PatMan en zn bolide

Stel je voor, topic voor racers.
PatMan
Normal
Berichten: 121
Lid geworden op: 25 jan 2012 23:39
Locatie: Rotterdam

Re: PatMan en zn bolide

Bericht door PatMan »

Nou ik was niet komen opdagen op de sprint. Moest veel sleutelen aan de auto gaat ik ook niet meer redden. Andere sprints kan ik ook niet meerdoen vanwege me werk dus houd t gewoon op voor mij. En de auto gaat weg komt wat anders voor in de plaats.
4AFE Corolla

Gebruikersavatar
ml.brand@hotmail.com
Junior
Berichten: 86
Lid geworden op: 05 jan 2012 00:24

Re: PatMan en zn bolide

Bericht door ml.brand@hotmail.com »

jammer man :(

PatMan
Normal
Berichten: 121
Lid geworden op: 25 jan 2012 23:39
Locatie: Rotterdam

Re: PatMan en zn bolide

Bericht door PatMan »

Ja achja. Kan er wel een paar bijwonen als toeschouwer. als t lukt.
4AFE Corolla

PatMan
Normal
Berichten: 121
Lid geworden op: 25 jan 2012 23:39
Locatie: Rotterdam

Re: PatMan en zn bolide

Bericht door PatMan »

Zo tijdje niet geweest tijd voor een flinke update dan maar.
De charade had ik ingeruild voor een Honda prelude 2.2 vti a/t uit 97. Dit bleek een gruwlijke miskoop te zijn erg dom van me maarja shit happens. De auto teruggeruild voor de charade dus heb me charade weer terug.
Maar als je dan paar weken met een vtec hebt gereden en je rijd weer sohc is t best lastig.

Dus ik zat er nu aan te denken om een lowboost turbokit op te laten bouwen.
Ik heb van een vriend van me begrepen dat als ik dat voor mekaar wil krijgen dat ik een wideband moet hebben en als ik safe wil rijden dat ik geen gesmede zuigers hoef te laten maken etc.
Maar dan heb ik een paar vraagjes.
Welke lowboost turbokit is rendabel kwa prijs?
Kan de turbo van bv een diesel erop?
En moet er sowieso een turbospruitstuk gemaakt worden?
Is een downpipe noodzakelijk? Hij past namelijk op deze spruitstuk hebben we ontdekt. Althans er zit een ''blokje'' waar evt een turbo op kan.
Ik hoef er geen serieuze performance auto van te hebben maar een klein duwtje in de rug zeg maar.
4AFE Corolla

Gebruikersavatar
Corsa_GSi
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 750
Lid geworden op: 19 okt 2011 14:38
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Re: PatMan en zn bolide

Bericht door Corsa_GSi »

Was er ook geen 1.6 GTi versie van deze auto?

Of past er niet iets van Toyota in, aangezien dit hetzelfde bedrijf is?

Of dit:
http://www.mrtperformance.com.au/images ... -story.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

En huidige motor turbo chargen:
Turbo
Dumpvalve
Wastegate
Uitlaatspruitstuk
Rest van de uitlaat aanpassen
Injectoren
Benzinedrukregelaar
Aftermarket ECU

Eventueel decompressieplaat

Maar ja hoever kan je gaan op je huidige zuigers en drijfstangen?
Speed provides the one genuinely modern pleasure!

Gebruikersavatar
Jaapie_CRX
Normal
Berichten: 131
Lid geworden op: 22 dec 2011 18:07

Re: PatMan en zn bolide

Bericht door Jaapie_CRX »

Je zal je eerst moeten gaan verdiepen in de materie.
Eerst weten wat je wil investeren en wat je doel is. want even een plug and play turbosetje bestaat niet.

Zijn er meer die met zo'n motor met turbo rijden?

PatMan
Normal
Berichten: 121
Lid geworden op: 25 jan 2012 23:39
Locatie: Rotterdam

Re: PatMan en zn bolide

Bericht door PatMan »

Er is een 1.6 gti klopt ja die levert 115pk en is zo over te zetten en de bak/ecu van de 1.3 is plug en play. Maar zowat alle 1600 gti blokken zijn zwaar afgetrapt in de autocross.

Kan ook voor een applause motor gaan die heeft 10pk minder komt puur door t spruitstuk.

Leuk een 1.0 gtti 12v in een G200 MAAR in Nederland is er nog niemand die dit heeft gedaan. De autos zelf zijn al aardig een zeldzaamheid laat staan t blok + bak en toebehoren zo los.

Er rijd via daihatsutuning forum een Charade 1.3 rond met een lowboost turbosetup zonder aanpassingen van de drijfstangen/zuigers etc. Heb begrepen dat ie nu opzoek is naar een standalone ecu. Maar t gekke is hij wilt mij niet vertellen hoe hij dit voor elkaar heeft gekregen.

Rijd ook een Charade TXF rond (4wd) die heeft een Glanza motor erin gehangen. Tis wel mogelijk om een glanza blok in die van mij te hangen. Doen ze in australie maar al te graag. Maar heb niet zo'n grote geldboom en ik DACHT lowboost turbo 0.3 bar safe rijden dat je de kosten wel laag kunt houden. Maar ik moet me idd er meer in gaan verdiepen voordat ik er aan kan beginnen.
4AFE Corolla

Gebruikersavatar
Shepherd moon
Senior
Berichten: 322
Lid geworden op: 22 dec 2011 17:54
Locatie: Belgie Waasland

Re: PatMan en zn bolide

Bericht door Shepherd moon »

in belgie heeft er iemand die 1000Cc 12v getuned en meegedaan met de dhra in burstem toens...
reed toen los de 14 sec in.
problemen zijn van dat blokje dat de cilinderkop makkelijk scheurde. Dus regelmatig kosten daaraan...
Honda EG4 "Mini-me" D15 (RIP) 148pk 174,8 nm
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)

Gebruikersavatar
Abarthdriver
Junior
Berichten: 54
Lid geworden op: 15 jan 2012 18:13
Locatie: Kollum

Re: PatMan en zn bolide

Bericht door Abarthdriver »

PatMan schreef:Zo tijdje niet geweest tijd voor een flinke update dan maar.
De charade had ik ingeruild voor een Honda prelude 2.2 vti a/t uit 97. Dit bleek een gruwlijke miskoop te zijn erg dom van me maarja shit happens. De auto teruggeruild voor de charade dus heb me charade weer terug.
Maar als je dan paar weken met een vtec hebt gereden en je rijd weer sohc is t best lastig.

Dus ik zat er nu aan te denken om een lowboost turbokit op te laten bouwen.
Ik heb van een vriend van me begrepen dat als ik dat voor mekaar wil krijgen dat ik een wideband moet hebben en als ik safe wil rijden dat ik geen gesmede zuigers hoef te laten maken etc.
Maar dan heb ik een paar vraagjes.
Welke lowboost turbokit is rendabel kwa prijs?
Kan de turbo van bv een diesel erop?
En moet er sowieso een turbospruitstuk gemaakt worden?
Is een downpipe noodzakelijk? Hij past namelijk op deze spruitstuk hebben we ontdekt. Althans er zit een ''blokje'' waar evt een turbo op kan.
Ik hoef er geen serieuze performance auto van te hebben maar een klein duwtje in de rug zeg maar.
Al eens aan een lachgas kit gedacht,krijg je ook een leuk duwtje in je rug hoor.
En je bent al die aanpassingen aan je motor niet nodig.
Race er zelf nu ook een dik jaar mee en gaat prima.al een 14,5 geklokt en 16o km/u met een fiat ritmo
Love the sound of sucking dual Carbs!

PatMan
Normal
Berichten: 121
Lid geworden op: 25 jan 2012 23:39
Locatie: Rotterdam

Re: PatMan en zn bolide

Bericht door PatMan »

nee lachgas is dom dat is binnen 5 seconden op
4AFE Corolla

Plaats reactie