Baan preppen in 2012?
- Corsa_GSi
- DHRA Timing Crew
- Berichten: 750
- Lid geworden op: 19 okt 2011 14:38
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Re: Baan preppen in 2012?
Volgens mij zijn er toch al foto's van de machine op zijn huidige lokatie?
Speed provides the one genuinely modern pleasure!
- Porsche Power
- Normal
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 26 dec 2011 20:42
- Locatie: Fryslan
Re: Baan preppen in 2012?
ik ben zaterdag even langs geweest maar er werd niet gewerkt aan de machine, al lag er wel een v8 motor naast.
ik schrok wel even toen ik het formaat van de machine zag,ik vond hem aan de kleine kant dan moet hij wel 12x op en neer zeker voor dat de baan geveegd is.
maar als die v8 erin ligt dan is dat ook in 5 minuten geregeld
gr pieter.
ik schrok wel even toen ik het formaat van de machine zag,ik vond hem aan de kleine kant dan moet hij wel 12x op en neer zeker voor dat de baan geveegd is.
maar als die v8 erin ligt dan is dat ook in 5 minuten geregeld
gr pieter.
Re: Baan preppen in 2012?
Gelukkig hoeft ie niet de complete baan te vegen, denk dat de eerste 50 meter toch voldoende moet zijn voor betere 60ft tijden?
Als de baan schoon is en het weer is goed zal er weinig geveegd moeten worden lijkt me, maar mocht de baan echt vies zijn is het handig om in te zetten.
Als de baan schoon is en het weer is goed zal er weinig geveegd moeten worden lijkt me, maar mocht de baan echt vies zijn is het handig om in te zetten.
Klze powered
- Porsche Power
- Normal
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 26 dec 2011 20:42
- Locatie: Fryslan
Re: Baan preppen in 2012?
er zijn autos bij die naar de 3e versnelling gaan en dan nog gaan spinnen dus dat heeft puur met grip te maken en dus baan kwaliteit.
al heb je 1000 pk en de baan is er niet geschikt voor heb je er niks aan en kun je de pks niet benutten en overbrengen,dan zal je wat anders moeten verzinnen trackbite of iets in die richting.
dus 50 meter lijkt mij aan de korte kant
gr pieter.
al heb je 1000 pk en de baan is er niet geschikt voor heb je er niks aan en kun je de pks niet benutten en overbrengen,dan zal je wat anders moeten verzinnen trackbite of iets in die richting.
dus 50 meter lijkt mij aan de korte kant
gr pieter.
- freek corsa
- DHRA Timing Crew
- Berichten: 568
- Lid geworden op: 16 nov 2011 21:32
- Locatie: Friesoythe
Re: Baan preppen in 2012?
Ik heb begrepen dat bij het schakelen het grootste risico op grip verlies ontstaat.
Op welke afstand schakelen de echte PK monsters naar de versnelling waarin de run uit gereden wordt ?
Ik gok na 200 meter ? ? (na 200 meter rij ik in de 5e versnelling)
Op welke afstand schakelen de echte PK monsters naar de versnelling waarin de run uit gereden wordt ?
Ik gok na 200 meter ? ? (na 200 meter rij ik in de 5e versnelling)
#111 Freek Teeuwen -> Opel Corsa A C20NE Turbo -> 700kg 277pk 417Nm -> 1/4 mile 11,87 sec.
- Corsa_GSi
- DHRA Timing Crew
- Berichten: 750
- Lid geworden op: 19 okt 2011 14:38
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Re: Baan preppen in 2012?
Ik kom niet eens in zijn vijf.....
Speed provides the one genuinely modern pleasure!
Re: Baan preppen in 2012?
Ik ook niet heb er maar 4 nodig voor de 1/4 mijl. Denk dat voornamelijk de achterwiel aangedreven autos inderdaad flinke problemen hebben als het wat gladder is als ik naar vorig jaar kijk.
Op Zandvoort hadden de pk's beesten het toch minder moeilijk ondanks dat zo'n baan niet geprept is, hoe kan dit dan zo'n verschil zijn met drachten?
Op Zandvoort hadden de pk's beesten het toch minder moeilijk ondanks dat zo'n baan niet geprept is, hoe kan dit dan zo'n verschil zijn met drachten?
Klze powered
- Porsche Power
- Normal
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 26 dec 2011 20:42
- Locatie: Fryslan
Re: Baan preppen in 2012?
dit is denk ik wat er in de toekomst moet komen als er meer pks komen
- Shepherd moon
- Senior
- Berichten: 322
- Lid geworden op: 22 dec 2011 17:54
- Locatie: Belgie Waasland
Re: Baan preppen in 2012?
wat een troep zal er dan al niet aan je banden blijven kleven als je het veld door moet om terug te keren?
Honda EG4 "Mini-me" D15 (RIP) 148pk 174,8 nm
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)
- wild indian
- Normal
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 28 dec 2011 23:03
Re: Baan preppen in 2012?
wheel spin is iets wat je echt niet wil tijdens een dragrace!!!!kost gewoon te veel tijd in een sport waar het eigenlijk om tienden zoniet duizendsen van een sec gaat!!!323V6 schreef:Ik ook niet heb er maar 4 nodig voor de 1/4 mijl. Denk dat voornamelijk de achterwiel aangedreven autos inderdaad flinke problemen hebben als het wat gladder is als ik naar vorig jaar kijk.
Op Zandvoort hadden de pk's beesten het toch minder moeilijk ondanks dat zo'n baan niet geprept is, hoe kan dit dan zo'n verschil zijn met drachten?
maar klopt inderdaad FWD kan al spinnend een 1/4 mile afleggen puur om dat die al spinnend bestuurbaar blijft!!! een RWD niet die begint achter mee te sturen als die tracktie verliest!!!!
zandvoort is grof open asfalt dus daar is altijd wel wat grip!!!drachten is een dragstrip geworden met dicht geslipt asfalt door rubber dus het meeste oppervlakte kontakt met je band. ideaal zolang het schoon is maar zodra er zand tussen slick en de rubberlaag komt zeer glad. en daar heb je op zandvoort geen last van[zand tussen open asfalt] is geen probleem. maar als drachten schoon is en geprept is het een superbaan [meeste bandkontakt met baan].zandvoort ,assen, niet openasfalt [minste band kontact met baan].
REAL CARS lift the front wheels
they don"t POWER them!!!!!!!!
NEVER drive faster!!
than your GARDIAN ANGEL
can fly!!!!!!!
they don"t POWER them!!!!!!!!
NEVER drive faster!!
than your GARDIAN ANGEL
can fly!!!!!!!