Sebastiaan stelt zich voor.

Stel je voor, topic voor racers.
hondacivic1980
Junior
Berichten: 85
Lid geworden op: 23 dec 2011 20:01

Re: Sebastiaan stelt zich voor.

Bericht door hondacivic1980 »

welkom :nx

russelheimer
Junior
Berichten: 80
Lid geworden op: 25 jan 2012 23:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Sebastiaan stelt zich voor.

Bericht door russelheimer »

folkert schreef:Hey sebas,welkom hier. weet je al welke klasse je gaat rijden dit jaar?
wow gezellig boel hier, bedankt voor het warme welkom allemaal. :rock ben druk met tentamens had er daarom ff nie gekeken.

Hey Folkert ik ben van plan te gaan rijden (als het mee zit) met michelen circuit slicks deze mogen niet in de SL dus ik ben van plan in de SE klasse te gaan rijden. M&H slicks zijn natuurlijk beter. maar goed het moet nog gebeuren het met budget van een student.

ik heb al best weer een tijdje niet in de corsa tr gereden, kijk er naar uit wanneer hij weer helemaal is zoals hij moet zijn :)

ik kijk echt uit naar een leuke zomer met z,n alle racen, ik kan nie wachten gezien ik me echt plechtig heb voorgenomen niet meer te hard te rijden op de openbare weg :whistle

Gebruikersavatar
Shepherd moon
Senior
Berichten: 322
Lid geworden op: 22 dec 2011 17:54
Locatie: Belgie Waasland

Re: Sebastiaan stelt zich voor.

Bericht door Shepherd moon »

welkom :tree
Honda EG4 "Mini-me" D15 (RIP) 148pk 174,8 nm
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)

Gebruikersavatar
corsaracer
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 327
Lid geworden op: 24 okt 2011 15:50
Locatie: brabant
Contacteer:

Re: Sebastiaan stelt zich voor.

Bericht door corsaracer »

welkom!
c20xe in de corsa,
c20xet in opbouw

Gebruikersavatar
ml.brand@hotmail.com
Junior
Berichten: 86
Lid geworden op: 05 jan 2012 00:24

Re: Sebastiaan stelt zich voor.

Bericht door ml.brand@hotmail.com »

leuk en gevaarlijk karretje welkom

russelheimer
Junior
Berichten: 80
Lid geworden op: 25 jan 2012 23:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Sebastiaan stelt zich voor.

Bericht door russelheimer »

nou hier ook maar ff wat opbiechten.

de reparatie met de let zuigers was niet zo voorspoedig verlopen als gehoopt.

in het begin rookte de moter nogsteeds maar dit was echt nihil, je moest goed kijken en soms rookte hij ook een hele rit niet.

vervolgens in eens in 1 rit 1 keer een dikke plof met rook. en vervolgens weer niks.

we dachten telkens aan de olie die eventueel nog in de uitlaat zat van de eerste keer dat de motor stuk liep maar op den duur werd het erger, maar nog niet zo erg als dat het was.

na 1 keer pingelen toen ik terug reed van een poging apk te krijgen (druk stond extra laag met kleine injectoren voor de co (wat achteraf niet nodig was) was het roken bijna weer net zo erg als voorheen. toen met de kapotte zuigers.

dus project ff stil gelegd mede omdat ik mijn gereedschap had uitgeleend en niet had terug gekregen en op curses mocht bij het cbr...

inmiddels dat allemaal achter de rug en nieuw gereedschap gekocht, en een C20ne motor van sw16v / sinead gekocht. en die ingebouwd.

MAAR eerst ff zonder turbo!

hier foto`s van het inbouwen dit keer wou ik freek er niet mee belasten. (niet te veel) ik sloop de boel zelf (een andere maat van me eigenlijk) dan moet ik de boel ook zelf repareren zullen we maar zeggen.

oude motor er uit :

Afbeelding

heel raar let zuigers wat uit de oude moter komt lijken op het oog onbeschadigd, wat het dan is geweest.. ovale zuigerwanden? versleten zuigerveren? kantelde zuigers? ik weet het niet...

Afbeelding

c20ne inbouwen. op stroat! zit tevens een F18 w3.57 bak achter waar ik erg blij mee ben.
Afbeelding

Afbeelding

ook zaten de remmen zowel voor als achter vast :( toen ik van de zomer apk probeerde te scoren en had ook andere toekomst plannen waarom ik 236 mm geventileerde remmen wou hebben dus die op de sloop van een 1400 16v corsa b af gehaald.

ontroest geverft en gangbaar gemaakt.

Afbeelding

en gemonteerd.

Afbeelding

nog ff bezig

Afbeelding

tevens wiellager links voor vervangen en afgelopen donderdag in 1 keer apk gescoord. bij een apk keurmeester die me altijd hoofdpijn gaf over me cabrio maar toen ik met een oud corsatje aan kwam werd hij vrolijk :D heb er tevens ook gratis 14 inch GT wielen van hem gekregen. en er is me ook voor een schappelijke prijs een berlina corsa a (slooper) aangeboden voor het bronze glas en het interieur. wie weet doe ik dat wel. lijkt me wel strak.

de verbrede 15 inch renault velgjes waren eigenlijk gekocht als opknappers. maar ook dat was er nog niet van gekomen ondanks dat er wel roest op zat.

via freek ze laten stralen en behandelen.

Afbeelding

de voorste 2 zijn 13 inch x 8 J voor slicks die al eerder in het topic van freek voorbij zijn geweest.


en hier gespoten in kleur beige achtig leek me wel bij de TR passen.

Afbeelding

Afbeelding

en zoals freek al heeft laten zien, zijn er gister circuit slicks op gelijmd.

Afbeelding

tot zo ver de update.

russelheimer
Junior
Berichten: 80
Lid geworden op: 25 jan 2012 23:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Sebastiaan stelt zich voor.

Bericht door russelheimer »

gister middag met me brakke kop nog ff foto shootje gehouden.

zo rij ik er nu mee rond de voorste 2 velgen zijn de velgen die ik gratis heb gekregen bij de apk :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

toen de slicks gepast.

ik kon me hand nog tussen de schroefset en de velgen steken en tussen de spatbord randen zat 4 a 5 cm speling. dus het past makkelijk toch liep er iets aan bij vol optrekken :P bleek de aandrijfassen tegen het casco aan zaten haha, dus heb gelijk ff pu besteld en dr straks binnen gekregen.

Afbeelding

steken wel uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en nu, een minder leuke update.

ben vanmorgen naar de RDW geweest. en hij is afgekeurd. maar waarom..

omdat ik geen papieren of vrijwaring had van de auto waar de motor uit komt.

nu schrijft de vorrige eigenaresse voor mij een brief met krabbel er onder dat hij uit haar D kadett komt waar hij volgens mij ook niet op kenteken stond. dit was wel oke volgens de RDW.

ik vind dit dikke bullshit, als dit de gang van zaken was, dan hadden ze me dat ook moeten vragen toen me cabrio naar c20ne werd omgekeurd,

en me 80 andere vrienden en kennissen waar mee ik de hobby deel is dit ook niet overkomen toen men een auto ging omkeuren bij de rdw.

is er toevallig iemand van hier die dit ook heeft mee gemaakt?

bij een C20let van 2500 euro kan ik me er wat bij voorstellen maar c20ne motoren die je koopt voor een bankje... :S

maar goed genoeg ergernis geuit. morgen vroeg er heen en dan moet het goed zijn.

Afbeelding

Afbeelding

wat ik ook raar vond is dat de auto op de rembank moest, terwijl er nog geen week apk op zat, technisch was alles verder in orden op 2 bouten van de motorsteun na maar die heb ik daar ter plekke vast vast gezet.

groeten

russelheimer
Junior
Berichten: 80
Lid geworden op: 25 jan 2012 23:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Sebastiaan stelt zich voor.

Bericht door russelheimer »

hij is vanmorgen goed gekeurd door het RDW, dus de moter komt op kenteken te staan (als ik nu op de rdw site kijk dan staan er nog de oude gegevens 40 kw ipv 85..

dit hadden ze bij me cabrio direct aangepast toen de tijd.

ik heb ze er op aangesproken. en hun bekende dat ze er regelmatig achteraf achter kwamen dan ze mensen met een gejat blok een nieuw kenteken bewijs hadden gegeven met die motercode. en dat ze de auto die gejat werd vaak in het buitenland ingevoerd werd waar er niet werd bij gehouden wat in NL gejat was. een paar jaar later werd hij weer ingevoerd in NL en daar stond men dan met een gejat waggie om hem weer in te voeren en dus kenten papieren er bij te krijgen.

er was een afgesloten hoek bij de RDW daar stonden de heren in blauw

de brief die ik van de verkopende partij heb gekregen is door hun bekeken en goed gekeurd, alleen bleven ze wel enorm moeilijk doen.

maar goed krijg in de loop van volgende week de nieuwe kenteken papieren.

daddyphilipsen
Junior
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 jan 2012 02:03

Re: Sebastiaan stelt zich voor.

Bericht door daddyphilipsen »

Was bij de Rdw in groningen zeker?
Daar heb ik ook heel slechte ervaringen mee.
Volgende keer beter naar zwolle dat schijnt vele malen gemakkelijker te lopen daar.

Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: Sebastiaan stelt zich voor.

Bericht door Gerard Roelofsen »

almelo is ook redelijk makkelijk.
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

Plaats reactie