golf 2,5 turbo......

snelle melle
Junior
Berichten: 59
Lid geworden op: 10 jan 2012 21:24

Re: golf 2,5 turbo......

Bericht door snelle melle »

onderste ketting van de krukas ligt er af , er mist ook een geleider dus ik ben bang dat de motor inwendig ook schade heeft. zal van de week de kop er even afhalen . als er te veel schade is ga ik een r32 motor halen en deze voorzien van een gt 35 ....

snelle melle
Junior
Berichten: 59
Lid geworden op: 10 jan 2012 21:24

Re: golf 2,5 turbo......

Bericht door snelle melle »

ga denk ik toch voor de r32 motor , kan ook nog een turbokit kopen voor een r32 , hier zit een garrett gt 35 bij en bij een laaddruk van 1 bar zou je dan op een 440 a 460 pk moeten kunnen komen . als het dan allemaal goed bevalt kan ik de motor nog voorzien van andere zuigers en drijfstangen, en kan ik met deze turbo een 550 of meer pk halen . zal dan wel een 4 motion onder moeten denk ik ....ga er nog even over nadenken en een beetje uitrekenen wat het nou gaat worden ....

snelle melle
Junior
Berichten: 59
Lid geworden op: 10 jan 2012 21:24

Re: golf 2,5 turbo......

Bericht door snelle melle »

het wordt toch de 5 pitter, motorsteunen zijn klaar en ga vanavond of morgen de kop er afhalen en een zuiger er uit halen zodat er 5 zuigers voor gemaakt kunnen worden, denk dat ik die in engeland laat maken. heb ook nog een garrett gtx 35 r op het oog , ga eerst op een 1 a 1,1 bar rijden denk ik en dan zal hij op een 420 a 430 pk zitten , op een 1,4 a 1,5 bar zou hij over de 500 moeten hebben ......" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: golf 2,5 turbo......

Bericht door Gerard Roelofsen »

Klinkt goed , ben benieuwd, post ff een paar pica's van de voortgang
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

Gebruikersavatar
Corsa_GSi
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 750
Lid geworden op: 19 okt 2011 14:38
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Re: golf 2,5 turbo......

Bericht door Corsa_GSi »

Kan je geen spullen lenen van de Audi TT RS, die heeft toch een 5 cilinder turbo erin.
En die motor is weer verwant aan de atmo motor in de Vento in de States toch?
Speed provides the one genuinely modern pleasure!

snelle melle
Junior
Berichten: 59
Lid geworden op: 10 jan 2012 21:24

Re: golf 2,5 turbo......

Bericht door snelle melle »

het gaat geen turbo worden maar een rotrex supercharcher c38-91, deze heeft bij 1 bar genoeg lucht voor 650 pk. ben alleen bang dat het inlaatspruitsuk ook anders moet omdat er nu een kunststof spruitstuk op zit. het spruitstuk van een tt rs pas niet omdat dit tijpe motor de injectoren in de kop heeft en niet in het inlaatspruitstuk .ben dus bang dat ik een inlaatspruitstuk moet laten maken . ben ook een paar weken met de stuurbekrachtiging bezig geweest omdat de pomp van de stuurbekrachtiging niet meer paste door ruimtegebrek, heb het nu vervangen door electroniche stuurbekrachtiging kan dit straks ook instellen op snelheid , dus bij hogere snelheid gaat hij zwaarder sturen .....

Gebruikersavatar
Jaap blom
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 337
Lid geworden op: 19 okt 2011 15:49

Re: golf 2,5 turbo......

Bericht door Jaap blom »

Voor een inlaat moet je maar eens met @bmwturbotim contact opnemen. Zijn werkstukken zien er keurig uit.

Gebruikersavatar
BMWturbotim
Senior
Berichten: 323
Lid geworden op: 11 jan 2012 17:12
Locatie: Deventer

Re: golf 2,5 turbo......

Bericht door BMWturbotim »

Goed idee ;) heb er net weer 1 klaar gemaakt van alu :)

snelle melle
Junior
Berichten: 59
Lid geworden op: 10 jan 2012 21:24

Re: golf 2,5 turbo......

Bericht door snelle melle »

ben afgelopen vrijdag met de golf2 naar de rdw geweest, heb de 2,5 20v met rotrex supercharcher er in en dit staat straks ook op het kenteken als het goed is . had alle bonnen mee , van de motor , de supercharcher en nog een paar dingen .moest er om 10 uur wezen en om 10 over 12 was ik er pas weg , had gelukkig zelf gegevens en info over de motor meegenomen want ze hadden alles niet in de computer staan . de geluidstest zat net op het randje. de auto mocht 95 db hebben en kwam uit op een gemiddelde van 94,6 db. heb de druk nu op nog maar 0,45 bar staan en de toerenbegrenzer hebben we eerst wat terug gezet van 7400 naar 6200 omdat de uitlaat dikker moet , hij werd te warm. de druk gaat straks naar een 1,1 a 1,2 bar en de uitlaat wordt 76 of 90 mm . de auto zit nu op een 240 pk en het geluid van de 5 pitter is echt super. de auto moest ook opnieuw gewogen worden en hij was maar 6 kilo zwaarder op de vooras dan met de 1,9 tdi motor...

Gebruikersavatar
freek corsa
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 568
Lid geworden op: 16 nov 2011 21:32
Locatie: Friesoythe

Re: golf 2,5 turbo......

Bericht door freek corsa »

Dikke update, gefeliciteerd met het op kenteken krijgen :D

Ik ben erg nieuwsgierig naar het geluid en de prestaties ;)
#111 Freek Teeuwen -> Opel Corsa A C20NE Turbo -> 700kg 277pk 417Nm -> 1/4 mile 11,87 sec.

Plaats reactie