De werkelijke waarde van een rolkooi bij een 10.50 auto!!!1

Een discussie hoekje over de verschillende voertuigen en mogelijkheden
Ducati Olanda Club
Junior
Berichten: 96
Lid geworden op: 27 jan 2012 10:11

Re: De werkelijke waarde van een rolkooi bij een 10.50 auto!

Bericht door Ducati Olanda Club »

Jaap blom schreef:Als de Donkervoort zijn overbrenging, chassis en banden op rechtuit gaan afstelt zal deze wagen een 11,0 tot 10,0 kunnen halen. Meeste rijders willen graag op de nurburgring etc knallen en dan verlies je zomaar 1,5 tot 3 sec op de 1/4 mile, omdat nu eenmaal de circuitafstelling nadelig uitpakt voor de 1/4 mile dragrace.

Volgens deze dragrace calculator:
http://robrobinette.com/et.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Is de ideale tijd 9,61 berekend door gewicht en krukas pk. bij een dragster set up. 1 kg is 2,204 lbs.

Dus voor Tim

440 pk aan de krukas, en 2491 lbs gewicht zou je ideale tijd 10,94 sec zijn.
Helaas is jouw wagen dan niet meer in staat om op de straat te rijden, met een starre achteras met een spooled diff enzo

als ik dat 1 op 1 op mijn motor toepas kan ik een 9,653 halen.... hmmmm werk aan de winkel ;)

Gebruikersavatar
Jaap blom
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 337
Lid geworden op: 19 okt 2011 15:49

Re: De werkelijke waarde van een rolkooi bij een 10.50 auto!

Bericht door Jaap blom »

@ ducati ollanda
Ja , moet je een 280 mm slick monteren, met de daarbij behorende bredere en hele lange achterbrug , de voorvork wijzigen( in en uitgaande demping en de veeruitslag), een sliderclutch gaan gebruiken, een airshifter met ontstekingsonderbreking plaatsen en zelfs dan wordt het moeilijk. :think :think

@ turbotim,
Vervang de achteras en subframe door een ford 9"met een 4 link.

Afbeelding

de 4link brackets moeten ergens bij de balken gelast worden :lol

Airspeed
Junior
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 dec 2011 21:47

Re: De werkelijke waarde van een rolkooi bij een 10.50 auto!

Bericht door Airspeed »

Jaap blom schreef:Volgens deze dragrace calculator:
http://robrobinette.com/et.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Die kende ik nog niet!

Meestal gebruik ik de calculators van http://www.wallaceracing.com/Calculators.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
maar ook die gaan idd uit van erg 'ideale' omstandigheden volgens mij, want ik heb eea ook nog nooit helemaal kunnen matchen.. :(

Gebruikersavatar
Jaap blom
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 337
Lid geworden op: 19 okt 2011 15:49

Re: De werkelijke waarde van een rolkooi bij een 10.50 auto!

Bericht door Jaap blom »

Ze gaan idd uit van een ideale situatie, en een 4 link achteras. Ik had ooit een et calculator op een oude dos pc welke zeer uitgebreide specs nodig had om de et te berekenen. oa aantal cyl, motor inhoud, nokkenas timin,valve lift en klepgrootte in en uitlaat, 4 link of ladderbars rolkooi of rolbar, type versnellingsbak (powerglide, TH350,500 Ford fmx etc) . kostte je zeker 15 minuten om in te vullen. Maar de et tijden klopten op 2/10 van een seconde.
Ik zal nog eens in mijn archief zoeken. misschien is ie nu ook op windows te gebruiken.

Plaats reactie