dit heb ik meerdere keren mee gemaakt van andere jongens het is de combie van vliegwiel en koppeling je moet kijken / meten of de drukgroep ver genoeg word ingedrukt door je lager .
is dat niet het geval en hij ontkoppeld net dan door de snelheid gaat hij licht aangrijpen en blijft er kracht op je bak staan .
OPLOSSING : laat je vliegwiel het aangrijpvlak licht slijpen een 3 / 4 tiende eraf dan zul je merken dat het een stuk beter gaat
mvg michel
schakelproblemen
Re: schakelproblemen
TW-tuning gespecialiseerd in lachgas performance
- Shepherd moon
- Senior
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 22 dec 2011 17:54
- Locatie: Belgie Waasland
Re: schakelproblemen
dat zou raar zijn eigenlijk omdat bij mij de koppeling en vliegwiel van het zelfde merk zijn en op elkaar zijn gemaakt.
Maar zal bij mij wel andere eenvoudigere oorzaak hebben, betreffende de uitgaande as die niet is gesmeerd om de koppelingsschijf er makkelijk over te laten bewegen.
Maar zal bij mij wel andere eenvoudigere oorzaak hebben, betreffende de uitgaande as die niet is gesmeerd om de koppelingsschijf er makkelijk over te laten bewegen.
Honda EG4 "Mini-me" D15 (RIP) 148pk 174,8 nm
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
- Jaapie_CRX
- Normal
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 22 dec 2011 18:07
Re: schakelproblemen
K wil bijna niet geloven dat dat het probleem is....Shepherd moon schreef: Maar zal bij mij wel andere eenvoudigere oorzaak hebben, betreffende de uitgaande as die niet is gesmeerd om de koppelingsschijf er makkelijk over te laten bewegen.
Re: schakelproblemen
ik ook niet ik weet het eigelijk wel zeker maar sterkte met het oplossen van het probleem en dat het maar gauw weer voor elkaar isJaapie_CRX schreef:K wil bijna niet geloven dat dat het probleem is....Shepherd moon schreef: Maar zal bij mij wel andere eenvoudigere oorzaak hebben, betreffende de uitgaande as die niet is gesmeerd om de koppelingsschijf er makkelijk over te laten bewegen.
TW-tuning gespecialiseerd in lachgas performance
- Shepherd moon
- Senior
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 22 dec 2011 17:54
- Locatie: Belgie Waasland
Re: schakelproblemen
tja, er iemand die daar meermaals door het zelfde gebrek aan smering het zelfde euvel verkrijgt, me dat vermeldde... gevolg was dan dat de schijf blijkbaar niet vlot en ver genoeg van het vliegwiel loskwam en daardoor problemen gaf...
Verder kan ik me niet inbeelden waar er nog problemen kan zitten... of ik moet gewoon voor de zekerheid nog een nieuwe schijf in steken, (hoewel deze nieuw was...)
Mss onbalans op de koppelingsschijf, maar dan moet ik schade hebben denk ik aan de pads of ergens anders...??
Het afstellen gaf wel verbetering maar geen gehele oplossing, dat was al zeker...
Verder kan ik me niet inbeelden waar er nog problemen kan zitten... of ik moet gewoon voor de zekerheid nog een nieuwe schijf in steken, (hoewel deze nieuw was...)
Mss onbalans op de koppelingsschijf, maar dan moet ik schade hebben denk ik aan de pads of ergens anders...??
Het afstellen gaf wel verbetering maar geen gehele oplossing, dat was al zeker...
Honda EG4 "Mini-me" D15 (RIP) 148pk 174,8 nm
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
- Jaapie_CRX
- Normal
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 22 dec 2011 18:07
Re: schakelproblemen
Tja het lijkt onlogisch omdat je vliegwiel en koppeling van hetzelfde merk zijn, maar ligt het niet aan je vliegwiel?
Wij hebben een keer een civic EG gehad met slippende koppeling, hier was een D16Z5 crx motor ingebouwd, met daarachter een 1.5dxi versnellingsbak (hydro koppeling)
versnellingsbak uitgebouwd, koppeling bekeken, en die bleek lang niet op. geen olielekkage of iets dergelijks, maar toch slipte de koppeling.
Uiteindelijk was het probleem dat het een origineel D16z5 vliegwiel was. Deze was te dik waardoor de drukgroep steeds onder spanning stond en dus de koppeling slipte.
Na montage van een 1.5dxi vliegwiel was het probleem verholpen.
Kan het niet zijn dat je op de 1 of andere manier een verkeerd vliegwiel hebt?
Wij hebben een keer een civic EG gehad met slippende koppeling, hier was een D16Z5 crx motor ingebouwd, met daarachter een 1.5dxi versnellingsbak (hydro koppeling)
versnellingsbak uitgebouwd, koppeling bekeken, en die bleek lang niet op. geen olielekkage of iets dergelijks, maar toch slipte de koppeling.
Uiteindelijk was het probleem dat het een origineel D16z5 vliegwiel was. Deze was te dik waardoor de drukgroep steeds onder spanning stond en dus de koppeling slipte.
Na montage van een 1.5dxi vliegwiel was het probleem verholpen.
Kan het niet zijn dat je op de 1 of andere manier een verkeerd vliegwiel hebt?
- Shepherd moon
- Senior
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 22 dec 2011 17:54
- Locatie: Belgie Waasland
Re: schakelproblemen
zou me verbazen, is eentje effectief voor een D15/16, had ik onlangs nog eens nagekeken overigens
Ik zou het zowiezo toch eens op m'n gemakje nakijken allemaal als de bak er vanonder is gehaald.
Zal me nog eens een dagje moeten uitzoeken om deze te laten keuren en meteen eens ff die bak er af te halen en te bestuderen wat het probleem is.
Ik zou het zowiezo toch eens op m'n gemakje nakijken allemaal als de bak er vanonder is gehaald.
Zal me nog eens een dagje moeten uitzoeken om deze te laten keuren en meteen eens ff die bak er af te halen en te bestuderen wat het probleem is.
Honda EG4 "Mini-me" D15 (RIP) 148pk 174,8 nm
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
- Private-Bryce
- Junior
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 22 dec 2011 20:02
- Locatie: Beverwijk
- Contacteer:
Re: schakelproblemen
Hmzz wij hebben dit probleem ook wel eens gehad maar dan bij een B18 met aftermarket vliegwiel en koppeling...
Toen zat het probleem in het druklager, die bleek iets dunner of dikker te zijn (weet t niet meer precies)
Maar het lager wat bij de set gelevert werd week af van de orginele...
Misschien ff naast elkaar houden, kijken of er verschil in zit
Wij hebben de bak er 3x onder vandaan gesloopt en 200x gefloekt voor we er eindelijk achter waren
Toen zat het probleem in het druklager, die bleek iets dunner of dikker te zijn (weet t niet meer precies)
Maar het lager wat bij de set gelevert werd week af van de orginele...
Misschien ff naast elkaar houden, kijken of er verschil in zit
Wij hebben de bak er 3x onder vandaan gesloopt en 200x gefloekt voor we er eindelijk achter waren
SPONSORS WANTED
- Shepherd moon
- Senior
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 22 dec 2011 17:54
- Locatie: Belgie Waasland
Re: schakelproblemen
dat is ook een goed gedacht om eens na te kijken thx
Honda EG4 "Mini-me" D15 (RIP) 148pk 174,8 nm
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)