1957 imperial

Plaats reactie
spinningwheels
Rookie
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 sep 2013 23:54

1957 imperial

Bericht door spinningwheels »

Eindelijk na 10 jaar in onderdelen in de schuur te hebben gelegen gaan ik toch beginnen met de opbouw van mijn 57r imperial.
Heb gelukkig de originele motor nog een 392 HEMI A1 casting dus de echte.
Heb ook al een 6-71 voor dat ding, 4 bouts lagerkappen, gesmede zuigers en nog veel meer snel spul.
Brandstof word LPG voor op de straat en denk E85 voor de strip.
Moet niet een ding gaan worden alleen voor de strip, mischien in de winter op stal maar verder toch wel een gebuiks ding.
Dak gaat een 10 tot 15 cm naar beneden, airride er onder , beetje Show and Go.
Maar een paar vragen .
in de regeltjes staat dat een auto APK gekeurd moet zijn, dat gaat niet lukken aangezien auto´s van voor 1960 vrijgesteld zijn van de APK.
Moet ik dat ding dan alsnog APK laten keuren voor Drachten?? denk niet eens dat dat kan.

Gordels zitten er ook niet in zo,n ding laat staan dat die goedgekeurd zijn.
Kan wel een paar van die snelbinders er met een parkertje inzetten , maar dat schiet ook niet echt op.
Echt rap zal het ding wel nooit worden rij klaar weegt het 2550 KG .
Maar gewoon voor de lol, want met de scootmobiel ga ik de strip niet meer op, dat is klaar.
De jongens die in Engeland met schootmobiels aan de gang zijn hebben er nu een 750 cc ingezet.
Ik had met de 600cc er in al bijna bruin ondergoed. ging mij net gek genoeg.
Zal wel ruim een jaar bezig zijn met de bouw van de imperial, dus nog even wachten voordat er een auto maatje vliegdekschip op de strip staat.


Remco

Gebruikersavatar
freek corsa
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 568
Lid geworden op: 16 nov 2011 21:32
Locatie: Friesoythe

Re: 1957 imperial

Bericht door freek corsa »

Ik ben erg nieuwsgierig naar wat foto's van je project :D

De regels zijn er voor de veiligheid.
Ik denk dat als deze auto op de openbare weg mag rijden zonder APK, dat hij ook op de strip mag rijden (maar ik weet het niet zeker).

Als voorbeeld, Martin Driehuyzen heeft een Chevrolet Apache, die is ook zonder APK vanwege de leeftijd, maar rijdt wel op de strip.

Laat die foto's maar komen :D
#111 Freek Teeuwen -> Opel Corsa A C20NE Turbo -> 700kg 277pk 417Nm -> 1/4 mile 11,87 sec.

Gebruikersavatar
Jaap blom
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 337
Lid geworden op: 19 okt 2011 15:49

Re: 1957 imperial

Bericht door Jaap blom »

In A,B,C en D-sl handhaven we de APK regel conform de wegenverkeerswet. Dus die APK vrijstelling van voor 1960 is meegerekend. Echter gordels moeten er wel in. Zonder gordels is absoluut no go. Bij diverse USA onderdelen leveranciers zijn oplossingen te vinden om in een oude Yank goede gordels te monteren, eventueel alleen voor de bestuurder want je rijdt toch alleen in de wagen op de strip

spinningwheels
Rookie
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 sep 2013 23:54

Re: 1957 imperial

Bericht door spinningwheels »

Bedankt ,
Dat er een gordel in moet begrijp ik, daar houd ik met de bouw ook wel rekening mee door de bevestiging punten voldoende te versterken.
Maar hoe krijg ik die bovenste bevestiging ? mijn auto heeft een halve B stijl die is dus te laag.en loopt niet door tot het dak. mischien een 4 punts gordel , en dan met de bouten toegankelijk zodat deze voor een dag op de strip eenvoudig te monteren is.

Lees ook dat in de SL een supercharger is toegestaan mits oem, en ben bang dat ik in de opvolgende klasse ( SE) toch echt niet mee kan komen met een auto van 2550 KG.
Zoals ik al schreef is het ding hoofdzakelijk voor op de straat, maar aangezien Drachten zo ongeveer om de hoek is lijkt mij dat toch ook wel weer leuk.
Reglementen nog maar een paar keer goed doorspitten, kan ik bij de bouw tenminste nog met punten rekening houden.



Remco

Gebruikersavatar
Jaap blom
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 337
Lid geworden op: 19 okt 2011 15:49

Re: 1957 imperial

Bericht door Jaap blom »

Als je een vier punts sparco gordel of een Summit gordel koopt kun je de bovenste punten aan de hoedenplank of onder de achterbank aan de bodemplaat bevestigen, mits je de hoek van de gordel tov de rugleuning goed hebt

Afbeelding

ReesKees
Senior
Berichten: 496
Lid geworden op: 24 okt 2011 14:42

Re: 1957 imperial

Bericht door ReesKees »

Dan zou ik voor de QSP gordels gaan, die zijn FIA gekeurd en dus 5 jaar geldig, en ook nog eens een Nederlands product.

spinningwheels
Rookie
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 sep 2013 23:54

Re: 1957 imperial

Bericht door spinningwheels »

Weet iemand een revisie bedrijf die voor een leuke prijs ( contant) mijn motor kan boren.
is nu 4 inch en moet naar 4,030.
Denk ook lijnboren aangezien ik nu 4 bouts lagerkappen heb.
Zoek iemand in het noorden van het land Groningen, Friesland, Drenthe en deel Overijssel.


Remco

Gebruikersavatar
Marcel Gouma
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 955
Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: 1957 imperial

Bericht door Marcel Gouma »

OMR kan lijnboren.
http://www.motorenrevisie.com" onclick="window.open(this.href);return false;

zitten in Hengelo (ov)
http://www.corsa-novatuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Webmaster DHRA

Gebruikersavatar
GofastBuick
Normal
Berichten: 177
Lid geworden op: 20 dec 2011 15:09
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 1957 imperial

Bericht door GofastBuick »

Jacco motorenrevisie in Rijssenhout (Schiphol/Aalsmeer) gespecialiseerd in US V8 motoren, zeer goede ervaringen mee.
Go Fast! The Taste of Adrenaline!!

Torque! A 8 Piston Figure!

spinningwheels
Rookie
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 sep 2013 23:54

Re: 1957 imperial

Bericht door spinningwheels »

Nog steeds onderdelen aan het verzamelen,het loopt helaas wat uit met de bouw van de wagen van een maatje, dus nog geen plek voor die van mij in de schuur.
maar een vraag.
Heb dus al een 6-71.
Er word in de reglementen gesproken over een restaint system.
Als er alcohol of methanol gebruikt word.
Ik neem dus aan dat E85 of E100 daar niet onder valt (bio Ethanol)
Zit ook nog te kijken voor welke klasse ik met de opbouw rekening moet gaan houden.
Zal toch wel SE worden denk ik.

Wat betreft het boren van het blok, denk dat het ding naar Emmeloord gaat, Heb mijn eigen freesbank wel bijna klaar, grote kotterkop en alles heb ik wel maar denk niet dat ik het als eerste oefening aandurf om mij eigen blok er op te zetten.
Kan in ieder geval wel zelf de torque plates maken voor het boren.

Moet gewoon gaan kijken wat het extra gaat kosten om de auto klaar te maken voor de strip.
De motordelen heb ik al en dat komt er hoe dan ook wel op,
Maar de strip vond ik toch ook best wel leuk, met de scootmobiel was helaas eenmalig omdat het ding niet van mij alleen is.
Misschien is het wel veel goedkoper om zelf een nieuwe snellere scootmobiel te bouwen ,
Het record had ik maar heel kort , ze zijn er in Engeland al weer ruim overheen.

Plaats reactie