Hallo

Stel je voor, topic voor racers.
einneb
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 apr 2013 20:13

Re: Hallo

Bericht door einneb »

Turbo voorlopig van een evo 9 rs ( noemen ze 90 serie ? ) schijnt op de evo ongeveer richting de 400pk te kunnen doen en een flinke koppel winst.
Komt tzt wel een grotere turbo op, daarom doe ik alles qua motor en dingen zoals fuelsystem meteen goed.

Motorisch heb ik o.a. k1 drijfstangen + acl lagers, zuigers moet ik nog kopen... maar hangt af van wat de boring word, verder de lagers worden dus acl, de koppakkingen moet ik nog bepalen qua dikte etc, verder wil ik de kop ook nog aanpakken en alles gewoon netjes uitwegen/flowen/etc. Alles moet gewoon kloppen en netjes en fris zijn, dan pas vertrouw ik het om er ook echt voluit mee te gaan, en bijv tzt een dikkere turbo te hangen. Verder zat ik nog te denken aan een verandering onder het blok ivm de olie., maar hier ben ik nog niet overuit. Dry-sump lijkt me het beste, maar misschien kan het ook met een kleine aanpassing. Omdat ik ook het circuit op wil etc wil ik wel zeker zijn van een continu goede smering.

TROUWENS, bedoel je met tussenbak problemen misschien die bouten die afbreken ? die kwaal ?
Dat is bij mij al gebeurd en zal dus ook geupgrade worden, ik heb namelijk nu al een bonkend geluid met sturen en wil zowieso alles checken qua aandrijving.
Volg mijn projecten en updates in mijn loods op: http://bruutt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Gerard Roelofsen
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 1245
Lid geworden op: 17 okt 2011 20:32
Locatie: Borculo

Re: Hallo

Bericht door Gerard Roelofsen »

Dat bonkend geluid , lijkt dat op een beetje knarsend geluid , voor al als je gas los laat en een bocht in stuurd??
Welke koppeling heb jij dan?

Dry-sump is een prachtige oplossing maar er rijden veel evo's met meer als 400 pk en hoger die gewoon de orginele olie inrichting hebben. evt een nieuwe olie pomp ? vergeet niet dat een evo gemaakt is voor de rally.
Whatever you can do, or dream you can, BEGIN IT!
Boldness has Genius, Power and Magic in it.
"Goethe"

People that believe in heaven, Don't want to die to get there!
"Steve Jobs"

babs bunny
Normal
Berichten: 112
Lid geworden op: 20 okt 2011 23:38
Locatie: elst
Contacteer:

Re: Hallo

Bericht door babs bunny »

welkom en have fun!!!!
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!!!

Plaats reactie