Hallo Mensen
Ik zal me ook even kort voor stellen aangezien ik dit jaar ook weer wil sprinten.
Vorig seizoen ben ik al een keer op Drachten geweest met m'n huidige setup +/- 200pk N/A en een 100 shot nitrous. Helaas de semislicks te hard gehad en kwam slecht weg m'n beste tijd een 13.961@160km/u
[youtube][/youtube]
Mijn doel van de nieuwe opbouw is iets van 400 a 450pk en wellicht dat ik de lachgasinstallatie nog gebruik om de turbo op te spoelen ofzo. Best veel op een bijna stock B16 er zitten alleen GSR zuigers in en een deck guard met acl lagers, dus hoe lang het goed gaat
Ik hoop ergens in de 11.5 a 11.9 uit te komen dit jaar.
Spec lijstje:
- Inline pro uitlaatspruitstuk
- Demon sport 38mm wastegate
- 3" custom RVS uitlaatsysteem
- Custom turbokit met een Holset he351cw turbo
-Dynotune Nitrous setup, met diverse Nitrousexpress onderdelen en Greddy bougies 2 graden kouder.
- LC1 wideband met klokkie ingebouwd
- Y2 kabelbak met quaife limited slip differentieel
- Exedy licht vliegwiel
- Toda Racekoppeling met geveerde 3 pucksplaat
- Aem benzinerail en drukregelaar
- Een OBD1 p28 ecu met Neptune afgesteld door Tinustussengas
- Een setje GSR nokken
- Sterkere klepveren en titanium klepschotels van een type-r b18c
- Verstelbare nokkenastandwielen van Evolution Industries (tegenwoordig maakt Bisimoto deze)
- ETD tractionbar (is onderweg)
- VPD velgen met slicks (komt nog dit jaar)
Dat was het zo wel even d8 ik.
De nieuwe B16 motor voor de turbo-ombouw
Randy met een CRX EE8 B16
Randy met een CRX EE8 B16
Laatst gewijzigd door aRandy op 23 jan 2012 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marcel Gouma
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
- Locatie: Twente
- Contacteer:
Re: Randy met een CRX EE8 B16
welkom op het forum
veel plezier
veel plezier
Re: Randy met een CRX EE8 B16
Welkom
Sucses met je project
Sucses met je project
Een dag niet gerace een dag niet geleefd!!!!!!!!!!!!!!
- Gerard Roelofsen
- DHRA Technical Inspection
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
- Locatie: Borculo
Re: Randy met een CRX EE8 B16
Welkom
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"
People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"
People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"
Re: Randy met een CRX EE8 B16
Welkom op het forum.
- Jaapie_CRX
- Normal
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 22 dec 2011 18:07
Re: Randy met een CRX EE8 B16
Welkom.
Hoeveel druk wil je gaan draaien dan?
je moet er wel ff rekening mee houden dat als je in de 11 gaat rijden je ook meteen om een kooi moet....
Hoeveel druk wil je gaan draaien dan?
je moet er wel ff rekening mee houden dat als je in de 11 gaat rijden je ook meteen om een kooi moet....
- BMWturbotim
- Senior
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 11 jan 2012 17:12
- Locatie: Deventer
Re: Randy met een CRX EE8 B16
Wow nice turbo project !! Jammer van het gietijzeren spruitstuk ! als je wat moois zoekt weet je me te vinden he hehe
verder nicee !! succes met de opbouw ervan
verder nicee !! succes met de opbouw ervan
- Jaapie_CRX
- Normal
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 22 dec 2011 18:07
Re: Randy met een CRX EE8 B16
Owja, ik wil je vast behoeden, Je motorkap gaat niet dichtpassen met de wastegate zo bovenop je spruitstuk!
- corsaracer
- DHRA Timing Crew
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 24 okt 2011 15:50
- Locatie: brabant
- Contacteer: