Even Voorstellen

Stel je voor, topic voor racers.
Gebruikersavatar
wild indian
Normal
Berichten: 126
Lid geworden op: 28 dec 2011 23:03

Re: Even Voorstellen

Bericht door wild indian »

Marcel Gouma schreef:Harry dat is wel in alle ideale omstandig heden.
Calculator is leuk maar op de strip zie je pas wat het daadwerkelijk wordt.
helemaal waar marcel ik ben ook altijd sneller als dat ding!!!! hahaha :dance
REAL CARS lift the front wheels
they don"t POWER them!!!!!!!!

NEVER drive faster!!
than your GARDIAN ANGEL
can fly!!!!!!!

Airspeed
Junior
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 dec 2011 21:47

Re: Even Voorstellen

Bericht door Airspeed »

Porsche Power schreef:
gave kar....zo gaaf is hij niet meer hoor,vanavond het lederen interieur verkocht dus alles is leeg.
deze week veel mensen over de vloer gehad voor onderdelen en idereen is na het vertellen van mijn plannen jankend en hoofdschuddend bij mij van het erf afgelopen :mrgreen: :mrgreen: .

gr pieter.
:lol:
Geweldig toch?
Ben ook van mening dat als je 400kg uit die oorspronkelijke 1600 of zo weet weg te halen, dat het de wagen zal transformeren. Je hebt nog steeds het diff achteraan zitten (transaxle) en het blok zelf ligt ook vrij ver naar achteren. Echt, ze hebben destijds al bijna de ideale sportwagen gemaakt 8-)
CU,
Walter

Gebruikersavatar
Shepherd moon
Senior
Berichten: 322
Lid geworden op: 22 dec 2011 17:54
Locatie: Belgie Waasland

Re: Even Voorstellen

Bericht door Shepherd moon »

Porsche Power schreef:
Marcel Gouma schreef:van 1500 kg naar 700 kg?
dat is meer als de helft.. let je wel op dat je niet een promod kunt gaan bouwen bij ons...

In de a en bsl mag je wel met cheater slicks rijden...
maar je bent welkom in de se hoor..

is alleen wel bracket
even rare opmerking van mijn kant .... wat is bracket??
aha, dacht ik al dat je het begrip bracket niet kende.

Komt er op neer dat je niet heads-up vertrekt (samen vertrekken op groen).
Je vertrekt met een voorsprong of een handicap aan de startmeet tov je medegenoot.
Je hebt eerst een index tijd nodig, wat wilt zeggen dat je na 3 runs een tijd hebt neergezet (bv 13,5 sec, 13,7 sec en 13,4 sec) waarop je moet baseren om zelf een index-tijd te kiezen (13,55 bijvoorbeeld)

de tegenstander heeft ook z'n gekozen index-tijd van bv 11,4 sec

jij krijgt bij de start (op groen licht) een voorsprong van het tijdsverschil tussen de 2 partijen omdat jij de traagste bent in indextijd => (13,55 - 11,4 = 2,15 sec)

Het komt er op neer dat je toch nog het eerste aan de eindstreep moet komen om te winnen, maar tegelijk mag je ook niet meer sneller rijden dan je opgegeven index tijd van 13,55 sec.

in de praktijk:

jij wint de run door als eerste over de eindstreep te komen met een tijd van 13,57 sec, wat perfect is.
je wint en hebt boven je indextijd gebleven

Je hebt een run waarbij je als eerste over de eindstreep komt, met een tijd van 13,47 sec.
Je VERLIEST omdat de gereden tijd lager is dan je indextijd van 13,55 sec
Je bent dus verbrand! De tegenstander is gewonnen

Vica Versa:

Je verliest een run door als laatste over de streep te komen, en je verbrand je niet, maar de tegenstander is verbrand door onder z'n indextijd te rijden, ben jij wel de "Winnaar" van de run.

Maw, hier is continuiteit en stabiliteit in je tijden zeer belangrijk om dit spel te winnen.
Hier maakt het niet echt uit hoe snel je wagen is, maar hoe stabiel je er mee kunt rijden om punten te scoren.

Daardoor zeg ik dat je eerst de nodige ervaring moet opbouwen door je wagen te leren kennen op de strip en ook jezelf als piloot om daar niet gefrustreerd aan deel te nemen op termijn. ;)

De crew kan nog meer uitleg geven natuurlijk qua puntenindeling en zo, maar ik denk dat de info ook op de site zelf staat :)
Honda EG4 "Mini-me" D15 (RIP) 148pk 174,8 nm
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)

Gebruikersavatar
Marcel Gouma
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 955
Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Even Voorstellen

Bericht door Marcel Gouma »

wild indian schreef:
Marcel Gouma schreef:Harry dat is wel in alle ideale omstandig heden.
Calculator is leuk maar op de strip zie je pas wat het daadwerkelijk wordt.
helemaal waar marcel ik ben ook altijd sneller als dat ding!!!! hahaha :dance

hahahaha :fun :clap :clap :clap
http://www.corsa-novatuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Webmaster DHRA

Gebruikersavatar
Porsche Power
Normal
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 dec 2011 20:42
Locatie: Fryslan

Re: Even Voorstellen

Bericht door Porsche Power »

Shepherd moon schreef:
Porsche Power schreef:
Marcel Gouma schreef:van 1500 kg naar 700 kg?
dat is meer als de helft.. let je wel op dat je niet een promod kunt gaan bouwen bij ons...

In de a en bsl mag je wel met cheater slicks rijden...
maar je bent welkom in de se hoor..

is alleen wel bracket
even rare opmerking van mijn kant .... wat is bracket??
aha, dacht ik al dat je het begrip bracket niet kende.

Komt er op neer dat je niet heads-up vertrekt (samen vertrekken op groen).
Je vertrekt met een voorsprong of een handicap aan de startmeet tov je medegenoot.
Je hebt eerst een index tijd nodig, wat wilt zeggen dat je na 3 runs een tijd hebt neergezet (bv 13,5 sec, 13,7 sec en 13,4 sec) waarop je moet baseren om zelf een index-tijd te kiezen (13,55 bijvoorbeeld)

de tegenstander heeft ook z'n gekozen index-tijd van bv 11,4 sec

jij krijgt bij de start (op groen licht) een voorsprong van het tijdsverschil tussen de 2 partijen omdat jij de traagste bent in indextijd => (13,55 - 11,4 = 2,15 sec)

Het komt er op neer dat je toch nog het eerste aan de eindstreep moet komen om te winnen, maar tegelijk mag je ook niet meer sneller rijden dan je opgegeven index tijd van 13,55 sec.

in de praktijk:

jij wint de run door als eerste over de eindstreep te komen met een tijd van 13,57 sec, wat perfect is.
je wint en hebt boven je indextijd gebleven

Je hebt een run waarbij je als eerste over de eindstreep komt, met een tijd van 13,47 sec.
Je VERLIEST omdat de gereden tijd lager is dan je indextijd van 13,55 sec
Je bent dus verbrand! De tegenstander is gewonnen

Vica Versa:

Je verliest een run door als laatste over de streep te komen, en je verbrand je niet, maar de tegenstander is verbrand door onder z'n indextijd te rijden, ben jij wel de "Winnaar" van de run.

Maw, hier is continuiteit en stabiliteit in je tijden zeer belangrijk om dit spel te winnen.
Hier maakt het niet echt uit hoe snel je wagen is, maar hoe stabiel je er mee kunt rijden om punten te scoren.

Daardoor zeg ik dat je eerst de nodige ervaring moet opbouwen door je wagen te leren kennen op de strip en ook jezelf als piloot om daar niet gefrustreerd aan deel te nemen op termijn. ;)

De crew kan nog meer uitleg geven natuurlijk qua puntenindeling en zo, maar ik denk dat de info ook op de site zelf staat :)
nu is het pas duidelijk,thanks voor de uitleg.
dan toch maar in de sl starten denk ik en dan zien we wel wat er gebeurt.
ik wil tegelijk starten en winnen natuurlijk,als je dan moet veliezen van iemand die langzamer gaat omdat hij dichter bij zijn aangegeven tijd zit dan vreet je het stuur toch ook uit de auto :mrgreen:

gr pieter

Gebruikersavatar
Marcel Gouma
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 955
Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Even Voorstellen

Bericht door Marcel Gouma »

@pieter, dat is een mening,
welke ik niet deel maar goed..

Ieder zijn ding gelukkig..
http://www.corsa-novatuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Webmaster DHRA

Gebruikersavatar
Shepherd moon
Senior
Berichten: 322
Lid geworden op: 22 dec 2011 17:54
Locatie: Belgie Waasland

Re: Even Voorstellen

Bericht door Shepherd moon »

Porsche Power schreef:
ik wil tegelijk starten en winnen natuurlijk,als je dan moet veliezen van iemand die langzamer gaat omdat hij dichter bij zijn aangegeven tijd zit dan vreet je het stuur toch ook uit de auto :mrgreen:

gr pieter
als ik dat lees ben je idd niet klaar voor SE, want dat is juist de kick eraan => hier draait het over het totaal plaatje. Piloot+wagen :)
Jammer dat m'n wagen nog te traag is, want SE is echt wel hetgeen ik zeer graag wou willen doen later :drool ;)

Zie 2010, de traagste King Street dodo Bizar aka Joris met z'n civic 1400cc 16,xx sec.
Je wilt echt niet weten wat voor wagens daar door geklopt zijn, want dan zal je iets meer dan je stuur opvreten :lol: :dance
Honda EG4 "Mini-me" D15 (RIP) 148pk 174,8 nm
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)

Gebruikersavatar
Porsche Power
Normal
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 dec 2011 20:42
Locatie: Fryslan

Re: Even Voorstellen

Bericht door Porsche Power »

Marcel Gouma schreef:@pieter, dat is een mening,
welke ik niet deel maar goed..

Ieder zijn ding gelukkig..
bij wijze van spreken dan bedoel ik,maar minder geschikt om in die klasse te starten zoals je al zij.
ik weet nu wat bracket is,dus voor de ervaren rijder.

gr pieter

Gebruikersavatar
Porsche Power
Normal
Berichten: 112
Lid geworden op: 26 dec 2011 20:42
Locatie: Fryslan

Re: Even Voorstellen

Bericht door Porsche Power »

nog even een vraag op de valreep in het oude jaar,

ik heb toch maar besloten om er direct maar een rolkooi in te maken want de auto is zo mooi kaal van binnen en ben nu toch bezig en hij zal er toch een keer in moeten denk ik.

maar waar moet een rolkooi aan voldoen bij de dhra,ik kon niet echt de juiste maten en dikte van de buizen vinden,incl wanddikte. al vast bedankt.

en nog de beste wensen voor 2012 aan idereen.

gr pieter.

Gebruikersavatar
Marcel Gouma
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 955
Lid geworden op: 15 sep 2011 12:27
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Even Voorstellen

Bericht door Marcel Gouma »

Staat in het reglement van de se en sm.

Heb ik nu ff niet bij de hand.
http://www.corsa-novatuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Webmaster DHRA

Plaats reactie