Bericht door freek corsa »

Mogen we ook foto's zien van hoe de motorruimte er nu uit ziet?

Wel balen van die schade die voorkomen had kunnen worden.
Was het een Bosch brandstofpomp die via Ebay gekocht is?

Heb je een foto van die pomp?
Misschien is het een imitatiepomp.
#111 Freek Teeuwen -> Opel Corsa A C20NE Turbo -> 700kg 277pk 417Nm -> 1/4 mile 11,87 sec.

snelle melle
Junior
Berichten: 59
Lid geworden op: 10 jan 2012 21:24

Re: golf 2,5 turbo......

Bericht door snelle melle »

Heb vandaag nog een paar lage compressie zuigers meegenomen voor de 5 pitter en hier zitten ook veel dikkere drijfstangen bij, er zit alleen iets verschil in de dikte van de zuiger, de zuiger die er uit komt is 82,465 en de zuigers die ik mocht passen zijn 82,455 . Als je de zuiger in de motor doet zit hij er wel mooi in , hij zit niet ruim of zo maar ik vraag me toch af of ik ze er wel in moet zetten....

Gebruikersavatar
BMWturbotim
Senior
Berichten: 323
Lid geworden op: 11 jan 2012 17:12
Locatie: Deventer

Re: golf 2,5 turbo......

Bericht door BMWturbotim »

Ligt eraan wat je zuiger speling was en nu is , als de zuigerspeling niet boven de 0.1mm zit zou ik ze er gewoon inzetten :)

Plaats reactie