Shepherd moon Honda civic 1500cc mini-me

Gebruikersavatar
Marcel Gouma
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 955
Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Shepherd moon Honda civic 1500cc mini-me

Bericht door Marcel Gouma »

of we er wat van kunnen leren is vraag 2..
Want ik emigreer direct als ze hier ook zo bezig gaan qua wetgeving..
Dan maar de grens over..

Wanneer je mensen de mogelijkheden geeft om iets eenvoudig te herkeuren is het toch veel meer een win win situatie.

je kunt ook een 2liter rijden en voor de keuring in belgië de orginele motor terug hangen..
Daar wordt je ook niet echt vrolijk van als dat soort praktijken gebeuren.

Maar back on topic..
http://www.corsa-novatuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Webmaster DHRA

Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: Shepherd moon Honda civic 1500cc mini-me

Bericht door Gerard Roelofsen »

Ik denk dat we er van kunnen leren dat we dit in Nederland niet moeten willen. dan kan niemand meer creatief een voertuig maken.

Er word in Belgie vanuitgegaan dat een contructeur als bv opel/vw enkel goede veilige auto's kunnen maken. dit is in mijn visie een grote misvatting.

ben het met marcel eens dat als je mensen een kans geeft een voertuig legaal te herkeuren je een win win situatie hebt.
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

Gebruikersavatar
Shepherd moon
Senior
Berichten: 322
Lid geworden op: 22 dec 2011 17:54
Locatie: Belgie Waasland

Re: Shepherd moon Honda civic 1500cc mini-me

Bericht door Shepherd moon »

tja, maar zo is het helaas niet en daarmee moet ik ook maar voort blijven doen ;-)

Maar ik geef toe dat ik tegen de grenzen loop van het praktische.
namelijk tijd te weinig met het gezin om alle jaren ff al die aanpassingen terug in orde te maken om hopenlijk binnen de grenzen te vallen van het mogelijke, van de technische keuring.

Het is altijd in 2 keer dat je gaat. 1 keer om de waslijst aan nodige aanpassingen terug origineel te zetten (zo leer je ook eigenlijk wat kan blijven in je setup) en 1 keer om hem hopelijk goedgekeurd te krijgen, maar meestal struikelen ze dan over de CO.
en dan hoop je op de goede kennis van de keuring-meesters, omdat zij soms het zelf niet goed meer weten over bepaalde zaken. (met alle respect voor die hun vak, het is ook niet altijd even makkelijk voor hun in belgië)

Als je ieder jaar opnieuw nieuwe aanpassingen maakt is het weer een grote vraag hoe de wagen door de keuring zal geraken. Dit jaar bijvoorbeeld m'n bushings in m'n onderstel. Kunnen ze ook zwaar over vallen, maar dan zit ik met een nog groter probleem.

big brake kits kan ik niet monteren, want dan kan ik ze niet verbergen in m'n 13 inch standaard wieltjes.
en ga zo maar door.

Op termijn overweeg ik hopelijk ooit eens ergens constant in de 13 te rijden om zo ook in de SE te kunnen racen. Dan ben ik ook van die keuring af, kan ik ook gewoon rustig genieten van de hobby zonder ieder jaar te strijden om deze straatlegaal te houden in belgie.

Ik geef toe dat die wetgeving mij echt idd op een zeer creatief pad heeft gestuurd met dit motortje en daar ook veel heb uit geleerd als hobby'ist. En ik blijkbaar binnen Belgie dingen liet zien met dat project die eerst niet voor mogelijk gehouden werd. En ik ben en kan daar ook fier op zijn eigenlijk ondanks de tegenslagen die er gepasseerd zijn.

Maar ik geef ook helaas even hard toe dat ik graag wil verder bouwen aan dit project op een ontspannen wijze, zonder steeds in alle moeilijkheden binnen de lijntjes van de belgische wet te kleuren. :?
Maar dan nog steeds met m'n eigen principes er in gehouden natuurlijk => moeilijk gaat ook wel... ooit , maar het is het leukste om die weg er naar toe te verzinnen en aan te leggen :lol:
Honda EG4 "Mini-me" D15 (RIP) 148pk 174,8 nm
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)

Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: Shepherd moon Honda civic 1500cc mini-me

Bericht door Gerard Roelofsen »

Gewoon een die motor er in leggen en een setje slinks er onder, voilà een knappe SE auto.

:jerry
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

ignition008
Junior
Berichten: 72
Lid geworden op: 27 dec 2011 23:31

Re: Shepherd moon Honda civic 1500cc mini-me

Bericht door ignition008 »

altijd respect voor je projecten jelle
FAST ENGINEERING

hondacivic1980
Junior
Berichten: 85
Lid geworden op: 23 dec 2011 20:01

Re: Shepherd moon Honda civic 1500cc mini-me

Bericht door hondacivic1980 »

Goed bezig :rock

Gebruikersavatar
ml.brand@hotmail.com
Junior
Berichten: 86
Lid geworden op: 05 jan 2012 00:24

Re: Shepherd moon Honda civic 1500cc mini-me

Bericht door ml.brand@hotmail.com »

echt knap werk man veel uit niks gehaald en heel netjes te werk gegaan, t afstellen van iets wat veranderd word zit t meeste tijd in perfectie is alles

Gebruikersavatar
Shepherd moon
Senior
Berichten: 322
Lid geworden op: 22 dec 2011 17:54
Locatie: Belgie Waasland

Re: Shepherd moon Honda civic 1500cc mini-me

Bericht door Shepherd moon »

dank je voor de comliments. :) 't is idd de laatste loodjes die het meeste werk en ook helaas de nodige financien vergen.
Maar met het huis in vooruitzicht zal die ff bevroren worden en maak ik de civic gewoon klaar voor een seizoen fun zonder al te veel upgrades tov nu. Dan zien we later wel wat de geldbeugel toelaat om deze af te werken.

Daarna project 2 hopelijk eens in de startblokken krijgen, maar dat is nog verre toekomst. ;)
Honda EG4 "Mini-me" D15 (RIP) 148pk 174,8 nm
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)

hondacivic1980
Junior
Berichten: 85
Lid geworden op: 23 dec 2011 20:01

Re: Shepherd moon Honda civic 1500cc mini-me

Bericht door hondacivic1980 »

:tree komt allemaal goed

Gebruikersavatar
Shepherd moon
Senior
Berichten: 322
Lid geworden op: 22 dec 2011 17:54
Locatie: Belgie Waasland

Re: Shepherd moon Honda civic 1500cc mini-me

Bericht door Shepherd moon »

update:

wat spullen besteld voor de keuring alsook meteen een goede upgrade te doen van m'n remmensysteem achteraan.

Eerst dit want ze blijven er maar op zagen omdat ik slecht beeld heb
:roll:

Afbeelding

en de linkse ervan ook natuurlijk... :wink:

remmen:

Wordt dus achteraan een schijfrem ipv trommel systeem.
242mm schijven achteraan tov de 262 voor lijkt een mooi evenwicht.


Het zijn geboorde schijven en vanvoor nog steeds de gegroefde.
En stalen remleidingen achter. Vooraan wordt ook nog wel eens aangepast :) foto's volgen nog.

Enkel de klauwen heb ik dus nieuw gekocht omdat al die occasies op niet veel trokken.
Daarbij zijn dan nog Energy suspension rubbers aanwezig in de langsarmen achteraan dus is ook weeral een mooie update tov m'n huidige afgekeurde rotte exemplaren.

Afbeelding

En nog een extra die plots voor m'n neus kwam verschijnen die ik wel heel goed kon gebruiken in m'n upgrade naar meer topvermogen. Welliswaar wat vroeg maar een kans die ik niet wou laten liggen... Want zoiets passeert niet elke dag voor je neus :shifty

Dit is geheel 2,5inch ipv m'n huidige 54mm buitendiameter, enkel wat op te poetsen en hier en daar wat schaafjes, maar niets ernstigs.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan is enkel nog aanpassing nodig van het huidige spruitstuk daarna... dus dat scheelt al een hoop werk ook. :lol:
en er komt nu toch ook nog een flexibel tussen om de stress op de lijn nu toch wat te sparen. Dan kan ik het geheel ook beetje gaan laten afstellen daarna :)

m'n andere lijn en demper gaat dan, eens de nieuwe geinstalleerd, de verkoop in, heeft al een mooie en vooral stille dienst gedaan :smile:

Van het eerste zullen de foto's nog volgen van zodra ik alles binnenheb en er aan bezig ben :wink:
Honda EG4 "Mini-me" D15 (RIP) 148pk 174,8 nm
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)

Plaats reactie