Drag Week

Over alles wat met Dragracen te maken heeft
Gebruikersavatar
vtec rider
Normal
Berichten: 219
Lid geworden op: 19 okt 2011 09:20
Locatie: purmerend

Re: Drag Week

Bericht door vtec rider »

Wijze woorden Jaap! ;)
Michel heeft ergens ook wel een beetje gelijk vind ik. Wat kunnen we nog straat auto noemen?? Alles met 4 wielen kan over de straat rollen.. maar hoe 'straatbaar' is de auto nog in de praktijk!??

Gebruikersavatar
Jaap blom
DHRA Technical Inspection
DHRA Technical Inspection
Berichten: 337
Lid geworden op: 19 okt 2011 15:49

Re: Drag Week

Bericht door Jaap blom »

Als je de dragweek een beetje kent weet je dat de auto's van track naar track op eigen kracht moeten rijden. Mede dankzij de electronica kun je tegenwoordig een supercharged bigblock gewoon meenemen op je boodschappen avond en zonder brokken thuiskomen. Zie ook dit filmpje van Andy Frost, een street legal pro-mod .

" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik denk dat we net als met de computer steeds verder gaan totdat er geen mogelijkheid meer is om uberhaupt het kenteken te behouden. Vergeet niet dat Eddy van der Bos ooit een 450 KW blower motor op kenteken heeft laten zetten bij de RDW, samen met een ingekorte achteras en een compleet flipfront. Zolang zoiets nog mogelijk is kunnen we blijven bouwen aan onze dreamride. Ik vind wel dat de voertuigen welke bij de DHRA komen rijden opgebouwd moeten zijn vanaf een orginele, ooit voor de straat gebruikte, carrosserie. Specially built tube chassis zoals nu in de USA wordt gedaan moeten we niet toestaan, want daar eindigt het handige sleutelen, en begint de dikke portemonee. En dat is absoluut ons doel niet.

Gebruikersavatar
WineshAkloe
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 dec 2011 17:26
Locatie: Den Haag

Re: Drag Week

Bericht door WineshAkloe »

Jaap blom schreef:Ik vind wel dat de voertuigen welke bij de DHRA komen rijden opgebouwd moeten zijn vanaf een orginele, ooit voor de straat gebruikte, carrosserie. Specially built tube chassis zoals nu in de USA wordt gedaan moeten we niet toestaan, want daar eindigt het handige sleutelen, en begint de dikke portemonee. En dat is absoluut ons doel niet.
Inderdaad :!:
Eens met jaap

Gebruikersavatar
Shepherd moon
Senior
Berichten: 322
Lid geworden op: 22 dec 2011 17:54
Locatie: Belgie Waasland

Re: Drag Week

Bericht door Shepherd moon »

X2, mooi gezegd
Honda EG4 "Mini-me" D15 (RIP) 148pk 174,8 nm
60ft 2,17 sec 200m 9,360 sec 121,83km/u 400m 14,612 sec 150,13 km/u (Brustem)
NU 166,8pk 154nm
60ft 2,335 sec 200m 9,540 sec 123,08km/u 400m 14,656 sec 154,18 km/u (Drachten)

Plaats reactie