how-to: handleiding: hoe plaats ik een foto via photobucket

Plaats reactie
Gebruikersavatar
corsaracer
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 327
Lid geworden op: 24 okt 2011 15:50
Locatie: brabant
Contacteer:

how-to: handleiding: hoe plaats ik een foto via photobucket

Bericht door corsaracer »

How-To: Handleiding "hoe plaats ik een foto" via Photobucket

Hierbij een How-To om foto's te uploaden voor je forum berichten via Photobucket.

Ga om te beginnen naar: http://www.photobucket.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Maak daar eerst een GRATIS account aan. Anders is het niet mogelijk om foto's te uploaden.
Daar hoef je alleen onderstaande gegevens in te vullen. Kies wel voor een geldig e-mail adres omdat je een bevestigingsmail krijgt gestuurd.

Afbeelding


Kies hier vervolgens voor "Select photos and videos". Zoals te zien is kan ook de locatie (aan de linkerkant) gekozen worden van waaruit de upload plaats kan vinden.

Afbeelding


Je kunt ook de upload opties wijzigen (formaat foto e.d). Dit doe je door op "Customize your upload options" te klikken.
De beste opties zijn 320x240 of 640x480 of 800x600. Dit in verband met het laden van het forum en om het zijdelings scrollen te voorkomen.

Afbeelding


Klik op "Select photos and videos" en navigeer vervolgens naar de betreffende map waar de foto/foto's staan wat je wilt uploaden.
Tip: kies in je map bovenin bij weergave voor thumbnail weergave of grote pictogrammen (afhankelijk van Windows versie), hierdoor zie je niet alleen de naam, maar ook de foto's. Zo weet je ook of je de juiste foto upload.
Selecteer je bestand of bestanden en klik op openen (meerdere bestanden kun afhankelijk van hun positie in je map ook in 1 keer of met klikken selecteren. Als ze achter elkaar staan: selecteer de eerste en houdt de "Shift" knop in en klik daarna op de laatste. Als ze verspreid in de map staan moet je de "CTRL" knop inhouden en op de foto's klikken wat je wilt uploaden).

Afbeelding


Vervolgens wordt de foto geüpload. Dit kan afhankelijk van het aantal en de grootte van de foto's wat langer duren.
Als hij hiermee klaar is kun je er nog voor kiezen om een titel, omschrijving en tags toe te voegen aan de foto/foto's.
Als dit allemaal in orde is, klik je op "Save and continue to my album".

Afbeelding


In het venster wat daarna komt zie je je foto's staan. Als je met de muis op de foto gaat staan komt er een menuutje onder waar je bepaalde links kunt selecteren.
Het makkelijkste is om hier de onderste te pakken, de "IMG code".
Je hoeft alleen maar op de regel zelf te klikken en dan zou hij hem normaal gesproken al voor je moeten kopiëren zonder dat je extra moeite hoeft te doen.

Afbeelding


Nu je de link gekopieerd hebt hoef je hem alleen maar op de gewenste plek in je net getypte bericht te plakken.
Dit kun je heel makkelijk doen door CTRL+V tegelijk in te drukken.
Dat ziet eruit zoals hieronder.

Afbeelding


En zo heb je je eigen foto's geupload.

Afbeelding


Bij vragen (of opmerkingen) mag er altijd een PM gestuurd worden :D . Eventuele aanpassingen zullen indien nodig volgen.
c20xe in de corsa,
c20xet in opbouw

ReesKees
Senior
Berichten: 496
Lid geworden op: 24 okt 2011 14:42

Re: how-to: handleiding: hoe plaats ik een foto via photobuc

Bericht door ReesKees »

Dit is nuttige informatie voor een bijna digibeet, bedankt

Gebruikersavatar
corsaracer
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 327
Lid geworden op: 24 okt 2011 15:50
Locatie: brabant
Contacteer:

Re: how-to: handleiding: hoe plaats ik een foto via photobuc

Bericht door corsaracer »

graag gedaan
c20xe in de corsa,
c20xet in opbouw

Plaats reactie