scootmobiel

Stel je voor, topic voor racers.
Plaats reactie
spinningwheels
Rookie
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 sep 2013 23:54

scootmobiel

Bericht door spinningwheels »

stel mij ook maar even voor, ik ben Remco en was op 20-09 voor het eerst op Drachten met onze scootmobiel.
Nog nooit eerder op een dragrace baan gereden dus alles was nieuw en toch wel spannend.
Met de scootmobiel was ik wel een keer de straat op en neer gereden maar verder niet.
Helaas vanwege het weer maar een start kunnen doen, en die was ook nog eens niet al te best.
de RT van ,315 lijkt mij nog redelijk maar de 60 Ft van 2,424 is niet bepaald goed te noemen lijkt mij, eerder bedroevend slecht.
verder rustig aan gedaan en het ding niet boven de 10 K rpm gehad dus slechts 119,8 Kmh op de 1/8 mile.
wel het een en ander geleerd, moet zeker een stuurdamper op dat ding, en moet de starts oefenen.
Maar ook een vraag, Ik reed alleen, werd ook geen baan aangewezen, verder ook niet echt duidelijk aanwijzingen van wanneer op te rijden hoort dat zo ??.
Reed op een witte lamp aan toen tweede en daarna bovenste weer uit , zie dat bij andere niet was ik op dat moment al te ver? zag geen rood.
Kom zeker nog een keer weer naar Drachten hoop het wereld snelheid record voor een scootmobiel dan te breken, staat nu op 163 Kmh op de 1/4 mile

Gebruikersavatar
Corsa_GSi
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 750
Lid geworden op: 19 okt 2011 14:38
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Re: scootmobiel

Bericht door Corsa_GSi »

http://www.houstonmotorsportspark.com/dhowto.htm

http://www.staginglight.com/guide/react.html

http://www.dragtracker.com/ptree/

Of even aan het baanpersoneel vragen hoe het werkt, maar meestal zou je wel aanwijzingen moeten krijgen over welke baan enzo.
Speed provides the one genuinely modern pleasure!

Gebruikersavatar
corsaracer
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 327
Lid geworden op: 24 okt 2011 15:50
Locatie: brabant
Contacteer:

Re: scootmobiel

Bericht door corsaracer »

de reden dat je alleen reed was omdat je als demo reed.
dan maakt het verder niks uit welke kant van de baan je pakt, in jouw geval hebben we je op rechts gezet, en ja je bent op rechts gezet ivm dat die kant net iets droger was dan links.
na de burnout tenzij anders aangegeven kun je door rijden naar de start, en gaan stagen.

ik weet niet of jij een achteruit op die scootmobiel hebt zitten??? want je reed net iets te ver door naar voren waardoor je uit de pre-stage rolde en alleen nog maar in de stage stond.
opzich niet zo'n probleem aangezien je demo reed.

rode lamp krijg je als je of te vroeg wegrijd of als je andere dingen niet voor elkaar hebt (lees veiligheid, maar daar zul je dan ook op gewezen worden door de starter of na de run door iemand van de crew.)

hopelijk weet je zo een beetje meer. aangezien ik er als starter stond.
c20xe in de corsa,
c20xet in opbouw

spinningwheels
Rookie
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 sep 2013 23:54

Re: scootmobiel

Bericht door spinningwheels »

Bedankt voor de antwoorden, is weer een hoop duidelijker.
Remco

Gebruikersavatar
corsaracer
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 327
Lid geworden op: 24 okt 2011 15:50
Locatie: brabant
Contacteer:

Re: scootmobiel

Bericht door corsaracer »

de volgende keer als er iets niet duidelijk is, ook al sta je bijna bij de start, kijk dan ff overtuigend vragend naar de starter.
dan zal die zeker weten je vraag beantwoorden ;)
c20xe in de corsa,
c20xet in opbouw

spinningwheels
Rookie
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 sep 2013 23:54

Re: scootmobiel

Bericht door spinningwheels »

Ik gooi er nog een domme vraag tegenaan, ik doe dus geen burnout , wacht ik dan met stagen tot de voorligger zijn tijd heeft gezet of wacht ik met stagen tot dat deze van de baan af is?
Moet ik mij overigens als Demo vooraf aanmelden? of kan ik gewoon naar de baan komen?
Ons volgend project een 4WD smart met twee 1000 cc turbo motorfiets blokjes op E 85 zou ik ook wel eens op Drachten uit willen proberen,

Gebruikersavatar
freek corsa
DHRA Timing Crew
DHRA Timing Crew
Berichten: 568
Lid geworden op: 16 nov 2011 21:32
Locatie: Friesoythe

Re: scootmobiel

Bericht door freek corsa »

Als je naar de baan gaat om te gaan rijden, dan volg je de instructies van het baan-personeel.
Dus je krijgt een seintje als je het asfalt op mag rijden.
Daarna krijg je de mogelijkheid om een burn-out te doen.
Daarna krijg je een seintje van de starter dat je mag gaan stagen.
Als je dan in pre stage staat en je rolt door naar stage, dan ga je stil staan zodat beide witte lampen branden.
Dan zal de starter de gele lampen activeren.
#111 Freek Teeuwen -> Opel Corsa A C20NE Turbo -> 700kg 277pk 417Nm -> 1/4 mile 11,87 sec.

Plaats reactie