trucker19 en zijn civic stelt zich voor
Re: trucker19 en zijn civic stelt zich voor
zo maar eens stof afblazen hierzo!
afgelopen tijd aardig druk geweest aan de civic!
auto heeft bijna 4 maanden stof staan happen voordat ik eindelijk weer eens wat kon doen!
had een prive reden vanwege mijn vader zijn gezondheid,
en dan nog de feestdagen eind 2012..
maar bij deze stap voor stap weer updates
ik kon afgelopen januari eindelijk weer even een paar uurtjes (wel geteld 3 uurtjes) sleutelen aan de civic
gehele opbouw/aanpassing staan in een rij met verhaal tussendoor
wat gedaan:
- alle bedrading weer aangesloten op de radio na.
zit nog in twijfel of ik wel de radio ga plaatsen. in verband met ik wil lichter. dus alle speakers eruit en radio eruit.
maar soms is het wel fijn om een radio te hebben voor naar meetings en events rijden
- kachel radiateur weer volledig aangesloten. nu wel lekvrij mede door goede slang klemmen te gebruiken
- civic op tijdelijke velgen gezet zodat de Lenso's binnenkort opnieuw gespoten kunnen worden
- nieuwe Blox camberkit competition voor boven alvast in de auto klaar gelegd 8)
niet super veel gedaan. ook veel lopen lullen en alles op relax modus gedaan
hierbij de foto's
de camberkit
rest van de dashboard delen wat nog gemonteerd moet worden
tijdelijke wielen om alleen te kunnen verplaatsen
hoe het er nu uitziet
puinzooi? welnee! georganiseerde tering zooi
frontje
alle radiateur slangen weer aangesloten zoals het hoort
origineel Honda werkplaatshandboek erbij!
plan voor aankomende zaterdag:
- katalysator plaatsen
- Oem middenpijp verlengen en plaatsen ( 10cm langer maken )
- setje apk velgen eronder zetten
- alles na lopen
- verder opbouwen zodat er apk op kan
- interieur delen achter eruit halen
- versterker inclusief alle bekabeling eruit halen
- Blox draag armen monteren
en dan is mijn dag wel weer om denk ik.
tot de volgende updates
opzoek naar parts 8)
afgelopen zaterdag weer lekker bezig geweest hoor!
wat heb ik gedaan:
- camberkit voor gemonteerd
- koel systeem onder druk gezet om te kijken of de kachel radiateur + slangen niet lekte.
- achter panelen gedemonteerd
- achter speakers gedemonteerd
- versterker + alle bekabeling gedemonteerd
- voor speakers gedemonteerd
- radio uit de auto gehaald zodat ie mee naar huis kon
- 2 delen teer matten uit de reserve wielbak gehaald.
- alles apk nagelopen
- uitlaatlijn gedemonteerd
wat een kutzooi, tijdje terug van Ace een supersprint middenpijp overgenomen voor de ej9.
blijf ik 1 dag voor de stalling toch hangen achter een stalen iets. (waar een hekwerk zijn pennen in doet zodat ie dicht zit)
hele middenpijp naar zijn grootje.
ik dacht dat ie nog wel te repareren was.
maar hij is helemaal geknikt aan de bovenkant bij het midden ophangpunt + hij is getordeerd.
kortom. die is rijd voor het oud ijzer :huilt:
na wat nadenken toch maar een hele andere uitlaatlijn gekocht (moet het nog ophalen)
Invidia G200 catback.
lekker luid en open
nu alleen nog een katvervanger halen en we zijn weer compleet. eerst met de katalysator zodat ze netjes voor de apk kan
teermatten in de kofferbak:
was een eitje om eruit te pielen
ik hoor om me heen altijd verhalen van moeilijk dit moeilijk dat.
nou gelukkig voor mij: een pakking schraper gepakt en kon het er zo uit bikken 8)
nu de rest nog maar dat komt wel als er apk op zit! hopelijk volgende week vrijdag
voor de rest toch maar de keuze gemaakt om de radio er helemaal uit te laten,
heb toch een telefoon die de shit af ken spele? ja ikke wel
camberkit was met een half uur al gemonteerd. bouten kwamen makkelijk los. (eerst staalborstel en dan wd40 doet wondere!)
de wielen staan nu bijna helemaal recht.
ik ga nog uitlijnen. maar denk niet dat ik er veel aan hoef te doen.
voor sprinten moeten de wielen zo goed als recht staan lijkt mij...?????
hoe meer band. hoe meer grip
voor de rest spreken de foto's voor zich :cheesygrin:
camberkit gemonteerd
teermatten en achterpanelen gedemonteerd (was hier ermee bezig)
maatje van me met ze coupe en del sol hier ook bij mij
niet heel veel foto's kunnen maken. want me tel was weer eens bijna leeg.
kut ding gaat maar een paar uur mee. of is soms al vrijwel gelijk leeg. binnenkort maar even opsturen voor reparatie denk ik. word irritant... :huilt:
aankomende zaterdag in de planning:
ecu aankoppelen
accu plaatsen
starten
apk wielen eronder zetten
meer kan ik niet doen. want moet die dag ook werken :huilt:
bij deze de updates,
aardig druk geweest om de auto weer goed rijdend te maken voor mijn eisen
zaterdag ochtend was Femmi langsgeweest voor de catback
helaas was ie zelf vergeten zijn ontsteking mee te nemen dus niet veel voor hem kunnen doen al oeh en aah en te kijken
wel even zijn injectoren vervangen, loopt nu een stuk beter
daarna kon ik niet meer wachten om naar de ek te gaan
wat gedaan:
- oem catback er tijdelijk onder gezet
- katalysator verlengt
- invidia catback eronder gezet (kon het niet laten)
- eind tip invidia opnieuw gepunt last (trilde wat)
- koel systeem ontlucht voor de zekerheid
- alle systemen nagelopen waaroder alle electra
- weer wielen gewisseld, van de mb zitten er nu onder
- remmen schoongemaakt
- en nog wat klein spul
hierbij de foto's
kat verlengt
oem middenpijp
op zijn wieltjes
interieur voor zo goed als klaar
invidia catback binnen
bezig met monteren
eind tip even opnieuw vast tikken
close up
ready for take off :like:
auto rijd weer als nieuw dankzij de camberkit
alles functioneerd naar behoren, het was wel weer wennen na 4 maanden niet in de ek gereden te hebben
maar wtf ik heb het gemist!
die vtec klinkt nu zo lekker dankzij de Invidia
en hij ploft ook lekker ondanks de kat er nu tussen
ben benieuwd als de kat ertussen uit is wat ie gaat doen
maar eerst even de apk regelen en dan kan ie ertussen uit
voor de rest nog doen:
- motorkap pollijsten, zitten rare vlekken in, hopelijk eruit te krijgen
- ek9 swaybar achter monteren
- kofferbak afmaken
- b16b intake spuiten
dat is voor deze week
oja de voorwielen op de ek... die zitten nu ook achter.
morgen even foto's maken
ik vind het persoonlijk wel vet staan ze zijn voor de mb.
maar mijn 17inch velgen liggen nog bij de spuiter
en wil toch knap rond rijden
keep up updatet
vandaag heb ik niks kunnen doen, aangezien ik met me rug zit
maar aangezien het kut weer word
heeft een maatje van me zijn hulp aangeboden om de bitumen eruit te bikken voor me
en gelijk de bodem weer zwart te spuiten
dat heeft hij dus gedaan voor me! aka Knorretje
dat ging zo snel,
dat we ook maar gelijk mijn b16b intake hebben aangepakt,
de nodige gaten etc afgeplakt
de boel ontvet en hoppa zo in de kleur gespoten
nu dus weer 2 dingen klaar
daarna heeft me maatje nog mijn motorkap bekeken, en na een korte overleg maar de poets spullen erbij gepakt,
motorkap is weer als nieuw
de vlekken zijn eruit dus hij glimt ook weer als een tiet :like:
hierbij de foto's
voor een deel alweer in 1 laag zwart
alles in 1 laagje zwart
intake voor het spuiten
intake na het spuiten
ek9 swaybar moet er nog onder,
dit komt later als ik weer beter ben
alleen had ik wel al 1 ding uitgezocht,
ik heb een asr subframe versteviger,
daar zitten ook 2 platte plaatjes bij
die schijn je te moeten gebruiken bij de swaybar.
alleen zijn de brackets van de swaybar groter. dus komen de gaten niet overheen.
klopt dit?
ik moet het nog even onder de auto bekijken.
maar als iemand hier al een antwoord op heeft, kom er mee aub
is voor mij weer een koppijn moment minder
morge ga ik foto's maken hoe ze er nu bij staat. zou ik nog doen, maar batterij telefoon was weer eens leeg
dit zijn dus ook foto's die me maatje gemaakt heeft voor mij
keep u updatet :like:
kofferbak is goed gelukt
de bodem is voor nu weer mooi beschermt,
ik ga er binnenkort mee verder als de temperatuur weer hoger is,
of ik heb hem warm binnen staan
en even zijkant foto samen met de mb velgen
het zijn btw BSA Racing 16inch velgen met Falken ziex bandjes, 205/40 R16
to zover mijn verhaal
dit alles is dus allemaal gebeurt op een paar zaterdagen..
binnenkort weer door!
dit keer wel normale lengte posts
afgelopen tijd aardig druk geweest aan de civic!
auto heeft bijna 4 maanden stof staan happen voordat ik eindelijk weer eens wat kon doen!
had een prive reden vanwege mijn vader zijn gezondheid,
en dan nog de feestdagen eind 2012..
maar bij deze stap voor stap weer updates
ik kon afgelopen januari eindelijk weer even een paar uurtjes (wel geteld 3 uurtjes) sleutelen aan de civic
gehele opbouw/aanpassing staan in een rij met verhaal tussendoor
wat gedaan:
- alle bedrading weer aangesloten op de radio na.
zit nog in twijfel of ik wel de radio ga plaatsen. in verband met ik wil lichter. dus alle speakers eruit en radio eruit.
maar soms is het wel fijn om een radio te hebben voor naar meetings en events rijden
- kachel radiateur weer volledig aangesloten. nu wel lekvrij mede door goede slang klemmen te gebruiken
- civic op tijdelijke velgen gezet zodat de Lenso's binnenkort opnieuw gespoten kunnen worden
- nieuwe Blox camberkit competition voor boven alvast in de auto klaar gelegd 8)
niet super veel gedaan. ook veel lopen lullen en alles op relax modus gedaan
hierbij de foto's
de camberkit
rest van de dashboard delen wat nog gemonteerd moet worden
tijdelijke wielen om alleen te kunnen verplaatsen
hoe het er nu uitziet
puinzooi? welnee! georganiseerde tering zooi
frontje
alle radiateur slangen weer aangesloten zoals het hoort
origineel Honda werkplaatshandboek erbij!
plan voor aankomende zaterdag:
- katalysator plaatsen
- Oem middenpijp verlengen en plaatsen ( 10cm langer maken )
- setje apk velgen eronder zetten
- alles na lopen
- verder opbouwen zodat er apk op kan
- interieur delen achter eruit halen
- versterker inclusief alle bekabeling eruit halen
- Blox draag armen monteren
en dan is mijn dag wel weer om denk ik.
tot de volgende updates
opzoek naar parts 8)
afgelopen zaterdag weer lekker bezig geweest hoor!
wat heb ik gedaan:
- camberkit voor gemonteerd
- koel systeem onder druk gezet om te kijken of de kachel radiateur + slangen niet lekte.
- achter panelen gedemonteerd
- achter speakers gedemonteerd
- versterker + alle bekabeling gedemonteerd
- voor speakers gedemonteerd
- radio uit de auto gehaald zodat ie mee naar huis kon
- 2 delen teer matten uit de reserve wielbak gehaald.
- alles apk nagelopen
- uitlaatlijn gedemonteerd
wat een kutzooi, tijdje terug van Ace een supersprint middenpijp overgenomen voor de ej9.
blijf ik 1 dag voor de stalling toch hangen achter een stalen iets. (waar een hekwerk zijn pennen in doet zodat ie dicht zit)
hele middenpijp naar zijn grootje.
ik dacht dat ie nog wel te repareren was.
maar hij is helemaal geknikt aan de bovenkant bij het midden ophangpunt + hij is getordeerd.
kortom. die is rijd voor het oud ijzer :huilt:
na wat nadenken toch maar een hele andere uitlaatlijn gekocht (moet het nog ophalen)
Invidia G200 catback.
lekker luid en open
nu alleen nog een katvervanger halen en we zijn weer compleet. eerst met de katalysator zodat ze netjes voor de apk kan
teermatten in de kofferbak:
was een eitje om eruit te pielen
ik hoor om me heen altijd verhalen van moeilijk dit moeilijk dat.
nou gelukkig voor mij: een pakking schraper gepakt en kon het er zo uit bikken 8)
nu de rest nog maar dat komt wel als er apk op zit! hopelijk volgende week vrijdag
voor de rest toch maar de keuze gemaakt om de radio er helemaal uit te laten,
heb toch een telefoon die de shit af ken spele? ja ikke wel
camberkit was met een half uur al gemonteerd. bouten kwamen makkelijk los. (eerst staalborstel en dan wd40 doet wondere!)
de wielen staan nu bijna helemaal recht.
ik ga nog uitlijnen. maar denk niet dat ik er veel aan hoef te doen.
voor sprinten moeten de wielen zo goed als recht staan lijkt mij...?????
hoe meer band. hoe meer grip
voor de rest spreken de foto's voor zich :cheesygrin:
camberkit gemonteerd
teermatten en achterpanelen gedemonteerd (was hier ermee bezig)
maatje van me met ze coupe en del sol hier ook bij mij
niet heel veel foto's kunnen maken. want me tel was weer eens bijna leeg.
kut ding gaat maar een paar uur mee. of is soms al vrijwel gelijk leeg. binnenkort maar even opsturen voor reparatie denk ik. word irritant... :huilt:
aankomende zaterdag in de planning:
ecu aankoppelen
accu plaatsen
starten
apk wielen eronder zetten
meer kan ik niet doen. want moet die dag ook werken :huilt:
bij deze de updates,
aardig druk geweest om de auto weer goed rijdend te maken voor mijn eisen
zaterdag ochtend was Femmi langsgeweest voor de catback
helaas was ie zelf vergeten zijn ontsteking mee te nemen dus niet veel voor hem kunnen doen al oeh en aah en te kijken
wel even zijn injectoren vervangen, loopt nu een stuk beter
daarna kon ik niet meer wachten om naar de ek te gaan
wat gedaan:
- oem catback er tijdelijk onder gezet
- katalysator verlengt
- invidia catback eronder gezet (kon het niet laten)
- eind tip invidia opnieuw gepunt last (trilde wat)
- koel systeem ontlucht voor de zekerheid
- alle systemen nagelopen waaroder alle electra
- weer wielen gewisseld, van de mb zitten er nu onder
- remmen schoongemaakt
- en nog wat klein spul
hierbij de foto's
kat verlengt
oem middenpijp
op zijn wieltjes
interieur voor zo goed als klaar
invidia catback binnen
bezig met monteren
eind tip even opnieuw vast tikken
close up
ready for take off :like:
auto rijd weer als nieuw dankzij de camberkit
alles functioneerd naar behoren, het was wel weer wennen na 4 maanden niet in de ek gereden te hebben
maar wtf ik heb het gemist!
die vtec klinkt nu zo lekker dankzij de Invidia
en hij ploft ook lekker ondanks de kat er nu tussen
ben benieuwd als de kat ertussen uit is wat ie gaat doen
maar eerst even de apk regelen en dan kan ie ertussen uit
voor de rest nog doen:
- motorkap pollijsten, zitten rare vlekken in, hopelijk eruit te krijgen
- ek9 swaybar achter monteren
- kofferbak afmaken
- b16b intake spuiten
dat is voor deze week
oja de voorwielen op de ek... die zitten nu ook achter.
morgen even foto's maken
ik vind het persoonlijk wel vet staan ze zijn voor de mb.
maar mijn 17inch velgen liggen nog bij de spuiter
en wil toch knap rond rijden
keep up updatet
vandaag heb ik niks kunnen doen, aangezien ik met me rug zit
maar aangezien het kut weer word
heeft een maatje van me zijn hulp aangeboden om de bitumen eruit te bikken voor me
en gelijk de bodem weer zwart te spuiten
dat heeft hij dus gedaan voor me! aka Knorretje
dat ging zo snel,
dat we ook maar gelijk mijn b16b intake hebben aangepakt,
de nodige gaten etc afgeplakt
de boel ontvet en hoppa zo in de kleur gespoten
nu dus weer 2 dingen klaar
daarna heeft me maatje nog mijn motorkap bekeken, en na een korte overleg maar de poets spullen erbij gepakt,
motorkap is weer als nieuw
de vlekken zijn eruit dus hij glimt ook weer als een tiet :like:
hierbij de foto's
voor een deel alweer in 1 laag zwart
alles in 1 laagje zwart
intake voor het spuiten
intake na het spuiten
ek9 swaybar moet er nog onder,
dit komt later als ik weer beter ben
alleen had ik wel al 1 ding uitgezocht,
ik heb een asr subframe versteviger,
daar zitten ook 2 platte plaatjes bij
die schijn je te moeten gebruiken bij de swaybar.
alleen zijn de brackets van de swaybar groter. dus komen de gaten niet overheen.
klopt dit?
ik moet het nog even onder de auto bekijken.
maar als iemand hier al een antwoord op heeft, kom er mee aub
is voor mij weer een koppijn moment minder
morge ga ik foto's maken hoe ze er nu bij staat. zou ik nog doen, maar batterij telefoon was weer eens leeg
dit zijn dus ook foto's die me maatje gemaakt heeft voor mij
keep u updatet :like:
kofferbak is goed gelukt
de bodem is voor nu weer mooi beschermt,
ik ga er binnenkort mee verder als de temperatuur weer hoger is,
of ik heb hem warm binnen staan
en even zijkant foto samen met de mb velgen
het zijn btw BSA Racing 16inch velgen met Falken ziex bandjes, 205/40 R16
to zover mijn verhaal
dit alles is dus allemaal gebeurt op een paar zaterdagen..
binnenkort weer door!
dit keer wel normale lengte posts